• exlusi­vast
    Äldre 4 Mar 22:43
    42349 visningar
    40 svar
    40
    42349

    20 kg på 3 månader. hur?

    jag måste gå ner 15-20 kg på 3 månader. men hur ska jag göra?
    jag är 19 år och väger 75 kg och är 1,71 lång.
    vägde 52.3 kg för 5 år och nu vill jag dit igen..men kan nöja mig med 60 kg.
    måste bara vara slank och fin till min student som är om 3 månader. hur ska jag göra?
    bantningspiller? hur gör jag med träningen? tränings schema?
    tacksam för svar.

  • Svar på tråden 20 kg på 3 månader. hur?
  • Melis
    Äldre 4 Mar 22:53
    #1

    oj vi är så lika....
    jag väger lika mkt och är lika lång som du och jag tänkte gå med i viktklubben... ska göra det nu i veckan för att det är bara att hålla koll på träning och mat, gör man annat så kommer det tillbaka snabbt! vi kanske kan stötta varandra...

  • Äldre 4 Mar 22:55
    #2

    Jag önskar först coch främst att du skulle fatta att så låg vikt som 52 kilo med din längd är alldeles på tok för lite!

    Du bör knappast ligga under 60 och att du väger 75 kilo är inom spannet för normalvikt.

    Innan du har en sundare helhetssyn på din kropp tycker jag inte du ska sätta igång någon viktminskningsprocess alls, för både viktangivelserna och tidsperspektivet du anger får alla varningsklockor i hela mig att SKRÄLLA!

    Om du överhuvudtaget ska gå ner, så ska du inte joxa ensam utan ta kontakt med den dietist eller någon annan proffesionell, så du inte gör skada istället för nytta med din kropp!

  • MsomiM­arie
    Äldre 4 Mar 22:58
    #3

    Börja äta riktigt kalorisnålt,nyttigt och näringsrikt och löpträna,det bästa om man vill gå ner i vikt snabbt. Ta en timmes långa, raska morgonpromenader innan frukost,det ökar ämnesomsättningen under hela dagen och det ger mest att motionera på morgonen. Dock inte för tungt före frukost,men en rask promenad funkar! Småsaker som att sluta med godis och sånt kan göra jättestor skillnad!

  • exlusi­vast
    Äldre 4 Mar 23:04
    #4

    melis: gud vad skönt att jag inte är ensam =)
    absolut kan vi stötta varandra, skulle vara super skönt att göra det tillsammans med någon. vad är viktklubben för någonting?

  • Melis
    Äldre 4 Mar 23:06
    #5

    viktklubb.se är typ det som aftonbladet har och där får man äta allt men ju mer man äter desto mer får man träna...

    Man skriver vad man ätit och då räknar den ut hur mkt man bör träna för att det ska vara plus minus noll....jag vill gärna ha något som håller länge och inte att kilona kommer tillbaka så fort man slutar... det kostar 500 kr för ett helt år att vara med...

  • exlusi­vast
    Äldre 4 Mar 23:08
    #6

    passionsblomman: okej 52 kilo är ganska lite men 60 kg skulle jag iallafall vilja väga. jag har hittat en jätte fin klänning till studenten och man vill ju inte se ut som ett korvskal i den så jag måste gå ner 15 kg på 3 månader, det kan väl inte vara så omöjligt eller?
    skulle behöva råd med träning och kost...
    bantningspiller är ju så sjukt dyra och man vet ju inte vilka som verkligen fungerar eller vilka som bara är bluff.
    hur får man tag på en dietist?

  • exlusi­vast
    Äldre 4 Mar 23:10
    #7

    melis: okej jag ska spana in den sidan. 500:- för ett helt år låter ju inte alls så farligt! :)

  • exlusi­vast
    Äldre 4 Mar 23:22
    #8

    SÅ nu är jag medlem på viktklubb.se :)

  • Äldre 4 Mar 23:24
    #9

    Ja, 52 kilo är långt ner på underviktskalan om du tex tittar på BMI (jag vet, det är inte något optimalt mätverktyg, men dock)
    Om du tänker nå 60 kg, vilket är betydligt sundare, men väldigt nära vad du INTE ska gå under, så tycker jag du ska ´röra dig mycket, äta mycket, men nyttigt och utesluta sötsaker.

    Jag började med stavgång förra våren. jag hade som mål att gå minst 10000 steg om dagen(stegrääknare) och att promenera med stavarna raskt i minst en timme i sträck varje dag. Jag hade en vilodag i veckan oh var väldigt noga med att äta alla mål, frukost(gröt eller smoothie med grovbrödmacka). mellanmål-oftast frukt, Lunch-halva tallriken med grönsaker, mellanmål igen-macka, eller smoothie, lite äggröra tex, och så middag med halva tallriken grönsaker.

    Men grönsaker menar jag inte lite isbergssallad och gurka, utan broccoli, morötter och sådan alite rejälare saker.
    Fick igång min ämnesomsättning, balans på blodsockret och slapp sötsuget. Jag hade fredagsmys, lördagsgodis och efterrätt en gång/vecka, jag avstod egentligen ingenting, utan valde mer mina tillfällen.

    Under 8 veckor gick jag ner 9 kilo. på 12 veckor borde det då vara möjligt att gå ner iallafall 12 kilo.

    Inga pulver eller svältmetoder...


    exlusivast skrev 2009-03-04 23:08:31 följande:
    passionsblomman: okej 52 kilo är ganska lite men 60 kg skulle jag iallafall vilja väga. jag har hittat en jätte fin klänning till studenten och man vill ju inte se ut som ett korvskal i den så jag måste gå ner 15 kg på 3 månader, det kan väl inte vara så omöjligt eller?skulle behöva råd med träning och kost...bantningspiller är ju så sjukt dyra och man vet ju inte vilka som verkligen fungerar eller vilka som bara är bluff. hur får man tag på en dietist?
  • Melis
    Äldre 4 Mar 23:25
    #10

    hur betalar du med faktura eller kort? jag kunde inte gå med deras kontakt med leverantören av kortet fungerar ej...

Svar på tråden 20 kg på 3 månader. hur?