• Chersm­in
    Äldre 12 May 13:55
    8454 visningar
    33 svar
    33
    8454

    Blivande Växjöbrudar

    Hej, startar en ny tråd för alla oss som ska gifta oss i Växjötrakten. Jag ska gifta mej 27 juli i sommar utomhus. Letar just nu efter prisvärd frisör, fotograf och min drömklänning.

  • Svar på tråden Blivande Växjöbrudar
  • Lillbu­san
    Äldre 10 Jun 12:08
    #11

    Jag ska gifta mig den 12 sep men inte i stan..däremot har jag bokat uppsättning på klippday, de är superduktiga o inte så dyra och sedan smink på Make-Up store. De kommer ju till salongen o sminkar där.
    Däremot har jag inte hittat några skor - tips någon? Har små fötter stl 35. Ska åka till Göteborg & Sthlm i sommar så om ni har ngt bra tips där så vore det toppen!!!
    Någon som filmar vigsel & fest????

  • pearlg­irl
    Äldre 10 Jun 16:56
    #12

    Lillbusan: jag kan rekommendera Matildas fest vad gäller skor. De gör skor efter din storlek och finns hur många modeller som helst att välja på. Jag fick mina skor för några veckor sedan och är jättenöjd!

    matildasfest.dinstudio.se

  • Snowcl­oud
    Äldre 18 Jun 20:31
    #13

    Hej på er,
    Jag och min M gifter oss också i Växjö - nästa år. Vi har tänkt oss september, men har lite svårt att bestämma datum - vill helst pricka in en fin höstdag.. =) Soligt med hög, klar höstluft och härliga färger på trädens löv... Någon med väderkoll som kan tipsa?

    Vi har börjat planera lite men inte bokat något än, men det måste ju ske snart antar jag.. Vi har varit och kikat ute vid Risingegården och nu luskar jag efter andra ställen där man får plats med ungefär 65 personer.

  • zorken­19
    Äldre 18 Jun 20:39
    #14

    Här är en till som ska gifta sig i Växjö! Nästa år den 14 augusti i Härlövs kyrka! Vi har bokat kyrkan och fotografen och ska titta på lokal nu i veckan som kommer. Tycker det är svårt att hitta en fin och bra lokal. Det är ca 60 gäster. Jag har varit och tittat på klänningar här i stan men tycker inte att de har så mycket fint så jag ska kika lite i göteborg istället. Tror jag ska boka tid på AM hårdesign men har inte bestämt mig än. Vad kul med en tråd för oss från Växjö :)

  • JimLin
    Äldre 19 Jun 22:54
    #15

    Hej! Passar kanske inte in perfekt, är uppvuxen i Växjö men bor idag i Stockholm.

    Jag gifter mig nästa sommar, allt det stora är fixat (lokal. kyrka, catering, tårta, cooverband, fotograf) då man måste vara ute i galet god tid här uppe. Köpte även klänning förra veckan vilket inte alls var meningen.

    Snowcloud - jag hade valt slutet av september då kvällarna fortfarande kan vara ljumma och förhoppningsvis regnar inte alla dagar. Förra året i september var det fortfarande sommarkänsla. Pappa hade 50-års kalas i mitten av september och då gick vi runt växjösjön mitt i natten med endast en kofta.

    Zorken 19 - tråkigt att du inte hittar en klänning i Växjö, jag fann min klänning där trots att jag letat en massa i Stockholm. Kunde inte motstå en underbar klänning när jag var nere i Växjö förra veckan, köpte den på idéskrädderiet. Dock tycker jag att det är det enda stället i Växjö som har ett bra utbud.

  • Snowcl­oud
    Äldre 21 Jun 11:12
    #16

    JimLin - Tack för tipset! Vi har pratat om 25e september, eller den 18e. Gick förbi domkyrkan runt den tiden i höstas, en solig dag, när ett brudpar precis kom ut ur kyrkan - såg underbart ut.

    Zorken19 - Ja, visst är det svårt att hitta en lokal! De flesta som är större verkar komma med hela paketet: mat och vin. En kollega tipsade om Mat&Dryck - men kanske kör de fortfarande "Terassen" (alltså utestället) när ni gifter er i augusti. Har också hört att I11 har en festlokal som får plats med många.

  • zorken­19
    Äldre 21 Jun 19:21
    #17

    JimLin

    Idéskrädderiet har bäst utbud i växjö. har varit inne på singoalla med men jag tycker deras klänningar är skitiga och sen tycker jag att om man provar en massa klänningar så sitter alla sååå bra säger de. Å det tror jag inte att alla klänningar gör på mig :) Ska åka till göteborg i veckan och tänkte kika runt lite där.

    Snowcloud

    Jag har kollat med mat och dryck men där måste man ta allt från dem så jag kände att det kan blir lite dyrt. Imorgon ska vi och titta på kök11, där får man ha med sig egen dryck. Tänkte be dem sätta ihop en offert på allt. Hur var Risingegården ? Såg att ni hade varit där och kikat!

  • zorken­19
    Äldre 22 Jun 19:50
    #18

    Nu har vi bokat Kök11!! jättebra lokal. Vi kommer att ta maten och personal m.m från dem och sen tar vi med egen alkohol. Skönt att äntligen ha hittat en lokal som vi verkligen tycker om. Hur går det för er andra ? :)

  • UBW
    Äldre 22 Jun 23:50
    #19

    Vi har också kollat kök11 och preliminärbokade. Shysst och fräsch lokal.
    Men nu blir det vigsel i Jäts gamla kyrka och fest på Osaby säteri, helt underbar miljö! Blir dock lite krångligare med logistiken omkring, måste fixa transport fram och tillbaka. Men är supernöjd!

  • frkhum­la
    Äldre 23 Jun 10:38
    #20

    Jag kan varmt rekommendera Wilhelmshill på Evedal för de som letar festlokal där man får ordna mat och dryck själv. Vi hade vår bröllopsfest där och det fungerade jättebra. Vi hade drygt 60 gäster och det var alldeles lagom i den lokalen, max är 68 tror jag. Visst går det att knö in fler men då blir det inte så bra möblering.

    Min bukett köpte jag på Blomsterbutiken på Norremark. Den blev verkligen precis som jag hade tänkt mig så de kan jag också rekommendera.

Svar på tråden Blivande Växjöbrudar