• Lady o Lufsen
    Äldre 23 May 22:22
    4705 visningar
    15 svar
    15
    4705

    Bord duka dig...

    Jag har själv befunnit mig på detta forum i tre år och känner igen många men långt, långt ifrån alla nick...

    Har ni aldrig tänkt och föreställt er hur personen bakom nicket är? Har ni försökt visualisera ett utseende och personlighet utifrån svaren som vederbörande ger?

    Jag erkänner direkt- JAG gör alltid det!

    Det finns ett program på tv, som jag inte minns vad det heter, där en inbjuden gäst får duka ett bord och "bjuda" in gäster...historiska eller nutid.

    Vem/vilka från BT skulle DU bjuda in till dukat bord och varför?
    Hur skulle du duka ditt bord?
    I vilka färger skulle dukningen gå och vilken årstid?
    Vad skulle du bjuda på?

  • Svar på tråden Bord duka dig...
  • MV85
    Äldre 23 May 22:42
    #1

    Jag skulle bjuda in:
    Didis
    Passionsblomma
    Mikabella
    Panzerfaust
    MulleNuh
    Cantaton
    ingenjörsbruden
    Fjosok
    Hammerman
    O säkert en 10-12 till jag inte kommer på just nu
    Jag skulle duka enkelt och praktiskt. Vit duk, vita tallrikar, glas och bestick, vita tygservetter och en bukett tulpaner mitt på bordet om det är på senvinter/vår annars nejlikor.

    Jag skulle bjuda på:
    Förrätt
    Kallrökt hjortinnanlår med en sallad innehållande bl.a rädisor och morot.
    Huvudrätt
    Lax med färskpasta och min underbart goda kalla sås samt smälta tomater och grönsallad.
    Dessert
    Klassiker - min egna pannacotta med färska rårörda jordgubbar.

  • Äldre 23 May 22:58
    #2

    Shit vad kul! Jag kommer!

  • MV85
    Äldre 23 May 23:13
    #3
    passionsblomman skrev 2009-05-23 22:58:42 följande:
    Shit vad kul! Jag kommer!
    hehehehehe tänkte det kunde bli lite livliga diskutioner med den blandningen av folk
  • Äldre 23 May 23:14
    #4

    Ganska!


    MV85 skrev 2009-05-23 23:13:39 följande:
    hehehehehe tänkte det kunde bli lite livliga diskutioner med den blandningen av folk
  • MulleN­uh
    Äldre 23 May 23:22
    #5

    Ohhhh va gulligt! Tack!! Jag accepterar inbjudan!!

  • didis
    Äldre 3 Jun 18:04
    #6

    Och jag har missat inbjudan, hoppas inte middagen är uppäten

    Nu skall jag ha årsmöte, på en av stadens finaste restauranger (någon fördel skall man väl ha av den höga avgiften till Privattandläkarna!). Skall jag ta med en doggybag??



    Faktiskt tror jag att jag bjuder in nästan alla på MV85´s lista jag också. Men då får ni riktig mat, inte rester!

  • novemb­erbrud­2009
    Äldre 3 Jun 20:27
    #7

    Jag skulle sätta upp ett partytält på en stor gräsmatta och bjuda på en sommarfräsh 3-rättersmiddag. Middagen serveras 18.00 av killar i rosa förkläden.

    Fördrink:
    www.systembolaget.se/MatochDryck/Drinkar/Fruktiga/Passagerarbal.htm
    Till detta fruktspett med jordgubbar, vindruvor och annanas och melon.

    Förrätt: Melon- och räkcocktail med ett mousserande vitt vin med inslag av citrus.
    Huvudrätt: Mangoglacerade kycklingspett med mangorajasås. Serveras tillsammans med kall fäsrkpotatissallad med vinegrettedressing. Vitkålsallad med annanas. Dryck: Vitt ungdomligt vin.
    Dessert: Kiwisorbet med päroncider.

    På kvällen kommer ett band och spelar sommarklassiker. Vi skulle snacka färg och form och bröllop och allt mellan himmel och jord.

