• pandis­81
    Äldre 5 Mar 12:44
    10239 visningar
    54 svar
    54
    10239

    April-2010

    Är det någon därute i Sveriges avlånga land som ska gifta sig i April 2010.
    Då kanske vi kan dra igång en egen tråd för att stötta varandra fram genom vår planering för vår stora Dag.

  • Svar på tråden April-2010
  • Mimini
    Äldre 4 May 12:29
    #41

    Om jag får som jag vill så ska vi gifta oss på påskafton 2010. Är ju lite beroende på om det finns någon präst som vill viga oss just en afton sådär.
    Har för mig att kyrkorna brukar ha påskgudtjänster och sånt.

    Men vi ska kolla med kyrkan här i våran lilla ort om prästen har lust. Om inte så vet jag inte riktigt om jag ska vara i april-tråden =) Då vi inte har något annat datum bestämt och så.

  • molnis
    Äldre 4 May 16:32
    #42

    Du är så välkommen så!=)

    Vi sa "inte på sommaren" men va först inne på höst men det kändes inte vi på något vis så blev det april till slut. Eftersom vi bestämde det i januari så har man nu varit extra uppmärksam under den här aprilmånaden. Kännt efter hur det känns med vårkänslor och hur träden knoppar och slår ut osv. Det känns helrätt! Vi har det den 17e så blir lite innan all grönska men det är en "glad" årstid har jag lagt märke till nu=)


    Mimini skrev 2009-05-04 12:29:19 följande:
    Om jag får som jag vill så ska vi gifta oss på påskafton 2010. Är ju lite beroende på om det finns någon präst som vill viga oss just en afton sådär. Har för mig att kyrkorna brukar ha påskgudtjänster och sånt.Men vi ska kolla med kyrkan här i våran lilla ort om prästen har lust. Om inte så vet jag inte riktigt om jag ska vara i april-tråden =) Då vi inte har något annat datum bestämt och så.
  • chenda­86
    Äldre 12 May 11:58
    #43

    Ni tog ju ett riktigt bra datum! Vi tog den 10:e apr, och då är det inte mycket som står i blom, men det är mycket på gång... :) jag tror att det kommer bli underbart.

    Har ni kommit någon vart i planeringen? Här står det rätt still nu... Lokalen e bokad å betalad med handpenning... så det största är redan ordnat :) Så nu är det väl mest att njuta av årstiden!


    molnis skrev 2009-05-04 16:32:25 följande:
    Du är så välkommen så!=) Vi sa "inte på sommaren" men va först inne på höst men det kändes inte vi på något vis så blev det april till slut. Eftersom vi bestämde det i januari så har man nu varit extra uppmärksam under den här aprilmånaden. Kännt efter hur det känns med vårkänslor och hur träden knoppar och slår ut osv. Det känns helrätt! Vi har det den 17e så blir lite innan all grönska men det är en "glad" årstid har jag lagt märke till nu=)
  • pandis­81
    Äldre 13 May 12:49
    #44

    Ja den här veckan som har varit så har vi bokat kyrkan, köpt kostym och bokat solist till kyrkan. Och även bestämt hur våran näbbklänning ska se ut då vi får den uppsydd.

    Så nu är vi på god väg. För att i alla fall få vårat bröllop i kyrkan så är det
    * mannens ring
    * skor till oss båda
    * blommor
    det är det som är kvar.

  • chenda­86
    Äldre 14 May 20:49
    #45

    Åh härligt.

    Glömde säga att vi har min ring klar :) Den har sambon gömt någonstans i lägenheten, men den r beställd, betald och hämtad :)

    Det vi har kvar:

    Boka kyrkan
    Sy in min brudklänning
    Brudbukett
    Inbjudningar
    Bordsplaceringskort

    Herregud, kan inte rada upp allt vi har kvar... shit pommes, det är mycket kvar! Haha, men det är ju ingen panik.


    pandis81 skrev 2009-05-13 12:49:17 följande:
    Ja den här veckan som har varit så har vi bokat kyrkan, köpt kostym och bokat solist till kyrkan. Och även bestämt hur våran näbbklänning ska se ut då vi får den uppsydd. Så nu är vi på god väg. För att i alla fall få vårat bröllop i kyrkan så är det * mannens ring* skor till oss båda* blommor det är det som är kvar.
  • molnis
    Äldre 16 May 13:25
    #46

    Ringde vigselförrättaren igår och han ställer upp, ska bara dubbelkolla med frun först=) De skulle på någon resa över påsk men han var nästan säker på att de var hemma till vårt datum! Så får besked nästa v.

