• sarmar­g
    Äldre 18 May 13:40
    6532 visningar
    12 svar
    12
    6532

    Jämtland 2009 del 2

    Ja då var det dags för en ny tråd.

    www.brollopstorget.se/Forum-5-66/m3272972.html

  • Svar på tråden Jämtland 2009 del 2
  • sarmar­g
    Äldre 18 May 13:42
    #1

    Ja idag fick vi vår hindersprövning på posten, skönt att ha det gjort. Sen ringde jag och kollde vilken präst vi skulle få och även det är klart. Det är nu snart bara 2 månader kvar...tiden rinner i väg.

    Hur går det för er andra?

  • Skogsä­lvan
    Äldre 19 May 22:50
    #2

    Hej. Får jag också hänga här?

    Jag och sambon blir herr och fru den 26/9 är det tänkt.
    Bor i Pilis men tänker gifta oss i Hillsand där jag är ifrån.

    Bestämde datum för bara någon vecka sedan, så jag känner viss stress men det ska nog gå.

    >Mamma ska snacka med prästen, sonen till vänner till mamma och pappa.
    >Har pratat med Tommy Andersson om att fota, men han var redan upptagen den helgen. Men skulle det bli inställt så skulle han gärna komma. Det är mina pojkars farbror så.... Men annars så har jag en duktig fotograf till kusin så jag är inte orolig.
    >Festlokal och kapellet är bokad.
    >En av mina vänner ska hjälpa mig med klänningen, vi ska åka och kolla tyg och mönster och så någon dag snart. Men jag vet hur jag vill ha den redan.
    >Gästlistan är färdig och jag har gjort inbjudningar så de är bara att skriva ut.

    Det är väl vad jag hunnit hittills .

  • Corona
    Äldre 6 Jun 21:47
    #3

    Ny tråd! Yay! Då ska jag passa på att komma med några tips för er som undrar, här är alla som var kanon och som bidrog till att göra vår bröllopsdag underbar:

    Fru M rekommenderar :
    - blommor : Ulrica på Linnean!
    - hår, smink : Aqui! Sofia eller Christina! Supergulliga och jätteduktiga!
    - festlokal, mat : Stocke Titt, Kjell är fantastisk på alla sätt och vis!
    - foto : Tommy Andersson, taphotography.se. Boka!
    - tårta : Törners!

    Undvik:
    - om möjligt, att hyra/köpa klänning på Parelle.
    - Wedenmarks (säger jag med sorg i hjärtat, det är mitt favoritfik i vanliga fall - men de var verkligen inte hjälpsamma med bröllopstårtan)
    - Hårcompaniet. Även om de är duktiga.

    Lycka till alla jämtlandsbrudar!

  • sarmar­g
    Äldre 7 Jun 12:05
    #4

    Tack för alla tips. Vi ville beställa tårta från törners men de hade redan 2-3 tårtor att göra...tyvärr.

  • Skogsä­lvan
    Äldre 7 Jun 15:36
    #5

    Kul att det är fler som börjar titta hit, hoppas på lite liv här nu .

    Jag har hunnit beställa blommorna sedan sist. Var in på Östersunds blomster (i gränden mitt emot Maxime),jag tror buketten kommer att bli perfekt. Måste bara ringa dem och se vad jag kan få en näbb-bukett för, dotra vill också ha blommor .

    Har pratat med min moster som ska hjälpa till att sy klänningarna till tjejerna samt baka tårtan.

    Förresten. Vilka tygaffärer finns det i och runt stan? Har varit in i Brunflö samt på de två efter Storgatan, men hittar inte rätt tyg på någon av dem. Finns det fler?

  • sarmar­g
    Äldre 18 Jun 20:16
    #6

    Är det någon som vet vart i östersund man kan hyra dukar?

  • augusi­tbrud0­9
    Äldre 24 Jun 15:28
    #7

    HJÄLP, vår solist kan inte sjunga pga förhinder. Någon som har tips på tjej som sjunger bra i Östersund. vi gifter oss 8 augusti. Snälla hjälp!!

  • sarmar­g
    Äldre 2 Jul 17:00
    #8

    Nu börjar det verkligen att närma sig...på lördag är det bara 3 veckor kvar. Var och hämtade bröllopsbubblor till kyrkan och engångskameror idag som kom med posten. Det mesta börja falla på plats. Hon som skulle sminka mig kunde nu inte så nu ska jag hitta en ny. Som tur är har man en snäll bror som känner en dukig tjej, så kanske det löser sig.

  • nous deux
    Äldre 23 Jul 22:18
    #9

    Hej
    Nu har det nästan gått en månad sedan jag blev fru! Oj vad tiden går.
    Vi fick en helt underbar dag och det tack vare alla underbara människor i östersund som hjälpte oss.
    Klänning hyrde jag på Parelle på stortorget och det var toppen. Jag var så fin så fin så min blivande grät när han såg mig...
    Jag gjorde allt där, sminkning, påklädning och hon som fixade mitt hår kom dit och gjorde det. Det innebar att vi valde tiara och slöja i sista minut! Toppen att ha allt till hands när man blir iordninggjord. Jag var jättefint sminkad och det satt i juni värmen i alla fall tills vi kom till hotellet klockan 4.
    Blommorna från Interflora mittemot filmstaden. En jättefin bukett och korsage med vita rosor och orkideer, lagomt med grönt och helt underbart. Den var fin hela dagen, kvällen, natten och veckan efteråt!

    Drink (två timmar champagne med snittar), mat, servering och vickning fixade en kock ifrån stan helt underbart. Det var tajmat, utsökt helt underbart.

    Stocke Titt med Kjell och personal var också toppen hjälpte till med att svara på frågor, dukar, glas porslin och allt man kan behöva. Trots att han själv är kock så visade han i alla fall inte om han tyckte det var dumt (om han nu tyckte det) att vi hade en annan kock där.

    Naglarna fixade jag innan men var lite missnöjd så det säger jag inte vart jag gjorde.

    Kul och Bus som uppträdde och hade prova på för alla under drinken.

    och Maud på eventbokaren som fixade Magnus Stålbring som dj. Vi dansade alla till 3 på morgonen. Trots att över hälften av gästerna var franskmän och inte alls har samma musik kultur som vi svenskar har. Tom min svärfar som går med käpp dansade till tre!

    Lycka till nu alla och jag hoppas ni får en bra dag.

  • sarmar­g
    Äldre 24 Jul 15:29
    #10

    Kul att det mesta blev bra. Själv håller vi på med det sista inför morgon dock ser det inte så lovande ut på väderfronten men det blir bra ändå.

  • Skogsä­lvan
    Äldre 24 Jul 19:03
    #11

    Grattis nous deux och lycka till i morgon sarmarg.

    Med två månader kvar så börjar jag bli smått nervös för att jag inte ska hinna allt. Det är iofs bara smådetaljer kvar att planera, men de känns lite tröga att få på plats .

  • Skogsä­lvan
    Äldre 4 Aug 13:01
    #12

    Ja då var blivande makens kläder fixade i alla fall. Var på Parelle igår och kollade ut dem. Svarta byxor, svart frockcoat, vit skjorta, mörkgrå väst och mörkgrå kravatt(?) blir det. Han var så stilig.
    Min klänning ska vi börja med när min kompis som ska sy den kommer hem igen till veckan. Hon vill inte göra den klar för tidigt utifall jag går ner i vikt.

Svar på tråden Jämtland 2009 del 2