• pandis­81
    Äldre 5 Mar 12:44
    10138 visningar
    54 svar
    54
    10138

    April-2010

    Är det någon därute i Sveriges avlånga land som ska gifta sig i April 2010.
    Då kanske vi kan dra igång en egen tråd för att stötta varandra fram genom vår planering för vår stora Dag.

  • Svar på tråden April-2010
  • pandis­81
    Äldre 19 Mar 12:41
    #11

    Vi har kommit ganska långt i planeringen och börjat köpa in små saker, men nu i efterhand är jag glad att vi har gjort det, nu när jag har blivit av med jobbet och vi inte har samma möjligheter att spara längre så är jag glad att vi har kommit så pass långt som vi har gjort.

    Det jag inte är riktigt hundra på är hur vi ska göra med gästlistan.
    Jag har ett speciellt förhållande till vissa i min släkt och dom har jag inte tänkt att bjuda, sen vet jag inte hur nära jag ska bjuda till festen.
    Men det får vi diskutera igen tror jag.

    Men vi kommer ha ett färgtema som är benvitt,silver och rosa(gammelrosa)
    Hur långt har ni kommit??


    chenda86 skrev 2009-03-18 22:45:12 följande:
    Hur långt har ni kommit i er planering?
  • chenda­86
    Äldre 19 Mar 15:04
    #12

    VI har inte kommit jättelångt än så länge... Vi ska kolla på två lokaler i näst nästa vecka för att sedan boka en av dom. Kyrkan är klar, men får inte bokas förrän 1 sep... (då kommer jag att ligga på telefonen kan jag lova)... Klänning och frack är klart (han har redan en frack och jag ska ha min systers klänning som är otroligt vacker).

    Gästlistan är så gott som klar den med, men det trillar ju alltid till någon till säkert, då folk skaffar respektive å sånt...

    Vad gäller färger har vi tänkt Vitt, grönt och ljusblått. Tycker det känns lite vårigt...

    Silver var ju riktigt smart... det tänkte jag inte på... åh.. nu blir d jobbigt...

    Men det är svårt att vet vad man glömmer å så... har lagt upp en budget för att försöka få med alla kostnader etc, det verkar som om vi fått med allt på den... men det är svårt....

  • chenda­86
    Äldre 19 Mar 15:05
    #13

    trist med ditt jobb förresten :/ det är nog många som får tänka om nu när krisen har kommit riktigt trist...

  • pandis­81
    Äldre 19 Mar 20:11
    #14

    ja det får man verkligen göra, men jag hoppas att det löser sig snart det är ju bara att ligga på..

    men jag tänkte på med dina färger, om du vill ha silver så kan det ju vara enkelt att ta bort ljusblått för det är ju inte någon jättestor skillnad på dom två färgerna.


    chenda86 skrev 2009-03-19 15:05:55 följande:
    trist med ditt jobb förresten :/ det är nog många som får tänka om nu när krisen har kommit riktigt trist...
  • chenda­86
    Äldre 23 Mar 09:47
    #15

    Silver var en smart idé!

    Vi har nog mer eller mindre bestämt oss för ljusblått, ja en klassiker men det passar ju så bra när det är vår!

    Har ni gjort någon budget?

  • pandis­81
    Äldre 23 Mar 16:38
    #16

    budget och budget,
    vi försöker komma så billigt undan som möjligt.
    och så har vi satt 20-25 000 för mat,dryck,tårta och kaffe.


    chenda86 skrev 2009-03-23 09:47:32 följande:
    Silver var en smart idé! Vi har nog mer eller mindre bestämt oss för ljusblått, ja en klassiker men det passar ju så bra när det är vår! Har ni gjort någon budget?
  • chenda­86
    Äldre 23 Mar 22:21
    #17

    Jo vi försöker också komma billigt undan, vi har sparat 68 000... Det verkade räcka till allt, till och med så att det blev pengar över, men det har tillkommit lite gäster... så vettefan om det räcker alltså... vad ska man göra då! Kan ju inte skita i att bjuda dom, men har ju inte råd... Fan om man bara kunde vinna 1 miljon på triss eller ngt...

  • utvald
    Äldre 23 Mar 22:25
    #18

    Men om ni ha över ett år kvar borde ni väl kunna spara lite till eller?????????????????Hehe....vi gifter oss i juni vi och har knappt en bråkdel,och hur mycket annat vill man inte köpa nu till våren?Kläder och till hemmet men 3000 i månaden måste sparas...MINST!!

  • chenda­86
    Äldre 23 Mar 23:51
    #19

    Jo, fast jag kan säga att vi behövt prioritera lite annat, så vi har inte alla 68 000 än, utan det är vad vi kommer att ha...

    Så vi har fått ta från bröllopskassan... därför är 68 vad vi kommer att komma upp i :)uttryckte mig kanske lite kasst där.. :)


    utvald skrev 2009-03-23 22:25:51 följande:
    Men om ni ha över ett år kvar borde ni väl kunna spara lite till eller?????????????????Hehe....vi gifter oss i juni vi och har knappt en bråkdel,och hur mycket annat vill man inte köpa nu till våren?Kläder och till hemmet men 3000 i månaden måste sparas...MINST!!
  • pandis­81
    Äldre 24 Mar 09:37
    #20

    jag är för närvarande arbetslös också så vi har inte möjlighet att spara så mycket just nu. Men man hoppas ju så klart att det kommer att ändras inom snar framtid så att vi kommer ha råd att gifta oss.


    utvald skrev 2009-03-23 22:25:51 följande:
    Men om ni ha över ett år kvar borde ni väl kunna spara lite till eller?????????????????Hehe....vi gifter oss i juni vi och har knappt en bråkdel,och hur mycket annat vill man inte köpa nu till våren?Kläder och till hemmet men 3000 i månaden måste sparas...MINST!!
Svar på tråden April-2010