    Håller på att bestämma hur min klänning ska se ut, ska antagligen börja rita å sy den efter midsommar. Så lite tid på mig att bestämma mig.

  • Vanya
    Äldre 18 May 12:51
    #47

    Oj här har det hänt grejer sen jag va inne sist. den 18 slår vi till. Vi satsar hårt för att bara ha ett datum att komma ihåg. Den 18 april är datumet vi blev ihop, då vi förlovade oss och komemr även bli vår bröllopsdag :). Blir enkelt att bara ha en årsdag till allt^^

    Ni har kommit längre än mig märker jag - vi har fixat hans kläder och tittat på min ring (har inte riktigt bestämt mig än). Annars är inget bokat eller nånting... har dock tittat ut en lokal som verkar bra på pappret men jag vill kolla in den först innan jag bestämmer mig så det lär nog bli nångång i början av juni så förhoppningvis så kan vi boka den på en gång då.

    Hoppas det går bra för er alla!

  • pandis­81
    Äldre 19 May 09:32
    #48

    Hej tjejer.

    Igår fick jag då äntligen tag på våran blivande präst, vi ska ha en annan präst än dom som finns i den kyrkan vi ska gifta oss i, våran präst har gått i pension men hon jobbar ändå vid behov och efter önskemål. Och det gör mig jätteglad då det är min konfirmationspräst men hon döpte också våran dotter.
    Sen är hon en god vän till familjen sedan många herrans år sen.
    Så därför betyder det mycket för mig att få henne.

    SÅ jag vart väldigt glad. Att hon tackade ja. Och hon vart själv väldigt glad sa hon. Att jag frågade henne. Det värmer att höra.

    Sen har jag pratat med min konfirmationsledare, han var även med på dotterns dop där han sjöng och spelade väldigt vackert. Han kommer även sjunga och spela på bröllopet så det känns verkligen helt otroligt. =)
    Allt i kyrkan faller på plats så nu kan jag släppa det. Och bara koncentrera mig på festen och hans ring. Det är det ända stora som saknas.
    Jag är så glad.

  • Vanya
    Äldre 20 May 17:47
    #49

    pandis81: Kul och höra att allt faller på plats!

  • 24 4 2010
    Äldre 23 May 19:56
    #50

    en till brud med planerat bröllop den 24 spril 2010.... härligt att hitta så många andra som valt denna underbara månad...

    har hunnit en bit i planeringen, känns som om detta året kommer att gå fort... mkt att planera när det kommer till bröllop å de e detaljerna som gör det lite speciellt!! tur man har lite tid på sig...

  • 24 4 2010
    Äldre 23 May 19:56
    #51

    en till brud med planerat bröllop den 24 spril 2010.... härligt att hitta så många andra som valt denna underbara månad...

    har hunnit en bit i planeringen, känns som om detta året kommer att gå fort... mkt att planera när det kommer till bröllop å de e detaljerna som gör det lite speciellt!! tur man har lite tid på sig...

  • pandis­81
    Äldre 26 May 09:20
    #52

    Vad roligt att vi ska ha bröllop samma dag
    Vart i landet kommer ni att befinna er??

    24 4 2010 skrev 2009-05-23 19:56:51 följande:


    en till brud med planerat bröllop den 24 spril 2010.... härligt att hitta så många andra som valt denna underbara månad...har hunnit en bit i planeringen, känns som om detta året kommer att gå fort... mkt att planera när det kommer till bröllop å de e detaljerna som gör det lite speciellt!! tur man har lite tid på sig...
  • chenda­86
    Äldre 1 Jun 21:32
    #53

    Hallå hallå! Här rullar det på, jag håller med 24 4 2010, detta året kommer att flyyyyga iväg. I fredags berättade min frisör att han minsann inte alls kunde fixa mitt hår på bröllopet... :/ det vart lite trist, men som tur är har jag ju tid på mig att hitta en annan (behöver ju någon man litar på, jag ska ha kort hår...) Lycka till i planeringen, glöm inte att sola lite emellan också

  • chenda­86
    Äldre 1 Jun 21:32
    #54

    Hallå hallå! Här rullar det på, jag håller med 24 4 2010, detta året kommer att flyyyyga iväg. I fredags berättade min frisör att han minsann inte alls kunde fixa mitt hår på bröllopet... :/ det vart lite trist, men som tur är har jag ju tid på mig att hitta en annan (behöver ju någon man litar på, jag ska ha kort hår...) Lycka till i planeringen, glöm inte att sola lite emellan också

Svar på tråden April-2010