• IdaEri­c
    Äldre 15 May 15:15
    3190 visningar
    16 svar
    16
    3190

    Dalabrudar 2010!

    Nästa sommar, den 7 augusti 2010 kommer jag att gifta mig i Dalarna, närmare bestämt i Dala-Husby. Några andra här som ska gifta sig i Dalarna nästa sommar och som har lite tips på fotografer, frisörer, sminköser osv. (Själv kommer jag från Sthlm men min m2b's föräldrar har landställe i Dalarna).

    Vart i Dalarna ska ni gifta er?

  • Svar på tråden Dalabrudar 2010!
  • Clea
    Äldre 19 Jul 10:34
    #1

    Vi gifter oss i Leksands kyrka 31 juli 2010.

  • Clea
    Äldre 19 Jul 19:12
    #2

    puff!

  • Mamsel­len på smälle­n
    Äldre 19 Jul 20:39
    #3

    Hej!
    Jag gifter mig iofs inte sommaren 2010, utan den 9 januari! Vi bestämde oss förra veckan så nu är det dags att dra igång planeringen.
    Har preliminärbokat festlokal, Pensionat Bruntegården i Rättvik. Vi ska gifa oss i Boda Kyrka, ligger ca 2 mil norr om Rättvik.
    Smink och hår kommer jag antagligen att göra på Annas hud, hår och naglar i Rättvik. Har varit där flera gånger innan och gjort ansiktsbehandlingar och fixat till mig och är nöjd med resultat, personal och prislappen.

    Skulle vara kul att höra från fler Dalabrudar, och jag som ju ska gifta mig i januari, vill ju veta ALLT om vinterbröllop!

    Må så gott alla!

  • Mamsel­len på smälle­n
    Äldre 20 Jul 10:14
    #4

    puff puff

  • Clea
    Äldre 21 Jul 16:44
    #5

    Puffar vidare... =)

  • brudju­li2010
    Äldre 21 Jul 17:04
    #6

    Tack Clea för tipset! Vi kan väl samla oss till en sida, alla vi som ska gifta oss i Dalarna 2010 så man inte går miste om något! =)

    Vi ska gifta oss i Rättviks kyrka 10 juli 2010. Jag är lite av en planeringsfreak, så jag har kollat upp det mesta, men inte bokat så mycket. Festen ska vi ha i Vikarby bystuga. Bheöver verkligen tips om hår och smink och även catering. Något förslag? Har den här Annas hud, hår och naglar någon hemsida..? Bor i Uppsala så planerar härifrån med lite hjälp av svärmor som är på plats i Rättvik.

    Boda kyrka är ju jättefint! Och på vintern, det kan ju inte bli annat än underbart!

    Just nu kollar vi inbjudningskort och försöker fixa en hemsida.

    Frid!

  • Mamsel­len på smälle­n
    Äldre 21 Jul 17:37
    #7

    Jag vet inte om Annas i Rättvik har någon hemsida, men telefonnumret är 0248-120 05.
    Catering kan jag tipsa om Vi på hörnet i Mora. Toppenservice och väldigt bra mat, vet inte hur priserna ligger dock. Hemsida: www.moracatering.se/system/start.asp&FID=715&HSID=12198
    Hoppas att jag kunde hjälpa till lite...

  • Mamsel­len på smälle­n
    Äldre 21 Jul 18:25
    #8

    Ja, Boda Kyrka är verkligen vacker, den ligger så fint också. Hoppas på att det blir en kall och klar dag, så där så det gnistrar i snön. Och så ska vi ha massa marschaller... Blir nog väldigt fint och stämningsfullt!
    Vi skulle gärna vilja ha häst och släde till och från kyrkan men jag är så himla allergisk mot hästar så det är nog bara att glömma. Kanske funkar det om jag tar allergitablett och har munskydd?

  • Vintra
    Äldre 21 Jul 20:33
    #9

    Här kommer en Dalabrud till. Vi ska gifta oss i Sälen den 30 januari nästa år. Vi ska vigas i Lima kyrka och sedan ha bröllopsfesten på Olnispagården i Sälen.

    Jag håller med dig Mamsellen på smällen att man hoppas på en vacker och klar dag med gnistrande snö så långt ögat når. Marschaller och mycket ljus ska det vara. Vi kommer även att ha en hel del tomtebloss. Alla gäster ska få en när vi lämnar festen på natten att vifta oss adjö med.

