• mammac­atta
    Äldre 12 Apr 20:49
    58631 visningar
    492 svar
    492
    58631

    Äntligen Fredag!

    Nu är det dag för en till! Välkomna!

    Tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?

    Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

    Tråd nr 1-15= 27608 inlägg
    16: 451 -> 28059 totalt

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-12 20:51
    Äh, glömde att det är del 17!

  • Svar på tråden Äntligen Fredag!
  • Äldre 10 Jul 22:30

    Hoho, har alla gått hem? Äntligen, jag säger äntligen, så börjar min lilla semester(allt är relativt mc ) och jag är så trött så mina tankar är randiga.

    Tänkte ta på mig bikini och sånt nu när jag är ledig men jag tror det blir för stora köld- och vattenskador så jag behåller jeans och strumpor på.

    Någon som vill ha ett glas med nåt? Jag bjuder

  • Gable
    Äldre 10 Jul 22:45

    Anmäler mig till tjänstgöring

    Läste bara sista sidan först och hojtade till maken - Janos ska ha barn igen! Han svarade: Janos?! Är det hon med Snyggve? Han har koll

    Sen visade sig det att det var inte så, det var bröllopsdag... Häpp! Grattis till det!!!

    Och nu har jag läst ikapp, GRATTIS Hilde! VA kul!!!!

    Sitter här med ett vinglas och har blivit glad i hatten, det krävs så lite nu för tiden

  • Gable
    Äldre 10 Jul 22:47

    Vi har varit på minisemester, E har flugit för första gången i sitt liv. Hon berättade om allt hon såg för halva planet. Hon är väldigt pratsam och envis... Undrar vem hon släktar på?!

  • Äldre 10 Jul 22:47

    åh vilket folkliv!

  • Gable
    Äldre 10 Jul 22:50

    Hej Apg! Och CM!

  • Äldre 10 Jul 22:54

    *vinkar vilt* men jag är på väg i säng, tyvärr, här är toksent

  • Gable
    Äldre 10 Jul 22:55

    Huvva, gå å lägg dig!

  • Äldre 10 Jul 22:59

    Synd, men sant. Godnatt!

  • äntlig­en på väg
    Äldre 10 Jul 23:23

    Hej flickor!!!


    Cybermamman skrev 2009-07-10 22:30:29 följande:
    [citat]
    och jag är så trött så mina tankar är randiga.

  • Fru Hilde
    Äldre 10 Jul 23:31

    Hejsan allihopa!

    ÄPV jag har också gluttat på den där vagnen till nästa Kunde inte hålla mig och var i en babyproffsenbutik idag och klämde Jag ville få götta mig lite i lite babypryttlar...

    Jag har ju en Bugaboo som jag varit väldigt nöjd med, men den är ju inte optimal om man får ett barn som inte vill sova och som skulle må bra av att vaggas till sömns av vagnen. Den var alltså inte speciellt bra som liggvagn tyvärr, men som sittvagn är den optimal.

    Negativt med Emmaljungan verkar vara att den måste delas i två delar när den ska in i bilen. Liggdel + chassi. Då är mitt eventuella alternativ en Kronan Duo. Kronan har jag inte testat ännu, bara fått rekommenderat. hmm jag har ju massor av tid kvar JU! Så vilken det blir, det får vi se. Hursomhelst ska jag antagligen köpa begagnad vagn nästa gång men behålla Geckon tills dess barnet lämnar liggvagnsdelen...

  • äntlig­en på väg
    Äldre 10 Jul 23:40

    Ja detta med barnvagnar är ju hur kul som helst

    Nu ska jag gå och lägga mig och kika lite i namnboken innan jag somnar. Har bara kommit till bokstaven D ännu!
    (Hilda är ett av favoritnamnen sedan en tid tillbaka, hoppas du inte har nåt emot det Hilde )

  • Äldre 11 Jul 08:19

    Hmmmm! *funderar* Hur kommer man på namnet Hilda, när man bara kommit till bokstaven D?!?!

    Jag är nyfiken och frågar igen: Vilken vecka är du i?

    Gable, såg du snyggingen på bloggen? Visst är han vacker där, vårat lilla troll!! *mamma ler stolt*
    Tänk att maken din har sådan koll. Det var visst sämre med din koll. eller?

  • Äldre 11 Jul 09:27

    Hilda är ju coolt!

  • Fru Hilde
    Äldre 11 Jul 16:10

    hmm jag tycker Hilde är betydligt coolare än Hilda *blink*

  • Äldre 11 Jul 16:35

    Det har du helt rätt i! Träffar en Tilde då o då - det är oxå himla coolt.

    Har en bebis i närheten som heter som IRL-Hilde - fint!

    Man märker bland kompisarna fö att 30talsnamnen kommer igen o själv tycker jag att t ex Ingrid är himla fint - säkert mycket typiskt!

  • äntlig­en på väg
    Äldre 12 Jul 20:02

    Ja, jag gillar oxå de gamla namnen . M är dock inte riktigt lika förtjust. Jag har fått honom att gå igenom namnboken sida för sida nu och lista favoriter, precis som jag gjort. Det ska bli såååå kul att jämföra sen! Kan ju alltid hoppas att det finns nåt namn som vi båda två har valt

  • Äldre 12 Jul 20:43

    Ja, det gäller ju att hitta nåt båda kan enas om - o kanske finns det familjetraditioner att ta hänsyn till (det kommer det göra i vårt fall t ex). Tur man kan ge mer än ett namn, men 4 som en ny liten jag känner känns lite mycket...

  • Gable
    Äldre 13 Jul 01:14
    janos skrev 2009-07-11 08:19:49 följande:
    Hmmmm! *funderar* Hur kommer man på namnet Hilda, när man bara kommit till bokstaven D?!?! Jag är nyfiken och frågar igen: Vilken vecka är du i?Gable, såg du snyggingen på bloggen? Visst är han vacker där, vårat lilla troll!! *mamma ler stolt*Tänk att maken din har sådan koll. Det var visst sämre med din koll. eller?
    Koll?! Jag?! Absolut ingen. Jag skrämmer mig själv ibland över hur jag har totalt tappat all kontroll jag någonsin har haft.

    Som det här med att gå och lägga sig. Gör jag det? Nej. Borde jag? Ja. Det är verkligen hög tid.
  • Gable
    Äldre 13 Jul 01:14

    Fru Hilde skrev 2009-07-11 16:10:30 följande:


    hmm jag tycker Hilde är betydligt coolare än Hilda *blink*
    Håller med!
  • Äldre 13 Jul 09:07

    Vad gör du uppe kl 1 på natten Gable?

Svar på tråden Äntligen Fredag!