• vintag­e
    Äldre 28 Mar 15:52
    6281 visningar
    24 svar
    24
    6281

    Vart ska ni åka/vart var ni?

    Sitter o kollar runt lite efter bröllopsresemål. Vart ska ni åka eller har vart? Behöver tips.
    Vill ha både sol o bad och även stadsliv.

  • Svar på tråden Vart ska ni åka/vart var ni?
  • Tobler­one
    Äldre 28 Mar 16:14
    #1

    Vi funderar på att ta en senare bröllopsresa till Kalifornien i sep/okt. Då är det billigare att åka + att det fortfarande är soligt och varmt.

  • KW 2010
    Äldre 28 Mar 16:31
    #2

    Vi ska gifta oss i maj och planerar att flyga till Rom och ha 5 dagar i Italien, storstad och vingårdar sen ska vi hyra bil en vecka och köra till Kroatien för sol och bad, och flyger hem därifrån.

  • suamac­a
    Äldre 28 Mar 16:33
    #3

    Vi gifter oss i september men väntar lite med resan och åker i mitten av dec till Nya zeeland och Australien.

  • MW 090829
    Äldre 28 Mar 16:37
    #4

    Vi åker till Mauritius i två veckor direkt efter bröllopet.

  • Pumpki­n
    Äldre 28 Mar 16:39
    #5

    Vi bilade i Kalifornien i tre veckor på bröllopsresa i höstas (september) Helt underbart!


  • Tobler­one
    Äldre 28 Mar 16:48
    #6
    Pumpkin skrev 2009-03-28 16:39:05 följande:
    Vi bilade i Kalifornien i tre veckor på bröllopsresa i höstas (september) Helt underbart!
    Får jag fråga, du behöver inte svara om du inte vill. Hur mycket ungefär gick er resa på?
    När jag varit i Usa har jag bott hos bekanta och då har det ju inte gått speciellt mycket pengar. Nu när vi ska åka tänkte vi också åka runt en del men jag har inte riktigt hum om hur mycket man bör spara..
  • Pumpki­n
    Äldre 28 Mar 16:58
    #7

    Resan gick på någonstans mellan 50-60000kr, inklusive allt - flyg, boende, bil, bensin, mat, shopping, inträden osv. Då bodde vi ganska billigt större delen av resan och la mer pengar på att uppleva saker istället. Sista veckan bodde vi dock fint.

    Nu var ju det här under den tiden då dollarn stod som lägst - 6kr/dollar - så det blir ju per automatik dyrare att göra samma resa idag.


    Toblerone skrev 2009-03-28 16:48:15 följande:
    Får jag fråga, du behöver inte svara om du inte vill. Hur mycket ungefär gick er resa på?När jag varit i Usa har jag bott hos bekanta och då har det ju inte gått speciellt mycket pengar. Nu när vi ska åka tänkte vi också åka runt en del men jag har inte riktigt hum om hur mycket man bör spara..
  • Tobler­one
    Äldre 28 Mar 17:00
    #8
    Pumpkin skrev 2009-03-28 16:58:41 följande:
    Resan gick på någonstans mellan 50-60000kr, inklusive allt - flyg, boende, bil, bensin, mat, shopping, inträden osv. Då bodde vi ganska billigt större delen av resan och la mer pengar på att uppleva saker istället. Sista veckan bodde vi dock fint. Nu var ju det här under den tiden då dollarn stod som lägst - 6kr/dollar - så det blir ju per automatik dyrare att göra samma resa idag.
    Okej, tack för ditt svar. :)
    Vi kommer isåfall att bo hos bekanta sammanlagt kanske en vecka och resa i en vecka som vi tänkt hittills. Sedan får man väl se till att ta in på motell/billiga hotell, man behöver ju inte bo femstjärnigt. :)
  • Pumpki­n
    Äldre 28 Mar 17:04
    #9

    Nej tanken är ju att man ska uppleva saker - inte sova


    Toblerone skrev 2009-03-28 17:00:45 följande:
    Okej, tack för ditt svar. :)Vi kommer isåfall att bo hos bekanta sammanlagt kanske en vecka och resa i en vecka som vi tänkt hittills. Sedan får man väl se till att ta in på motell/billiga hotell, man behöver ju inte bo femstjärnigt. :)
  • Tobler­one
    Äldre 28 Mar 17:06
    #10
    Pumpkin skrev 2009-03-28 17:04:58 följande:
    Nej tanken är ju att man ska uppleva saker - inte sova
    Hehe ja precis. Fast när jag var där med familjen när jag var yngre så "råkade" vi en natt ta in på ett riktigt skabbigt motell med kackerlackor och skitiga sängkläder/heltäckningsmatta. Det var riktigt vidrigt, så LITE får man nog betala ändå..
Svar på tråden Vart ska ni åka/vart var ni?