• Tindra­gull
    Äldre 28 Apr 15:44
    37113 visningar
    162 svar
    162
    37113

    Några från Halmstad? del 2

    Förra tråden www.brollopstorget.se/Forum-5-47/m3243483.html är nu avslutad, så jag tänkte att vi fortsätter väl med en ny?
    Här tjattrar vi i Halmstad området om våra bröllop. Vi utbyter idéer, tipsar & stöttar om det behövs!
    Ni hänger väl med!?!?

  • Svar på tråden Några från Halmstad? del 2
  • Tindra­gull
    Äldre 28 Apr 15:46
    #1

    Alinn:
    Vi kommer öva i kyrkan dagen innan vigseln.Känns bra att ha gått igenom allt en gång för jag gissar att nerverna inte är till ens fördel på dagen D!

  • Fröken Sassa
    Äldre 3 May 15:05
    #2

    Hej finingar jag är en rookie på detta område och har letat igenom forumet här på bröllopstorget så gott jag kunnat men inte hittat det jag sökt...

    Kanske kan ni hjälpa mig? Det är så att jag undrar om någon har erfarenhet av att gifta sig/ha reception på Fjelldalens Slott utanför Hstad. Såg deras festlokal på hemsidan och det verkar vara det som vi fastnat för hittills, men det hade inte varit fel att få höra vad ni tycker och tror!

    Är det fina omgivningar? Vad kan det tänkas kosta att hyra lokalen? Kan man gifta sig på området eller finns det en fin kyrka i närheten?

    Många frågor och lååångt inlägg men jag hoppas att någon kanske har något att bidra med :)

    Kram kram

  • Tindra­gull
    Äldre 3 May 20:00
    #3

    Vad jag har hört så är de väldigt erfarna och duktiga med just bröllop.
    Om det finns nån kyrka i närheten har jag ingen koll på, men många präster är ju villiga att komma dit om man vill gifta sig där.

  • MyrahC­ollin
    Äldre 3 May 20:08
    #5

    jag kommer inte från halmstad och jag bor inte där.. men jag ska gifta mig där. i söndrums kyrka 30 maj.

    min sambo koiommer ifrån halmstad/tylösand.. så därför är min kopplning dit =)

  • Snodda­sen
    Äldre 4 May 10:40
    #6

    Hallå där!

    Vi fastnade också för fjelldalens slott...åh så vackert det är!
    Men priset var ju inte så roligt, man betalar per person men minsta kostanden är 15.000:-.

    Vår budget höll inte för en så dyr lokal, så vi ska ha vår bröllopsfest i Holms bygdegård, 2.000:- fre-sön!

    Lycka till med planerna!

    Fröken Sassa skrev 2009-05-03 15:05:39 följande:


    Hej finingar jag är en rookie på detta område och har letat igenom forumet här på bröllopstorget så gott jag kunnat men inte hittat det jag sökt...Kanske kan ni hjälpa mig? Det är så att jag undrar om någon har erfarenhet av att gifta sig/ha reception på Fjelldalens Slott utanför Hstad. Såg deras festlokal på hemsidan och det verkar vara det som vi fastnat för hittills, men det hade inte varit fel att få höra vad ni tycker och tror!Är det fina omgivningar? Vad kan det tänkas kosta att hyra lokalen? Kan man gifta sig på området eller finns det en fin kyrka i närheten?Många frågor och lååångt inlägg men jag hoppas att någon kanske har något att bidra med :)Kram kram
  • Tindra­gull
    Äldre 4 May 23:28
    #7

    Men hej!
    Det var ett tag sen man såg dig! Hur går det för er?


