• Cecili­aA
    Äldre 11 Mar 20:54
    30520 visningar
    31 svar
    31
    30520

    Jag funderar på att utbilda mig till bröllopskoordinatorer, frågor!

    Som rubriken lyder så funderar jag på om det kan vara yrket för mig, driva ett mindre företag och visst vore det väl fantastiskt att få jobba med människor som ska ta ett sådant stort steg i livet?!

    Vet att bröllopsakademin har en kort utbildning, någon som vet nåt om den ifall den är bra/dålig? Tycker det är synd att den är så kort men vet inte om det finns fler i Sverige?

    Skulle mest vilja dra igång en diskussion här kring att arbeta som bröllopskoordinatorer, kanske känner någon någon som utbildat sig till det och jobbar som det eller har något tips att ge?

    Hoppas på lite respons!

    Mvh Cecilia

  • Svar på tråden Jag funderar på att utbilda mig till bröllopskoordinatorer, frågor!
  • Corona
    Äldre 11 Mar 21:14
    #2

    Tror absolut att det finns en marknad, själv hade jag mycket gärna anlitat en om det funnits en i stan. Som Livsvinst skriver, vi som hänger här på BT har ofta en klar bild av hur vi vill ha det - men jag tror inte att alla vet hur man förverkligar idéerna i praktiken, inte jag i alla fall. Nu tror jag att det blir bra ändå men jag tror att med proffshjälp hade det kunnat bli så perfekt som det är i mitt huvud Lycka till om du bestämmer dig för att gå utbildningen!

  • Cecili­aA
    Äldre 11 Mar 22:08
    #3

    Livsvinst: Jag har ingen aning mer än att statistiken för bröllop går upp och att fler och fler har mindre och mindre tid att fixa med saker själva eftersom alla är superkvinnor/supermän numer som ska vara topp på allt, relationen, jobbet, barnen, socialt så det skulle väl i så fall tala för att man kan livnära sig som bröllopskoordinator. Men det är väl som allt annat, man vet inte innan man provat Kommer ju inte säga upp mig från mitt nuvarande jobb till en början iallafall och har ett till drömyrke i skjortärmen som skulle passa perfekt att kombinera..

    Corona: Ja men det är lite så jag tänker med och trots finanskris så har inte svensksen/svenskan (som har ett arbete) haft så mycket pengar över som nu och då kanske man kostar på sig experthjälp till den viktigaste dagen i sitt liv..

  • Äldre 11 Mar 22:21
    #4

    TRO på dig själv!!!!
    För 20 år sen ville jag bli inredningsarkitekt- fanns knappast nån i detta land-....då fick jag höra av skolans SYO sådana finns inte, behövs inte, ingen marknad balablabla...

    Nehej!!!? Jo idag finns det... ;)

    ps. jag blev lärare ;)

  • Bauti
    Äldre 11 Mar 22:24
    #5

    Många tar kontakt med en bröllopskordinator för att hålla en budget oxå.
    Så jag tror absolut på det.
    Men se till att bygga upp ett kontaktnät med leverantörer. Jag har nämligen en kund som är BK. Hon säger att det är a & o att ha ett bra kontaktnät och gämföra priser hela tiden.

    Lycka till!

  • Lumo
    Äldre 11 Mar 22:29
    #6

    Har varit i kontakt med en bröllopskoordinator, inte för att anlita henne för koordinationens skull utan för att utnyttja ett presentkort som jag fått. Då jag redan har ordnat det mesta själv valde jag saker som jag behövde istället. Min upplevelse var att allt var mycket dyrare än det jag själv hade fixat och skulle nog aldrig välja denna typ av sk experthjälp. Men som sagt det finns säkert många som tycker detta alternativ är bra.

  • Cecili­aA
    Äldre 11 Mar 23:12
    #7

    Tack Novia och Bauti för era inspirerande inlägg!! Kontaktnär är verkligen a och o i de flesta sammanhang och inte minst i egna företag.

    Lumo: Självklart använder sig inte alla av BK men alla använder ju inte städhjälp eller nannys heller eller hantverkare när huset ska renoveras. Det är ju en prioriteringsfråga som allt annat. Men för många är tid pengar och har varken möjlighet att planera ett helt bröllop själv eller helt enkelt inte lust och väljer då att ta hjälp..

  • Cecili­aA
    Äldre 12 Mar 08:26
    #8

    *puffar lite*

    Är det inte någon som vet något om utbildningen på bröllopsakademin?

  • Äldre 12 Mar 14:18
    #9

    Tänkte faktiskt på dig idag när jag läste Metro på tbn - där stod det att bröllopskordinator är nästa stora yrke....ja, framför allt nästa år - så klart!!! Kör hårt!!! :)

  • Cecili­aA
    Äldre 12 Mar 15:55
    #10

    Jo det kändes helt klart som ett tecken, jag har nu anmält mig till utbildningen!!!

  • Bauti
    Äldre 12 Mar 15:56
    #11

    Om inte annat har du en ny utbildning.

    Lycka till!

Svar på tråden Jag funderar på att utbilda mig till bröllopskoordinatorer, frågor!