• 090208
    Äldre 25 Apr 19:43
    2330 visningar
    4 svar
    4
    2330

    Zelixa.

    Nan som hort talas om dom bantingspillrena? For dom funkar faktiskt!! En kille pa jobbet tar dom, han rasar. Tyvarr sa ar har han kopt dom hemma i Polen, jag hittar dom ingenstans pa internet.

    Nan som vet nat?? I varsta fall far han kopa till mig nasta gang han ar hemma...

  • Svar på tråden Zelixa.
  • Imma
    Äldre 25 Apr 19:47
    #1

    Ett tips bara är att forska noggrannt i vad dessa piller verkligen innehåller. Tyvärr tror jag inte att det finns några genvägar till viknedgång och om dessa piller verkligen fungerar skulle jag vara rädd att de innehåller något som kan ha andra biverkningar på kroppen.

    Jag menar inte att låta dryg, utan det är bara av omtanke.

  • Tinker­Belle
    Äldre 25 Apr 20:38
    #2

    Verksam substans i Zelixa är Sibutramine hydrochloride. Medisinen riktar sig huvudsakligen till personer med grava överviktsproblem.

    Du kan läsa mer på www.FASS.se.

    www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=5

    Förordar dock att du söker läkare för rådgivning innan du börjar självmedicinera.

    Ta hand om dig och din kropp!

  • Stjärn­blomma
    Äldre 25 Apr 20:42
    #3

    När jag googlar Zelixa hittar jag detta:
    www.doz.pl/leki/p557-Zelixa
    Polska kan jag inte, men där står överst att de innehåller "sibutramini hydrochloridum".

    Sibutramin är ett läkemedel som i Sverige säljs under märkesnamnet Reductil. Det är receptbelagt och har en hel del möjliga biverkningar. Du kan läsa om det i Fass här: www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=7

    Lägg märke till den långa listan på tillstånd där man varnas för att använda Reductil, t.ex. om man har eller har haft hjärtbesvär, njurproblem, leverproblem, sköldkörtelproblem, har högt blodtryck, lider av någon psykisk sjukdom, har tagit antidepressiv medicin, har haft en ätstörning, planerar att bli gravid, m.m. Jag skulle då iallafall inte leka med detta preparat utan läkarkontroll. Däremot kan det till skillnad från mycket annat som säljs ha effekt.

  • Linn74
    Äldre 26 Apr 08:56
    #4

    Jag är skeptisk till bantningsprodukter som skall "ge en snabbare mättnadskänsla", för i många fall där man är överviktig, så är orsaken att man äter för mycket mer mental än fysisk. Jag tror att det är bättre att ändra inställning och intala sig själv att det faktiskt räcker med en liten portion istället för 3.

    Jag har nyligen provat en produkt som heter "Meltdown" som utlovades ha samma effekt som efedrin (fast dessa är efedrinfria såklart)... Syrran blev tipsad om detta av sin granne som sa att de var sååå fantastiska och hon hade rasat i vikt (vilket ju syrran också kunde se). Så vi köpte en burk och delade på, men de hjälpte inte för varken mig eller henne... Det enda som hände var att jag fick hjärtklappning i ca 1 timme efter att jag tagit kapslarna. Efter det är jag väääldigt skeptisk...

Svar på tråden Zelixa.