• rottiz­z1
    Äldre 21 May 17:07
    123929 visningar
    36 svar
    36
    123929

    Någon som testat Alli?

    Väldigt nyfiken på resultat samt biverkningar.

  • Svar på tråden Någon som testat Alli?
  • ario
    Äldre 25 Jun 23:29
    #21

    du kan ju alltid äta 30 g kolhydrater för det är ju tillåtet för GI.

    Men tänk på att man kissar ganska mkt när man går på GI eftersom kolhydrater binder till vatten, och har man inte kolhydrater så förlorar man mer vatten.

    så drick mkt vatten!


    lillalyckan skrev 2009-06-03 16:12:25 följande:
     

    Har oxå funderat på det där. Inte främst för att gå ner i vikt utan för att må bättre. Har problem med sköldkörtel (som styr ämnesomsättningen) så jag är väldigt känslig för vad jag äter. Fel mat kan förstöra flrea dagar för mig.Låter du bli alla kolhydrater eller bara minskat kraftigt? Jag har funderat på att kanske äta lite kolhydrater tex ett mål per dag. Jag tror nämligen inte att det är nån bra idé för min kropp att helt utesluta nånting. Och om jag mår bra så går jag nog automatiskt ner i vikt tror jag.Ledsen TS! Jag försökte visst kapa din tråd!
  • ario
    Äldre 25 Jun 23:30
    #22

    nää..skämt o sido

    alli och nutrilett funkar ej...det är bara fett den binder till, men nu menar jag fett som du får i dig via mat!

    Alli rekommenderar jag bara till folk med BMI över 28 ochs om inte HAR KOLHYDRATBEROENDE ÖVERVIKT!


    rottizz1 skrev 2009-06-25 23:22:02 följande:
    vad tror ni om Alli+ Nutrilett?
  • Decemb­er 2009
    Äldre 25 Jun 23:34
    #23

    jag har provat alli nu. Tränar och äter lagom med fett proteiner osv och blivit så svag och slö av det, dålig i kistan och magsår samt njuren börjar ta skiten

    så nej rekommenderar inte. Slängde resten i burken i morse.

  • ario
    Äldre 25 Jun 23:36
    #24

    Skulle inte änns rekommendera alli till min värsta fiende!

    Bra att du slängde bort skiten!

    December 2009 skrev 2009-06-25 23:34:57 följande:


    jag har provat alli nu. Tränar och äter lagom med fett proteiner osv och blivit så svag och slö av det, dålig i kistan och magsår samt njuren börjar ta skiten så nej rekommenderar inte. Slängde resten i burken i morse.
  • Decemb­er 2009
    Äldre 25 Jun 23:37
    #25
    ario skrev 2009-06-25 23:36:10 följande:
    Skulle inte änns rekommendera alli till min värsta fiende!Bra att du slängde bort skiten!December 2009 skrev 2009-06-25 23:34:57 följande:
    Har läkartid i morgon pga buksmärtor
  • ario
    Äldre 25 Jun 23:38
    #26

    oj stackare!!! hoppas du blir bättre

    alltså, jag tycker det är så dumt att apoteket säljer alli receptfritt!!

    Men så fort jag får kunder som vill köpa då övertalar jag dem att inte göra det!

    December 2009 skrev 2009-06-25 23:37:43 följande:


    Har läkartid i morgon pga buksmärtor
  • rottiz­z1
    Äldre 26 Jun 15:48
    #27
    ario skrev 2009-06-25 23:30:35 följande:
    nää..skämt o sidoalli och nutrilett funkar ej...det är bara fett den binder till, men nu menar jag fett som du får i dig via mat!Alli rekommenderar jag bara till folk med BMI över 28 ochs om inte HAR KOLHYDRATBEROENDE ÖVERVIKT!
    Hur menar du med kolhydratsberoende övervikt?
  • JS76JS
    Äldre 9 Jul 23:25
    #28

    Jag har ätit Alli ni i 6-8 veckor och jag har haft väldiga problem innan med att gå ner i vikt, men nu har jag gått ner 5 kg och jag kan inte alls identifiera mig med de problem som vissa talar om här inne. Men...vi är alla olika och reagerar olika på medicin.

    Det jag kan tycka är konstigt är att: jag har köpt Alli ca 4 gånger och inte en enda gång har personalen på apoteket reagerat på att jag som är 173 cm och vägde 76 kg köpt medicinen... Jag har alltså ett BMI på 25.4.

  • mittid
    Äldre 9 Jul 23:38
    #29

    Dricker man för mycket vatten när man kör kolhyderatfritt så lakar man ur kroppen... viktigt att läsa på, här är länk till en läkares sakliga info...

    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/

    två veckor "boosta" LCHF - metoden och sen köra Gi...
    Jag kan bara säga att det är mycket positivt!!!

    Är man sjuk som någon här skriver, så man man maila läkaren och fråga hur man kan anpassa ev kost för att inte få en försämring av sitt hälsotillstånd.


    ario skrev 2009-06-25 23:29:06 följande:
    du kan ju alltid äta 30 g kolhydrater för det är ju tillåtet för GI.Men tänk på att man kissar ganska mkt när man går på GI eftersom kolhydrater binder till vatten, och har man inte kolhydrater så förlorar man mer vatten.så drick mkt vatten!
  • brides­illy
    Äldre 11 Jul 12:15
    #30

    ingen som har erfarenheter att delge som TS efterfrågar?

  • evst
    Äldre 12 Aug 13:02
    #31

    Testar alli, jag tycker det funkar bra, har inga som helst biverkningar. Men det är ju inget mirakelpiller, men det tror jag att alla fattar, ett hjälp till viktminskningen bara

  • brides­illy
    Äldre 12 Aug 16:03
    #32

    kul att höra att det fungerar. neh, ett mirakelpiller kommer nog aldrig att finnas, man måste försöka själv med motion och ändrade matvanor tillsammans med oavsett piller för viktminskning


    evst skrev 2009-08-12 13:02:22 följande:
    Testar alli, jag tycker det funkar bra, har inga som helst biverkningar. Men det är ju inget mirakelpiller, men det tror jag att alla fattar, ett hjälp till viktminskningen bara
  • Okänd
    Äldre 13 May 21:02
    #33
    Meddelande borttaget
  • Okänd
    Mon 2 Dec 2019 11:38
    #34
    Meddelande borttaget
  • Okänd
    Sun 11 Apr 2021 10:25
    #35
    Meddelande borttaget
  • Okänd
    Thu 29 Jul 2021 10:19
    #36
    Meddelande borttaget
Svar på tråden Någon som testat Alli?