• Thora
    Äldre 19 Apr 22:50
    9480 visningar
    43 svar
    43
    9480

    Brudar i Borås. del 3

    Tänkte fortsätta tråden för oss Boråsbrudar....

    Hur går det för er? Jag har nu köpt klänning och vi har äntligen bestämt oss för lokal. Känns som att det börjar hända lite... Nästa steg är inbjudningarna.

  • Svar på tråden Brudar i Borås. del 3
  • 18 juli 2009
    Äldre 18 May 22:03
    #32

    Vi ska gifta oss på Nolhaga Slott i ALingsås och även ha middagen där. Vi kommer dock skippa fest så vid halv elva kvart i elva går våran bil till gbg och Hotel Riverton är vi bokat en svit .

    11 juli, det är snart, känns som mkt tidgare än 18 hahaha så lustigt.

    Här är ingen flytt men vi håller på och grejar på vår övervåning, så vi är uppe varje kväl en timma eller två och spacklar, målar osv, så just nu finns det inte mkt tid över att förbereda för bröllopet. Men jag tror jag har det mesta under kontroll!

    Jag ska göra mitt hår på Zaxzendos! Hos min frisör som jag brukar gå till, vi kommer inte göra ngn provuppsättning. Men jag ska till henne veckan innan och göra slingor och klippa mig, så då ska vi kolla hur stora lockar jag vill ha och diskutera lite mera!

  • Belle och Chrill­e
    Äldre 19 May 07:39
    #33

    Vi skall ha festen på regementsmässen på I15. Min blivande man är officerstuderande och kommer bära mässdräkt, så det känns som en passande miljö.

    Det är svårt att säga vad det kommer kosta exakt på mei, då de tar betalt per halvtimme. Jag räknar med 1500 kr. Sen tror jag att jag väljer att sminka mig där också: 500 kr.

    Vi kommer att flytta till skövde den 1 juni, men det är inte så långt att åka hit för att fixa inför bröllopet. Mm, jag tycker med att 11 juli är snart, fast endast 7 dagar innan det är er tur. =) Vi funderade också på den 18:de först.

    Hoppas jag har svarat på alla frågor nu.

    Vi har lite problem med transport, att hitta en rolig/romantisk bil. Någon som har något tips?

  • septem­ber200­9bröll­op
    Äldre 19 May 19:37
    #34

    Här kan du söka massa roliga bilar

    www.exclusiveautorentals.nu/boras.htm

  • Belle och Chrill­e
    Äldre 19 May 22:32
    #35

    Tack för tipset

  • septem­ber200­9bröll­op
    Äldre 19 May 22:35
    #36

    Så lite så Vad spännande att flytta till Skövde jag får kanske ta och klippa mig på mei snart och känna efter lite.. Börjar bli dags att boka frisör känns det som..

  • EmmaS
    Äldre 29 May 15:55
    #37

    Sminkning, är just ny mitt största bekymmer! Skulle behöva ha lite tips om det är någon som vet! Jag skulle även vilja undvika att åka någonstanns, det bästa vore om hon/han kunde komma till min frissa.

    Tack på för hand! :D

  • septem­ber200­9bröll­op
    Äldre 29 May 18:58
    #38

    sminkning har jag inte funderat så mycket över än.. vet inte om ajg vågar låta någon annan sminka mig.. Är rädd att det ska bli fult!

  • EmmaS
    Äldre 22 Jun 20:38
    #39

    Jag skall "testa" om en av mina vänner kan hjälpa till med sminkning! Det positiva är ju att vi kan "leka" med sminkningen innan och så får vi se hur det blir! =D

  • septem­ber200­9bröll­op
    Äldre 22 Jun 22:35
    #40

    Salongen där jag ska göra mitt hår hade tydligen någon som kunde komma in och sminka när man gör håruppsättningen.. Får väl se vad hon tar...

  • Alla Hjärta­ns Dag
    Äldre 2 Jul 20:55
    #41

    Tjenare alla. Jag bara säger hej till er som ska gifta er..en annan har ju sitt gjort..;o))

    Ohh jag ser att någon ska gifta sig i Äspereds kyrka..he he he,,jag får första parkett nästan från mitt hus..;o))

    Hur går det med allt September???

    Ja ha det bra ni alla.

  • fröken sjunfo­rs
    Äldre 10 Jul 22:49
    #42

    vad kul att det finns en tråd för borås-brudar igen
    missade när den förra slutade, sen har jag inte varit så aktiv här det senaste för jag är ju också gift nu

    men tycker det är jättekul att läsa om alla era planeringar så fortsätt skriva här nu så man har att läsa

  • septem­ber200­9bröll­op
    Äldre 11 Jul 10:29
    #43

    Grattis sjunfors!!! ser att vi har likadana klänningar Vad fina ni va!

    Här rullar allt på.. ska göra provuppsättning på onsdag och om 3 veckor träffar vi prästen för första gången.. Tiden springer iväg och nu är det inte lång tid kvar..

Svar på tråden Brudar i Borås. del 3