• mammac­atta
    Äldre 12 Apr 20:49
    58621 visningar
    492 svar
    492
    58621

    Äntligen Fredag!

    Nu är det dag för en till! Välkomna!

    Tänk att det äntligen är fredag. vad ska man förgylla helgen med nu då...?
    motormässa...? *tror inte det*
    prommis *för hurtigt*
    tvtittande *för slött*

    nej ja vet; sitta å häcka framför datorn som en annan dönick och skriva kuliga saker i andras seriösa inlägg eller skämta om totalt opassande saker...

    nån som hakar på?

    Varmt välkommen hem ni som varit här förut!
    Säger även hejsan till alla nyfikna - välkomna in!

    Tråd nr 1-15= 27608 inlägg
    16: 451 -> 28059 totalt

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-04-12 20:51
    Äh, glömde att det är del 17!

  • Svar på tråden Äntligen Fredag!
  • Äldre 3 May 20:46

    hmm, jag varvar extrema tantigheter med en total vägran att bli vuxen - hur moget är det?

  • Fru Hilde
    Äldre 3 May 22:34

    anne på grönkulla skrev 2009-05-03 20:46:09 följande:


    hmm, jag varvar extrema tantigheter med en total vägran att bli vuxen - hur moget är det?
    He he... känner igen mig Men Kristina från Duvemåla är inte min grej... däremot stickning och virkning
  • Äldre 5 May 09:06

    Första feberfria dagen för sonen!

    Däremot så börjar jag att känna mig hängig!

  • Fru Hilde
    Äldre 5 May 09:40

    Ojdå Janos. Tyvärr känner jag igen mönstret när barnet haft en rejäl genomkörare brukar man ju ha andats in för mycket bacillångor från litet ynkligt barn i famnen så man helt enkelt måste få samma själv.

    När får man föresten skattepengarna? vi får tillbaka en hel del i år. Mest är det på avdragen på vårt bilkörande som har ändrats. Känns trevligt men jag vill ju få dem i handen nu! Vi ska göra en ny toa på andra våning så det passade ju bra att få slippa plocka från andra surt förvärvade sparpengar.

  • Äldre 5 May 10:56

    Är det inte runt midsommar som pengarna brukar dyka upp?

    Jo, jag känner verkligen igen ångorna av baciller. Dessutom får man ju inte sova ut om nätterna. Dålig kombination!

  • mammac­atta
    Äldre 5 May 20:07

    Alltså, jag tror att jag ligger i vinnarhålet när det gäller tantighet.
    Vi har två bilar, 2,6 barn, jag älskar att sticka(har gjort 8 varv på den här i syrenlila www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php&d_id=1 idag) håller på med inredning och kan alla duvemålalåtar utantill sen 12 år tillbaka (när kom den ut?) och värst av allt: jag gillar inte krogen.
    Jag har precis köpt en handväska i läder för första gången (som inte var en rygga eller tyg), använder meningar som "ohooo, va trevligt!" och MENAR det.
    Gråa hår - ser ut som en silvermink och ÄLSKAR det.

    Slå det om ni kan!
    /tantilura

  • äntlig­en på väg
    Äldre 5 May 20:42

    Hi, hi Du är så go tant MC

  • Fru Hilde
    Äldre 6 May 07:05

    hmmm MC du bräcker oss säkert med flera hästlängder

    Mitt fackförbund hade föresten ett tanttest i medlemstidningen. Enligt det är jag en klockren kulturtant

  • Fru Hilde
    Äldre 6 May 07:07

    Enligt en annan testning på kulturtant som gick på radio så är jag en ganska klockren "Kofta"

  • mammac­atta
    Äldre 6 May 07:42

    Hallå, vi måste hitta något test på nätet!
    Ikväll, då ska vi se om vi är tantiga eller töntiga.

Svar på tråden Äntligen Fredag!