• mammac­atta
    Äldre 12 Apr 20:49
    59778 visningar
    492 svar
    492
    59778

    Äntligen Fredag!

    Nu är det dag för en till! Välkomna!

    Tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?

    Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

    Tråd nr 1-15= 27608 inlägg
    16: 451 -> 28059 totalt

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-12 20:51
    Äh, glömde att det är del 17!

  • Svar på tråden Äntligen Fredag!
  • Fru Hilde
    Äldre 5 Jun 09:50

    *Swoschar in från vänster med megadupersuperfart* Quack!! Bullar är gott! Quack så mycket!

    Idag kommer maken hem från. Han har varit och hälsat på i grod och snigelätarlandet Tydligen har han köpt en alldeles för dyr lyxig present till mig .... gissa om jag blev nyfiken? Undrar om jag får öppna den direkt eller om jag måste vänta till min födelsedag... jag har ju inget tålamod. Avskyr att vänta

  • Äldre 5 Jun 10:09

    Bullar!

    Hmm, tålamod är en dygd, men paket är bättre!

    Äntligen fredag på er!

  • mammac­atta
    Äldre 5 Jun 14:55

    Äntligen fredag på er!

    *skålar*
    Hoppar bullarna just nu, bjuppar på vin istället. Är hemma och vabbar, har sovit exakt noll inatt. Snorungar!

    Hursomhelst har vi en snorunge med i en reklamfilm, han sitter i en vagn med svenska flaggan.
    www.sundsvall.se/download/18.1a75e7012199707b1a8000576/NLAVA901.wmv
    Det var en sådär trevlig överraskning, bilden är två år gammal. Om jag inte minns fel sa jag ja då, men nu? Finns det ingen preskreptionstid?

    Men å andra sidan skulle jag använda mina barn hela tiden i reklamfilmer, de är ju världens sötaste!

  • Äldre 5 Jun 18:48

    Hoppla!

    Vin är gott!

  • äntlig­en på väg
    Äldre 5 Jun 20:40

    Hej flickor!

    Jodå här är allt bra, förutom att jag håller på att ta kål på mig själv med allt oroande!! Idag tror jag att jag fått i mig lite fläskkött som inte var helt genomstekt . Upptäckte inte det direkt utan hade hunnit ta flera tuggor innan jag såg att det var lite rosa i mitten. Det jag redan stoppat i mig kan ju ha varit ännu värre . Så jag gick in på nätet för att hitta lugnande info om hur liten risken är bebisen ska drabbas av något otäckt, men får istället fram massa info om vad för hemska saker som kan hända OM man nu har fått i sig smittat kött.
    Vad ska jag bli för slags mamma som inte ens kan hålla reda på vad jag äter!!

  • Äldre 5 Jun 21:55

    Fördelen när barnet väl är här, är att man inte har "tid" att sitta och läsa all läskig information på nätet.

  • mammac­atta
    Äldre 6 Jun 01:00
    janos skrev 2009-06-05 21:55:45 följande:
    Fördelen när barnet väl är här, är att man inte har "tid" att sitta och läsa all läskig information på nätet.
    Du är så klok Janos!
  • Äldre 6 Jun 17:16

    hugaligen!

  • Fru Hilde
    Äldre 6 Jun 21:43

    äntligen på väg skrev 2009-06-05 20:40:29 följande:


    Hej flickor!Jodå här är allt bra, förutom att jag håller på att ta kål på mig själv med allt oroande!! Idag tror jag att jag fått i mig lite fläskkött som inte var helt genomstekt . Upptäckte inte det direkt utan hade hunnit ta flera tuggor innan jag såg att det var lite rosa i mitten. Det jag redan stoppat i mig kan ju ha varit ännu värre . Så jag gick in på nätet för att hitta lugnande info om hur liten risken är bebisen ska drabbas av något otäckt, men får istället fram massa info om vad för hemska saker som kan hända OM man nu har fått i sig smittat kött. Vad ska jag bli för slags mamma som inte ens kan hålla reda på vad jag äter!!
    mmm det finns massor av otäck info på nätet Det bästa är att låta bli att läsa... Statistiskt sett så är dåligt kött inte det som stör graviditeter... snarare cigaretter och sprit och även om köttet ser lite ofärdigt ut så är det oftast tillräckligt tillagat för att ha blivit av med eventuellt farliga bakterier. tror det mesta dör redan vid 65grader.
  • Fru Hilde
    Äldre 6 Jun 21:46

    Nu lät jag barsk. Sorry! Jag var likadan när jag väntade lillan.

Svar på tråden Äntligen Fredag!