    Hur kommer era gäster att bo under bröllopshelgen?

  • Mamsel­len på smälle­n
    Äldre 21 Jul 21:23
    #10

    Hej Vintra! Välkommen hit får man ju säga!

    Tomtebloss var en bra idé, får man sno den?

    Våra gäster kommer att bo på Pensionat Bruntegården i Rättvik, där vi även ska ha bröllopsfesten.

    Vad ska ni andra ha för fägtema?

  • Vintra
    Äldre 22 Jul 13:02
    #11

    Mamsellen på smällen:
    Det är klart att du får sno det.

    Trevligt att kunna ha sina gäster på ett och samma ställe, det underlättar ju allt så mycket. Vi håller för fullt på att jaga efter stugor här uppe i Sälen runt omkring där vi har stuga för att kunna underlätta för gästerna men det är lite trixit. Sedan kommer det väl att bli lite grejande med att placera ut gästerna på bästa sätt i dessa stugor, det kommer nog bli värre än bordsplaceringen.

    Våra färger kommer att vara rosa, silver och vitt förstås.

  • brudju­li2010
    Äldre 24 Jul 21:36
    #12

    Varför finns inte vår tråd under "Dalarna"? Kan man fixa det på något sätt? Kan ju vara svårt för folk att hitta oss annars...

    Någon som vet ett billigt bussbolag i Rättvikstrakten?

    Vintra: Underbart med bröllop i Sälen! Låter som att ni har många bra idéer! Vilken sorts rosa har ni? Vi ska nog ha brunt, guld, vitt och rosa. Men då är det den starkare rosa. Vill ha en sån bukett, så det var lite av ett måste att ha med den färgen i temat.. =)

  • brudju­li2010
    Äldre 28 Jul 14:12
    #13

    Puff!

  • Vintra
    Äldre 31 Jul 17:15
    #14

    Hej, nu är jag tillbaka igen. När man har semester ska man göra så mycket annat också så jag har inte hunnit varit här så mycket.

    Brudjuli2010: vi ska ha blandade rosafärger, både ljusare och starkare rosa.

    Från början hade vi även tänkt ha med diamanter i temat men sedan kom det av sig då vi inte hittade några bra saker, men nu har jag kommit över jättefina diamanthjärtan (i plast). Så glad över det, så nu är det tillbaka igen. Har även sett diamater som man kan sätta i blommor så det får det bli i brudbuketten.

    Som jag skrivit tidigare så var vi i Sälen och försökte få tag på lite boende till våra gäster och det har gått jätte bra. Vi fick tag på flera stycken när vi var där och sedan har det ringt ett par av dem som fick ett blad i sin brevlåda av oss. Så här långt har vi fått ihop 35 bäddar. Det skulle vara så tråkigt om det är några som tackar nej för att det skulle bli för dyrt för dem att komma.
    Annars just nu börjar jag bli lite stressad över brudklänningen. Jag vet i huvudet hur jag vill att den ska se ut men har ännu inte hittat den.
    Hur går det för er andra med klänning?

  • Äldre 31 Jul 17:38
    #15

    Åh vad mysigt att gifta sig i Dala-Husby. Dock förknippar jag mest Dala-Husby med fina minigolfbanor, hihi. Gjorde utflykt dit ibland när jag jobbade några somrar i Avesta.


    IdaEric skrev 2009-05-15 15:15:42 följande:
    Nästa sommar, den 7 augusti 2010 kommer jag att gifta mig i Dalarna, närmare bestämt i Dala-Husby. Några andra här som ska gifta sig i Dalarna nästa sommar och som har lite tips på fotografer, frisörer, sminköser osv. (Själv kommer jag från Sthlm men min m2b's föräldrar har landställe i Dalarna).Vart i Dalarna ska ni gifta er?
  • Clea
    Äldre 1 Aug 22:33
    #16

    Oj, här har det ju hänt massor sen sist. O jag som bor i Rättvik men ska gifta mig i Leksands kyrka borde kunna ge alla Rättviks- och Boda brudar lite tips. Men just nu finns inte tiden. Återkommer!

Svar på tråden Dalabrudar 2010!