• pandis­81
    Äldre 11 Jun 15:10
    23360 visningar
    130 svar
    130
    23360

    April 2010 del 2

    Jag gick in på vår första tråd för april 2010 och såg att tråden var stängd. Jag kan inte hitta någon annan tråd för del 2 så jag startar en nu.

    Vi måste ju hålla oss uppdaterade och följa varandra.
    Så kom igen tjejer nu börjar vi igen.

  • Svar på tråden April 2010 del 2
  • Daalin­g
    Äldre 8 Aug 16:35
    #51

    Jag ska gifta mig 24e april, samma dag som du pandis81! Åh vad jag längtar! Min älskling friade för en månad sedan prick idag så hela semestern har gått åt till att drömma mig bort, planera och fantisera. Förra veckan var jag och kollade på tyg till tärnklänningar och brudklänning. Vi har bestämt att färgtemat blir champagne och jag har hittat jätte fina tyger i champagne färg. Har ni valt något färgtema?

    Är sjukskriven för tillfället för att ha opererat bort hallux valgus knölar på fötterna (om ni nu vet vad det är) så jag räknar med att bli skofetischist när jag är återhämtad På ett sätt är det bra att vara sjukskriven för då finns det tid att börja planera och sånt. Har precis beställt panduro hobbys nya katalog för att få idéer på vad man kan fixa själv gällande inbjudningskort och dukning.

    Chenda86 vad fint att du ska sjunga åt din man i kyrkan! Han kommer bli så rörd! Förstår att det är svårt att hålla hemligt

    Hittade just en knäpp men rolig grej på nätet där man kan knappa in när och var man ska gifta sig, så räknar den ned dagarna åt en (tydligen är det 259 dagar kvar för mig) och 10 dagar före bröllopet får man en väder uppdatering och på själva bröllopsdagen får man en detaljerad väderprognos för varje timme. Den heter My Wedding Weather här är adressen om nån är nyfiken.

    www.weather.com/activities/events/weddings/

    Ska ni ha stora eller små bröllop? Ha en trevlig helg tjejer!

  • pandis­81
    Äldre 8 Aug 23:49
    #52

    japp det är samma dag som mig..
    Varför har ni valt det datumet??? någon speciell anledning.??
    Hur stort ska ni ha.???

    vi kommer vara runt 40-50 stycken tippar jag på plus/minus några när listan är klar. I alla fall på festen, men så tror jag att det kommer att bli fler i kyrkan.

  • chenda­86
    Äldre 9 Aug 09:31
    #53

    Hej hej!

    Vilken smart grej! :) Jag försöker att inte räkna dagarna, för då känns det ännu längre! Imorgon är det exakt 8 månader kvar! :) Denna hösten kommer nog att bara flyga iväg, tror ni inte?

    Daaling: Vårt färgtema är Ljusblått, vitt och grönt. Vi kommer att hamna på omkring 54 gäster.

    Åhh nu är det så många som gifter sig! Man blir lite avis faktiskt! Jag vill med nuuuuu! :P Men vår tid kommer och det snart!

    Hoppas att ni haft en underbar helg! Vi har ju verkligen haft fint väder, i alla fall här i Götet!

  • Daalin­g
    Äldre 9 Aug 10:27
    #54

    Hej! Det blev den 24:e för den festlokal vi vill ha var uppbokad alla andra helger mellan april-oktober förutom 24 september (och så länge vill vi inte vänta med att gifta oss). Ja, så valet av bröllopsdatum blev enkelt Men det känns helt perfekt! Både jag och min m2b älskar våren.

    Vårt bröllop blir stort. Större än vi önskat, men börjar nu vänja oss vid tanken. Vi kommer bjuda 116 personer, men hoppas på att vi blir något mindre. Många som är bjudna bor utomlands och det är ju inte säkert att alla de kommer. Vi ville helst ha runt 90, men har en stor umgängeskrets och stora släkter så det blev omöjligt, men men, våra föräldrar hjälper oss med att betala 1/3 var av det hela så på så sätt blir det inte svindyrt för mig och min m2b.

    Chenda86: fina färger! Vårkänsla

    Jag blir också lite avis på alla som gifter sig nu! Man längtar ju så sjuuuukt mycket! Och alla som gifte sig igår fick helt fantastiskt väder!

    Har ni tänkt ha slöja? Jag vill ha det, men vet inte alls hur jag vill att den ska se ut.

  • chenda­86
    Äldre 9 Aug 15:00
    #55

    Ja, ganska vanliga färger dock :P men jag gillar det ändå!