    Snoddasen skrev 2009-05-04 10:40:11 följande:
    Hallå där!Vi fastnade också för fjelldalens slott...åh så vackert det är!Men priset var ju inte så roligt, man betalar per person men minsta kostanden är 15.000:-.Vår budget höll inte för en så dyr lokal, så vi ska ha vår bröllopsfest i Holms bygdegård, 2.000:- fre-sön!Lycka till med planerna!Fröken Sassa skrev 2009-05-03 15:05:39 följande:
  • lillal­yckan
    Äldre 4 May 23:49
    #8

     


    Fröken Sassa skrev 2009-05-03 15:05:39 följande:
    Hej finingar jag är en rookie på detta område och har letat igenom forumet här på bröllopstorget så gott jag kunnat men inte hittat det jag sökt...Kanske kan ni hjälpa mig? Det är så att jag undrar om någon har erfarenhet av att gifta sig/ha reception på Fjelldalens Slott utanför Hstad. Såg deras festlokal på hemsidan och det verkar vara det som vi fastnat för hittills, men det hade inte varit fel att få höra vad ni tycker och tror!Är det fina omgivningar? Vad kan det tänkas kosta att hyra lokalen? Kan man gifta sig på området eller finns det en fin kyrka i närheten?Många frågor och lååångt inlägg men jag hoppas att någon kanske har något att bidra med :)Kram kram

    Vi mailade dom på fjelldalen då vi oxå fastnade för det. Vi fick snabbt svar och en prislista bifogat där det fanns priser på allt mööjligt. Man betalar bara för vad man vill ha. 15000 är lokalhyran, vill man sen ha mat, servering, städning, fyrverkeri eller nästan vad som helst så kan dom ordna det men då blir det ju dyrare förstår. Vi räknade på det och tämkte vara där, men sen åkte vi ut ocj kollade på det och blev lite besvikna. Festlokalen är ju inte själva slottet utan Stallet som det kallas, och vi tyckte verkligen att det såg tråkigt ut. Det är säkert mycket finare när det är sommar men vi blev lite besvikna iaf. Då hade inte vi bokat nåt möte och kollat ordentligt utan vi körde bara dit och kikade lite... Så vi tänkte nog ge det en chans till och ska nog boka in en liten rundtur där... Men maila bara dom så skickar dom all info, dom va väldigt hjälpsamma. Lycka till!

  • ninni8­4r
    Äldre 5 May 12:17
    #9

    hej hej. nu har jag hittat er igen :)

    Snoddasen - förstår att inte budgeten höll för det :) holms bygdegård har jag hört ska vara jättefin!

    förresten tjejer, vet att ni diskuterade detta innan i gamla tråden (men orkar inte leta igenom :)..)
    hår och smink, ngt tips. ngt bra, billigt ställe?!

  • Snodda­sen
    Äldre 6 May 13:17
    #10

    Jodå, det går framåt sakta men säkert...känns som om inte tiden räcker till. Vi har lite funderingar om det här med bröllopsfrisyrer..vi har båda rätt så kort hår och det känns rätt så maffigt att behöva betala 2500:- för att få håret tvättat och fixat.Men vi ska köra en runda på stan och gå in i varenda frisörsalong och se om man kanske kan få ett bättre pris.

    Åh..tindragull du gifter dig ju snart!Spännande!Nervös?Har du gjort allt som man ska innan bröllopet?

    Ninni84r: Holms bygdegård är faktiskt jättefin, och ett otroligt pris! Jag kan ju säga att jacobssons i stan kostar multum!2550:- och då ingår konsultation, slöja, tiara, löshår, fika och dricka. Kanske inte är så dyrt om man ska ha allt det där i håret, men för mig med kort hår så känns det i budgeten


    Tindragull skrev 2009-05-04 23:28:49 följande:
    Men hej!Det var ett tag sen man såg dig! Hur går det för er?
  • MyrahC­ollin
    Äldre 6 May 13:55
    #11

    jag ska fixa frillan vid flygstaden inne vid maxi... tyckte tjejen där var ganska duktig.. och de vill bara ha någonstans mellan 700-1200 kr för frisyr och sminkning. =) hehe =) iaf vad dom sa till mig =)

Svar på tråden Några från Halmstad? del 2