• Fanasi­s
    Äldre 24 Mar 11:00
    22640 visningar
    131 svar
    131
    22640

    10 kg på 8 veckor? Någon mer som har samma korta framförhållning?

    Våjjne!! Vart tog tiden vägen. Helt plötsligt inser jag att det är två månader kvar tills bröllop. Nu ska jag på allvar satsa på en viktnedgång. Bröllopet är i slutet på maj och om ca 8 veckor så ska jag prova bröllopsklänningen för sista förändringarna..

    För mig är det mer motion, lite GI, mindre portioner som är melodin (alltså inga mirakelkurer). Skulle vara kul om det finns fler med samma mål på samma korta tid och se om vi kan fixa det.

  • Svar på tråden 10 kg på 8 veckor? Någon mer som har samma korta framförhållning?
  • Snartf­ruLund
    Äldre 24 Mar 11:51
    #1

    Jag har 10 kilo som ska bort innan den 23 maj. Det blir kämpigt men måste gå. Jag har hållt på i ca 2 månader och gått ner 12 kg, men nu har jag stått still i mer än 2 veckor. Vi kan väl försöka peppa varandra för jag känner att min motivation börjar svika mig eftersom det inte händer något på vågen trots att jag kämpar hårt. Jag köt också med GI och motion

  • vita drömma­r
    Äldre 24 Mar 14:04
    #2

    Vad ni är duktiga! Hos mig blir det väl mer ändrig på klänning än på mig själv..*heh*

  • Plummi­s83
    Äldre 24 Mar 15:09
    #3

    Här skulle jag behöva vara med!! Bara slarvat under tiden jag tänkt förändra min livstil å gå ner i vikt! Men nu jäklar!! Ska på bröllop 16 maj. Gifter mig själv 4 juli men hade varit kul att tappat de flesta kilon till maj!!

    Mer träning, längre promenader å nyttigare mat!

  • MilosM­amma
    Äldre 7 Apr 09:33
    #4

    hej på er, jag har förvisso till 29 augusti o få bort 15 kilo men jag vill gärna ha bort dom till sommaren =)

    Jag kör riktigt strikt VV och motion.

    Man kanske kan utbyta recept o så med?

  • Thewed­ding
    Äldre 11 Apr 00:20
    #5

    Snartfrulund :

    Såg att du hade gått ner 12 kg på 2 månader grattis.

    Får man fråga hur du har gått tillväga ?

    Vill oxå gå ner snabbt !

  • Plummi­s83
    Äldre 11 Apr 07:37
    #6

    I "helgen" har jag hittills förändrat min livstil! Långa promenader, har tom träningsvärk i benen nu!
    Idag är det full fart hela dagen.

    Drickat var inge svårt att slua med när jag väl bestämde mig s jag dricker oftast vatten nu! Däremot kan det smita ner nån godisbit emellanåt men väldigt lite isf och inte alls ofta!

  • trebar­nsmamm­a
    Äldre 11 Apr 16:35
    #7

    Har också ca 15 kg kvar tom Augusti, klänning sys i Juli så det vore ju bra om man var klar då!
    Har gått ner ca 16 kg sedan Jan!
    Kört Nutrilett denna vecka och gick ner ca 3kg på 5 dagar, men det känns som om man gått upp dessa idag med påskmat och lite godis!
    Men nya tag igen imoron!
    Har gått efter Viktväktarna fram tills denna vecka men det har liksom stannat av så det får bli Nutrilett emellanåt nu!
    Vore skönt att vara färdig i Juni!
    Lycka till!

  • Fanasi­s
    Äldre 12 Apr 00:29
    #8

    Har faktiskt klarat 1,5 kg!!! Från det att jag startade tråden.. och framför allt tack vare mer motion... :o)

  • Fanasi­s
    Äldre 16 Apr 20:20
    #9

    Jag behöver kickstarta.. skulle behöva hjälp med en bra kickstarts kur men med mat, ingen nutrilett...

    Har någon några bra recept att dela med sig av, både frukost, luch och middag..

  • MilosM­amma
    Äldre 16 Apr 20:29
    #10

    Gi eller viktväktarna.
    Gi brukar ha nån liten rivstart minitidning i hälsa tidningarna

    VV kör jag stenhårt med nu, minimalt med points.

    2 knäcka fullkorn, utan smör, 2 tunna skivor rökt skinka på varjhe och sedan skivat äpple på det, 1 stort glas vatten ocg 1 kopp kaffe för dom som tycker om det.
    Mellis: banan
    Lunch: vv soppa 12.90 st
    mellis: banen el äpple
    kvällsmat: det familjen äter fast som sallad, en stor grund med sallad och endast lite lite av det dom äter (köttfärssås ca 4 msk, samma med pasta)
    och maaaassa vatten.


    Fanasis skrev 2009-04-16 20:20:40 följande:
    Jag behöver kickstarta.. skulle behöva hjälp med en bra kickstarts kur men med mat, ingen nutrilett...Har någon några bra recept att dela med sig av, både frukost, luch och middag..
Svar på tråden 10 kg på 8 veckor? Någon mer som har samma korta framförhållning?