    Jag har inte tänkt att slöja, jag har kort hår och kommer bara att ha lite blommor i håret å lite pärlor. Passar inte riktigt i slöja. :) Har du bestämt vilken klänning du ska ha?

  • Daalin­g
    Äldre 9 Aug 15:35
    #56

    Nej, jag har inte bestämt klänning än. Funderar på att sy upp och ta hjälp av min blivande svåger som är kläddesigner. Har surfat omkring på bröllopssidor hela förmiddagen för att hitta idéer, men det är så himla svårt. Finns så mycket snyggt, men sen är det svårt att föreställa sig hur det skulle se ut på en själv. Jag är ju sjukskriven för en fotoperation just nu, men så fort jag kan gå utanför dörren igen så är det brudklänningsbutiker som gäller.

  • pandis­81
    Äldre 9 Aug 22:46
    #57

    ja det låter ju som en bra anledning till datum, lokal är ju viktigt.

    vi valde det datumet för att vi ville gifta oss i samband med våran 10 årsdag som förlovade och det är den 26:e april. en måndag så då tog vi lördagen innan. Istället för lördagen efter för det är så många dagar då. Så därför blev det den 24:e april för oss.

    vi har kommit på en bra plan B känns det det som. Om det skulle vara så att vi inte riktigt får ihop alla pengar som vi behöver för att få festen där vi ville från början.
    Har fått ett beslut som jag har väntat på ganska länge och måste då betala en del. Så därför försvinner det lite pengar som vi hade tänkt att spara.
    Därför är vi inte hundra på om det går helt som vill.. men bröllop blir det i alla fall och om inte den tänkta lokalen alltså en plan B.

    Men jag tror att det blir bra i vilket fall. Och dagen kommer att bli lyckad.

  • pandis­81
    Äldre 9 Aug 23:50
    #58

    Nu har jag skickat iväg lite mail på alternativa Plan B lokaler.
    Och jag hoppas att det kommer svar snart.

    En tanke slog mig, det är 8 månader kvar tills det är april...
    Fattar ni hur fort den tiden kommer att gå..????

    jag vart faktiskt lite stressad.
    Och jag ska göra alla mina inbjudningar själv. så jag ska verkligen sätta igång snart med dom. Man kan ju i alla fall göra framsidorna. Så att man bara kan sätta in bladet och skriva infon när den är klar med lokal och liknande. Kyrkan har ju varit bokad nu ett bra tag sen. Bokade den på dagen 1 år innan.
    Så det är klart, vet klockslag också. men det vi väntar på är alltså lokal för alternativ Plan B.
    Men jag hittade en som jag fastnade lite för så får se om dom svarar, har hört och läst att man får ha med sig egen alkohol där. Så det tjänar man ju också lite på faktiskt.

  • Vanya
    Äldre 10 Aug 09:36
    #59

    Nu va man tillbaka på jobbet och då kan man ju börja planera lite igen (komiskt att man har mer tid för det när man är på jobbet jämfört med när man är ledig..)

    Vi kommer ha ett ganska litet "lunch" bröllop med ca 40-50 gäster. Våra färger är svart/vitt/rött. Kanske inte så vårigt men det struntar vi i - vår dag=våra favvofärger ^^

    jag sitter o spånar på vad jag ska skriva i inbjudningarna för tillfället och hur man ska formulera sig, var det ska stå osv osv... så många små detaljer som man måste klura på - det är ju galet.

    Jag kommer inte köra på slöja, funkar inte med frisyren jag vill ha och känns inte som jag att ha slöja heller men tycker det är ursnyggt på andra - känns ju väldigt bröllopigt med slöja :D

    Jag vill oxå gifta mig nu!! längtar galet mycket.

    Blev ett lite hoppigt inlägg men aja

  • pandis­81
    Äldre 10 Aug 10:15
    #60

    idag har jag fått svar från det stället vi gillade mest av dom som vi hittade till plan B.
    Hon skulle skicka hem information till mig, och dom var verkligen hjälpsamma och det var dom som svarade först.

    Jag har även hela tiden sagt att mina tärnor inte behöver ha likadana klänningar så länge det går i rosa nyanser utan att dom ska känna sig bekväma i klänningarna. Och nu har min ena tärna hittat en klänning som hon gillade jättemycket och jag också. Kostade 400 kr och var helt ny. så ännu en sak som man kan bocka av.

    jippi det går framåt.

Svar på tråden April 2010 del 2