• T0612
    Äldre 4 May 09:24
    63367 visningar
    608 svar
    608
    63367

    Vinterbrudar

    Här hoppar vi över från den gamla tråden "vi som gifter oss i december 2009" och tar in alla vinter brudar istället =)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-05-27 19:33
    NOVEMBER
    14: 14e november, Borlänge. Mrsstumpan, Göteborg

    DECEMBER
    05: T0612, Göteborg,
    December 2009, Sthlm,
    linvinter, Göteborg
    12: Bittesös, Sorunda (Nynäshamn)
    19: Emmibob, Hotagen (Jämtland),
    DCL, Norrköping
    31: Teapot, Göteborg

    JANUARI
    02: Allez, Karlstad,
    JennyE82, Ljusdal
    09: Ninni84r (Halmstad, Öjasjön)
    23: Mariavw81 (Smådalarö Gård, söder om Stockholm)

    FEBRUARI
    13: Elbe, Umeå
    20: Selma2010, Övik (datum inte helt spikat)
    20: Nima2, Upplands Väsby (Norr om Stockholm)

  • Svar på tråden Vinterbrudar
  • T0612
    Äldre 6 May 22:51
    #31

    vad gör man om man blir gravid, typ nu? det blir ju krångligt om man redan har betällt klänningen tex
    ska man flytta fram det då eller flytta bak..?

    bara rent hypotetiskt =)

  • linvin­ter
    Äldre 7 May 07:16
    #32
    T0612 skrev 2009-05-06 22:51:20 följande:
    vad gör man om man blir gravid, typ nu? det blir ju krångligt om man redan har betällt klänningen texska man flytta fram det då eller flytta bak..?bara rent hypotetiskt =)
    Det beror nog helt upp till par till par. Vet ett par som ställde in för de hade planerat sitt drömbröllop och då ville hon inte vara gravid, så de skall ta bröllopet efter.
    Om man kör på så får man ju se vad man har för modell och hur långt man är gången. Kanske den går att sy om annars får man hitta en ny..
    Man får nog känna hur det känns just då när man står i den situationen.
  • Teapot
    Äldre 7 May 09:59
    #33
    T0612 skrev 2009-05-06 22:51:20 följande:
    vad gör man om man blir gravid, typ nu? det blir ju krångligt om man redan har betällt klänningen texska man flytta fram det då eller flytta bak..?bara rent hypotetiskt =)
    Har ett par bekanta som gifter sig nu i slutet av maj, båda gravida. Den ena i femte månaden, den andra i tredje ungefär. Den första har redan ställt in ett bröllop pga tidigare graviditet så de kör bara på nu ingen av dem hade väl direkt planerat att vara gravida på sitt bröllop, men allt går ju att lösa!!

    Hihi, fick ett samtal från guldsmeden igår som lät ordentligt förvånad och var tvungen att dubbelkolla att hon verkligen skulle gravera in "31/12" i min vigselring... hon tyckte nog att vi var ute i galet god tid Men den får hämtas ut idag redan! Wiiii! Fast jag håller mig nog till imorgon. Ska bli så spännande att se ringen!!!

    Var för övrigt en sväng på GeKås igår och fyndade ännu mer blockljus! Kom sedan på igår kväll att nu har vi väldigt mycket ljus... självklart är det vad vi vill ha, blir otroligt stämningsfullt. Men tänk om det blir alldeles galet varmt!? Ojoj... får ta oss en funderare. Vad tror ni?
  • T0612
    Äldre 7 May 10:14
    #34

    Teapot: vad kul med ringen, när vi köpte min så sa dem"vad ni är tidigt ute, vad duktiga ni är" =)
    om det blir för varmt hmm.. det blir det ju med mycket folk ändå så sätt elementen på lågt eller nåt..ni skulle vara på en restaurang va? dom har kanske nåt förslag

  • Teapot
    Äldre 7 May 10:28
    #35

    Näe, ingen restaurang utan en lokal som vi hyr. Det tåls att tänkas på

  • emmibo­b
    Äldre 7 May 10:32
    #36

    Teapot- vad kul med ringen! Sätt ut den i ditt galleri! Vill ju de den...

    Appropå att bli med barn och gifta sig gravid...jag tror jag skulle ställa in bröllopet (fast jag vill vara gift när jag blir mamma). Men jag vill kunna festa och släppa loss ordentligt och det tror jag att jag skulle ha svårt för om jag samtidigt var tvungen "leja bort" mitt lilla barn. Nu har vi inte barn men det är iaf som jag tror att det skulle bli. Men det är klart, det beror på vad för slags fest man planerat eller om man kämpat för att bli gravid.

  • T0612
    Äldre 7 May 11:06
    #37

    Emmibob: jag vill oxå vara gift innan jag får barn.. vi hade nog flyttat bak det..och vad det gäller festen så ska ju inte vi ha någon utan bara middag så det hade inte stört mig =) grejen är att jag är 2 dagar sen på min annars otroligt punktliga mens, så tanken bara slog mig om hur man skulle göra med bröllopet då där av frågan i fall ni började fillura på det =)

  • 14e novemb­er
    Äldre 7 May 13:15
    #38

    Äntligen satt mig vid datorn igen... Håller på för fullt och planerar 2 st möhippor som ska ske nu i maj. Mina egna bröllopsplaner har helt skjutits åt sidan ett tag.
    Liksom fruJ2009 gifter jag mig 14/11. "Bara" ett halvår kvar, hälp!

    Är det något av er som använder kristaller till dukningen? Var har ni köpt ifrån? Ser det bra ut?

  • 14e novemb­er
    Äldre 7 May 13:15
    #39

    Äntligen satt mig vid datorn igen... Håller på för fullt och planerar 2 st möhippor som ska ske nu i maj. Mina egna bröllopsplaner har helt skjutits åt sidan ett tag.
    Liksom fruJ2009 gifter jag mig 14/11. "Bara" ett halvår kvar, hälp!

    Är det något av er som använder kristaller till dukningen? Var har ni köpt ifrån? Ser det bra ut?

  • T0612
    Äldre 7 May 13:20
    #40

    finns på wedshop.se =)

Svar på tråden Vinterbrudar