• pandis­81
    Äldre 5 Mar 12:44
    10142 visningar
    54 svar
    54
    10142

    April-2010

    Är det någon därute i Sveriges avlånga land som ska gifta sig i April 2010.
    Då kanske vi kan dra igång en egen tråd för att stötta varandra fram genom vår planering för vår stora Dag.

  • Svar på tråden April-2010
  • chenda­86
    Äldre 24 Mar 10:17
    #21

    Sen e det så att alla kanske inte har möjlighet att spara såpass mycket varje månad, man har ju andra utgifter... Jag betalar av studielån varje månad, har en bil som kostar, en hund.... Det finns väldigt många andra utgifter som måste betalas. 68 000 är vad vi klarar...

    Och som Pandis81 säger är inte möjligt för alla att spara i dessa tider....


    utvald skrev 2009-03-23 22:25:51 följande:
    Men om ni ha över ett år kvar borde ni väl kunna spara lite till eller?????????????????Hehe....vi gifter oss i juni vi och har knappt en bråkdel,och hur mycket annat vill man inte köpa nu till våren?Kläder och till hemmet men 3000 i månaden måste sparas...MINST!!
  • pandis­81
    Äldre 24 Mar 14:24
    #22

    och förresten ska du gifa dig i april 2010???
    nä tyckte mig läsa juni??
    Så vad gör du då i den här tråden, än att tracka ner på dom som redan är här. Nä dålig stil tycker jag,
    Om du sköter ditt så sköter vi vårat.


    utvald skrev 2009-03-23 22:25:51 följande:
    Men om ni ha över ett år kvar borde ni väl kunna spara lite till eller?????????????????Hehe....vi gifter oss i juni vi och har knappt en bråkdel,och hur mycket annat vill man inte köpa nu till våren?Kläder och till hemmet men 3000 i månaden måste sparas...MINST!!
  • utvald
    Äldre 24 Mar 22:50
    #23

    Ojdå!!Trodde man fick vara med o läsa var man ville!!Va tråkigt!Vilket påhopp...utgår från bt nu då!Ber om ursäkt.Jag tycker allt är intressant men fine!Jag pratar med de som gifter sig i juni!

  • laris
    Äldre 24 Mar 23:10
    #24

    Men varför denna otrevliga ton? Alla får väl vara inne på vilken tråd som helst. Dåligt!


    pandis81 skrev 2009-03-24 14:24:53 följande:
    och förresten ska du gifa dig i april 2010??? nä tyckte mig läsa juni?? Så vad gör du då i den här tråden, än att tracka ner på dom som redan är här. Nä dålig stil tycker jag,Om du sköter ditt så sköter vi vårat.
  • 28 Aug
    Äldre 24 Mar 23:17
    #25

    Fritt forum, alla får skriva i alla trådar. Sen kanske folk ska vara lite fina med att ifrågasätta andras ekonomi rakt upp och ner som inte känner varandra? Och andra kanske ska försöka hålla huvudet kallt och se åt andra hållet istället för angripa med näbbar och klor så hålls stämningen trevligare?

  • laris
    Äldre 24 Mar 23:19
    #26

    Nu har jag läst alla inlägg...borde kanske ha gjort det innan jag kommenterade det hela, men 3000:-/månad är ganska mycket pengar tycker jag.

    Lycka till alla brudar oavsett månad och år !

  • pandis­81
    Äldre 25 Mar 07:28
    #27

    det är klart att alla får vara med men när man kommer in först med en otrevlig ton och nedvärderar en bara för att man själv inte kan spara 3000 kr i månaden då tycker jag personligen att man inte har här att göra, vi har startat en tråd för att försöka hitta andra som ska gifta sig samma månad och år för att vi ska kunna byta ideer när vi ändå har lika långt kvar.

    Och då tycker jag det är onödigt av någon som faktiskt inte ska gifta sig då att komma in och klandra ner på någon som inte har den möjligheten,
    med tanke på min sits just nu så kan jag absolut inte spara så mycket pengar. Och jag är jävligt ledsen för det, hade jag haft den möjligheten så hade jag varit sååå oerhört glad, nu får jag istället sätta mitt hopp till någon där ute som faktiskt vill att vi ska gifta oss och som kommer hjälpa oss med den tron. Och i dagsläget så vet jag inte om det kommer att funka.

    Därför vart det en nedvärderande ton.
    Man kanske som sagt ska läsa alla bitar innan man ser hur tårtan ser ut.

    jag kommer att vara bort ett par dagar nu, men ni får ha en fortsatt trevlig vecka och trevlig helg.
    Kram

  • chenda­86
    Äldre 25 Mar 09:24
    #28

    Hej allihop!

    Jo ekonomi är ju lite känsligt, speciellt i dessa tider! Men självklart får väl alla vara här! Tips å idéer är alltid bra!

    Men vi kanske ska lägga ner ekonomisnacket nu å fokusera på det som är roligt! Studande bröllop!

    Jag håller mina tummar och tår för att det ska lösa sig pandis81! Det kommer det att göra, jag lovar dig... Det ser inte ljust ut nu, men ett år är lång tid och mycket hinner att hända!

    jag kommer inte heller att vara här de närmsta dagarna! Nu lämnar jag Götet för en resa till Huvudstaden och My Fair lady!

    Ha det gott blivande brudar!


    pandis81 skrev 2009-03-25 07:28:15 följande:
    det är klart att alla får vara med men när man kommer in först med en otrevlig ton och nedvärderar en bara för att man själv inte kan spara 3000 kr i månaden då tycker jag personligen att man inte har här att göra, vi har startat en tråd för att försöka hitta andra som ska gifta sig samma månad och år för att vi ska kunna byta ideer när vi ändå har lika långt kvar. Och då tycker jag det är onödigt av någon som faktiskt inte ska gifta sig då att komma in och klandra ner på någon som inte har den möjligheten,med tanke på min sits just nu så kan jag absolut inte spara så mycket pengar. Och jag är jävligt ledsen för det, hade jag haft den möjligheten så hade jag varit sååå oerhört glad, nu får jag istället sätta mitt hopp till någon där ute som faktiskt vill att vi ska gifta oss och som kommer hjälpa oss med den tron. Och i dagsläget så vet jag inte om det kommer att funka. Därför vart det en nedvärderande ton. Man kanske som sagt ska läsa alla bitar innan man ser hur tårtan ser ut. jag kommer att vara bort ett par dagar nu, men ni får ha en fortsatt trevlig vecka och trevlig helg.Kram
  • molnis
    Äldre 29 Mar 18:56
    #29

    här är en till! 17 april 2010!=)

  • chenda­86
    Äldre 29 Mar 23:04
    #30

    Wohoo! Det börjar fyllas på sakta men säkert! Välkommen!


    molnis skrev 2009-03-29 18:56:22 följande:
    här är en till! 17 april 2010!=)
Svar på tråden April-2010