• pandis­81
    Äldre 11 Jun 15:10
    23361 visningar
    130 svar
    130
    23361

    April 2010 del 2

    Jag gick in på vår första tråd för april 2010 och såg att tråden var stängd. Jag kan inte hitta någon annan tråd för del 2 så jag startar en nu.

    Vi måste ju hålla oss uppdaterade och följa varandra.
    Så kom igen tjejer nu börjar vi igen.

  • Svar på tråden April 2010 del 2
  • Vanya
    Äldre 20 Jul 08:37
    #21

    etikettsmässigt blir det ju då fel iom att klädkoden ska gälla alla så ingen ska känna sig över/underklädd. men det där börjar ju luckras upp nu, och brudföljet är oftare lite finare än resterande gäster

    Det är ju helt upp till er och brudföljet om det passar eller inte :)

  • chenda­86
    Äldre 21 Jul 10:10
    #22

    Hej, ja.. Men just på denna punkten är vi faktiskt så fräcka att vi skiter i etiketten :) Vi har lite sådär att, bara vi vet vad som gäller enl etikett, så kan man svara; "Ja, enligt etikett är det så, men vi valde att göra så här istället..."

    Jag tror nog att den klänningen blir bra. Vi ska kolla på den idag så får vi se :)


    Vanya skrev 2009-07-20 08:37:25 följande:
    etikettsmässigt blir det ju då fel iom att klädkoden ska gälla alla så ingen ska känna sig över/underklädd. men det där börjar ju luckras upp nu, och brudföljet är oftare lite finare än resterande gästerDet är ju helt upp till er och brudföljet om det passar eller inte :)
  • Vanya
    Äldre 21 Jul 10:12
    #23

    Helt rätt inställning enligt mig. Man kan ju gott strunta blankt i allt möjligt bara man gjort ett medvetet val :)

  • chenda­86
    Äldre 21 Jul 10:15
    #24

    Precis :)

    Hur går det för dig då? Har ni klart mycket nu?

  • Vanya
    Äldre 21 Jul 10:45
    #25

    nja, står ltie still för tillfället men anser mig ha tid att ta det lite lugnt. Väntar på besked från vigselförrätaren vi frågat, sen är väl det viktigaste klart. O blommorna iofs, väntar på besked för dem också (har ryckt i lite kontakter och fått fatt i en grossist som kan fixa allt billigt är förhoppningen).

    har ingen bordsplacering - ett problem mindre.
    hoppar allt vad vigsel/fest program heter. Vi försöker stenhårt hålla det så intimt och mysigt och framför allt enkelt som absolut möjligt - bara jag får se ut som en prinsessa och får min älskling till make så är jag nöjd typ :)

    Håller på o fundera på hur jag ska göra med vovven under dagen bara.. det är ett evigt problem och hur vi ska göra för att slippa svärmor utan att behöva säga upp bekantskapen helt (inte för att jag egentligen bryr mig men han har knappt nån familj).. ok så jag kan inte ta det helt lugnt men men...

    Hur går det för er? verkar som att ni har det mesta klart

  • molnis
    Äldre 21 Jul 12:21
    #26

    Oj mycket ni fixat! Men är ju ett tag kvar så ska jag inte stressa =)

    Vi har bokat bröllopsresan nu i allafall så känns som en stor sak att bocka av och släppa. Ska antagligen träffa hon som ska sy min klänning nästa vecka och börja skissa. Har även mailat lite fotografer ang priser.

    Har kollat runt i vanliga affärer efter skor nu på reor osv men hittar inget, vill gärna ha ceriserosa.

    När kommer ni skicka ut inbjudningarna?

  • Vanya
    Äldre 21 Jul 12:38
    #27

    Hoppas du hittar dina skor! Jag letade som en galen - var även i köpenhamn och letade som en tok men för ca 2 veckor sen ramlade jag över mina - på rea dessutom (verkar vara min grej - allt som är värt att ha hittar jag på rea. man ska ju inte klaga ^^)

    vi har funderat på slutet av januari med osa mitten av mars - men vi velar ngt fruktansvärt över när vi ska få iväg dem. vill ju inte vara ute i allt för god tid så folk hinner glömma osa men inte för kort tid heller så att de inte kan komma... *jobbigt*

    Ni då? Hur ska ni göra med inbjudningarna?

  • chenda­86
    Äldre 21 Jul 21:07
    #28

    Smidigt att hoppa bordsplacering. Vi måste nästan ha det, annars mixar dom sig inte :)

    Låter mysigt med intimt, jag hoppas att vi får det ändå :) Det blir vad man gör det till :D

    Jag har faktiskt löst det riktigt bra med min hund! Hon kommer att vara hos min bästa väns föräldrar, dom har haft hund innan och gick med på att ta henne! Så det är underbart :) Vet man att hunden får det bra. Vill ni inte ha med svärmor på bröllopet? Låter tufft att behöva säga det... förstår om det är lite små jobbigt...

    Jodå, vi har faktiskt väldigt mycket klart, väldigt väldigt skönt! :) Men vi har fortfarande detaljer som blommor å sånt där kvar... eller mina blommor... å tärnornas... funderar på om dom kanske ska ha små buketter också...? Jag är så kass på det här med att vara brud alltså, har aldrig varit speciellt intresserad av sånt, men detta är faktiskt roligt... men blommor... gud hjälp! Jag har INGEN aning om vad jag ska ha! Droppformad? Rund? Strån? Det finns huuuur mycket som helst!...

    Jag är lite orolig för en sak, å det är kyrkan! Vi kan inte boka den förrän 1 sept... men det är inte så många som gifter sig i början av april... så vi får hoppas på att det går!

    Vi tittade på klänningen idag, den var perfekt!! Nu får vi hoppas att den finns i blått bara, verkade lite kört hos tillverkaren.. men tjejen som hade butiken skulle jobba på det å se om hon kan hitta en annan leverantör....

  • chenda­86
    Äldre 21 Jul 21:08
    #29

    Ah inbjudningarna kommer vi att skicka ut i januari och så kommer vi att ta OSA antagligen i början av mars. Vi ska antagligen åka utomlands två veckor innan bröllopet, å då måste allt sånt vara klart. En liten Pre-honeymoon.

  • chenda­86
    Äldre 21 Jul 21:12
    #30

    Molnis: Vart bär det av på bröllopsresa?

Svar på tråden April 2010 del 2