• MysanX
    Äldre 8 Jun 10:10
    5694 visningar
    6 svar
    6
    5694

    Tal/dikt till brudgummen

    Jag tänkte hålla tal till min M"B på bröllopsfesten. Jag har så dålig fantasi så nu behöver jag er hjälp med att få till något bra. Meningar, dikte, strofer allt ni kan komma på skulle var till hjälp så jag kan sätta ihop något fint att läsa för honom.

  • Svar på tråden Tal/dikt till brudgummen
  • MysanX
    Äldre 8 Jun 17:03
    #1

    Puff Puff

  • Fenixx
    Äldre 8 Jun 17:47
    #2

    bästa är ju alltid med egna ord.

    men ni har annars ingen fin låt som ni bägge gillar så kan du berätta en vers i diktform?

  • MysanX
    Äldre 8 Jun 18:19
    #3

    Vår sång ska vi ha som "brudvals".
    Jag måste få lite inspiration så jag kommer igång.

  • AlvaSt­ar
    Äldre 8 Jun 18:36
    #4

    Jag skrev en dikt till min älskling för ett par år sedan o den känns fortfarande helt "rätt" så jag har några tips från hur jag skrev den:

    - skriv m penna o papper (bäst feeling)

    - börja m att skriva ord du förknippar med Honom, vilka som helst(t.ex naturen, bullar, silvertejp o.s.v...)

    - skriv sedan kännslor du förknippar m Honom (t.ex glädje, spänning, trygghet o.s.v...)

    - och så några ord som beskriver honom (t.ex smart, underbar, bra på att laga mat...o.s.v)

    När du gjort det väljer du de orden du känner mest för o broderar ut lite: "Du är så underbar, jag älskar dina bullar o våra promenader i naturen" t.ex.

    Vips så har du kommit igång!

  • MysanX
    Äldre 9 Jun 15:53
    #5

    Puff Puff.
    Ingen som har mer ideér att komma med...PLEASE!

  • Yesh I do
    Äldre 9 Jun 15:59
    #6

    Det är väldigt svårt att tipsa om något så personligt, men min absoluta favoritdikt är eva kilpi:

    Säg till om jag stör,
    sa han när han steg in,
    så går jag med detsamma.

    Du bara inte stör,
    svarade jag,
    du rubbar hela min existens.
    Välkommen.

    Ett tips kanske?

    Jag kommer också att hålla ett litet tal till min man under middagen. Jag har skrivit lite på det och kommer att börja med när jag först visste att det var HAN som jag skulle dela mitt liv med....

Svar på tråden Tal/dikt till brudgummen