    Eftersom jag älskar färg och form skulle jag lägga stor vikt vid dekorationen.
    Eftersom jag inte har ett sommarbröllop skulle jag ta in mina älskade sommarfärger (ifall vi skulle gift oss under sommaren).
    Dukningen går i rosa, cerise och lime.
    Inspiration:
    inthedetailsblog.com/wp-content/uploads/2009/01/pink_green2.jpg
    www.brendasweddingblog.com/blogs/2009/3/30/lime-green-and-pink-bridal-shower.html
    www.glamourousgowns.co.uk/images/blog/pinkgreen.jpg
    1.bp.blogspot.com/_MqveaHEQ2zI/R2lFYG15NzI/AAAAAAAAANE/O_0hDAu4Kjk/s400/mosaic1481263.jpg

    Gästlistan:
    Mamli
    Linadesign
    Passionsblomman
    Newlife
    Tatto82
    Vid havet
    Vi gifter oss nu
    Sommarpar
    TEB08

  • Äldre 3 Jun 21:30
    #8

    Jag kommer till denna midagen också!

    Inte minst med tanke på de rosa förklädena!

    -ska de ha BARA dem eller? Är det knäckebrödskillarna?

  • novemb­erbrud­2009
    Äldre 3 Jun 22:30
    #9
    passionsblomman skrev 2009-06-03 21:30:23 följande:
    Jag kommer till denna midagen också! Inte minst med tanke på de rosa förklädena!-ska de ha BARA dem eller? Är det knäckebrödskillarna?
    Ja bara rosa förkläden, det är ju sommar!
    Bra idé! Knäckebrödskillarna är bokade. Hehe
  • Äldre 4 Jun 18:18
    #10

    Jag kommer definitivt!

  • Fly by night
    Äldre 18 Jun 20:14
    #11

    Jag skulle bjuda in Damen i röd hatt. Jag tror hon skulle ha en hel del intressant att berätta och konversera kring, bl a Red Hat Society. Jag skulle inte duka utan välja att gå på reataurang Tennstopet. Årstiden skulle förmodligen vara hösten då rött gör sig som bäst i naturen. Jag skulle börja med Tennstpets sillbricka, fortsätta med Biff Rydberg och avsluta med Tennstopets Chokladkaka med Cointreaugrädde.

    Lady o Lufsen skrev 2009-05-23 22:22:28 följande:


    "...där en inbjuden gäst får duka ett bord och "bjuda" in gäster...historiska eller nutid.Vem/vilka från BT skulle DU bjuda in till dukat bord och varför?Hur skulle du duka ditt bord?I vilka färger skulle dukningen gå och vilken årstid?Vad skulle du bjuda på?"
  • Bella Notte
    Äldre 18 Jun 20:17
    #12

    Fly by night skrev 2009-06-18 20:14:38 följande:


    Jag skulle bjuda in Damen i röd hatt. Jag tror hon skulle ha en hel del intressant att berätta och konversera kring, bl a Red Hat Society. Jag skulle inte duka utan välja att gå på reataurang Tennstopet. Årstiden skulle förmodligen vara hösten då rött gör sig som bäst i naturen. Jag skulle börja med Tennstpets sillbricka, fortsätta med Biff Rydberg och avsluta med Tennstopets Chokladkaka med Cointreaugrädde. Lady o Lufsen skrev 2009-05-23 22:22:28 följande:
    Men oj, oj, oj...du måste ha hängt här i många år (precis som jag )...Damen i röd hatt har jag inte sett till här på åratal!?
  • Bella Notte
    Äldre 18 Jun 20:20
    #13

    Jag skulle också bjuda "folk från förr"...nämner inga namn så blir ingen glömd.

    Skulle ha pic-nic med rödvitrutiga dukar, kyckling, frukt o vin

  • Fly by night
    Äldre 18 Jun 20:23
    #14

    Jag är periodare på BT . TS skrev """bjuda" in gäster...h i s t o r i s k a eller nutid."

    Bella Notte skrev 2009-06-18 20:17:55 följande:


    Men oj, oj, oj...du måste ha hängt här i många år (precis som jag )...Damen i röd hatt har jag inte sett till här på åratal!?
  • Bella Notte
    Äldre 18 Jun 20:29
    #15

    Fly by night skrev 2009-06-18 20:23:23 följande:


    Jag är periodare på BT . TS skrev """bjuda" in gäster...h i s t o r i s k a eller nutid." Bella Notte skrev 2009-06-18 20:17:55 följande:
    Helt rätt!
Svar på tråden Bord duka dig...