• fashio­ngirl
    Äldre 28 Feb 18:18
    17637 visningar
    153 svar
    153
    17637

    minus 5 kg!

    Hej på er!

    Ätit lite onödigt på sista tiden, klart jag märkt att kläderna sitter lite tajtare än innan men att det skulle vara plus 5 kg det var en chock idag när jag klev upp på vågen. Brukar aldrig väga mig och inte tänka på vikt men nu ska dessa bort innan det blir mer. Tillbaka till min nyttiga livsstil som jag iprincip haft hela mitt liv.

    På måndag börjar jag...någon som vill hänga med??

  • Svar på tråden minus 5 kg!
  • Laura Lee
    Äldre 28 Feb 21:19
    #1

    ja jag ar med:) har lite mera an 5 kg dock men jag ar pa :)

  • Emmox
    Äldre 1 Mar 11:49
    #2

    I'm on! Började redan i tisdags, men jag har 10 kilo att bränna bort tills jag är nöjd. Dricker ren kur av Cambridge och sen så blir det bra mat och träning.

  • fashio­ngirl
    Äldre 1 Mar 12:01
    #3

    Kul att ni är med :)
    Startar på måndag jag, känns jobbigt att börja på helg :P så imorgon blir det vägning har jag planerat. Jag tänker inte köra någon speciell kur utan bara äta bra (inget godis, chips, kakor osv) och träna.

  • Emmox
    Äldre 1 Mar 15:19
    #4

    Låter fint det! Du är duktig som kör på att äta bra ;) tar längre tid men säkert mer skonsamt mot en själv. Själv skulle jag gärna vilja sätta tänderna i en macka eller något, men då är alla pengarna slängda i sjön. Bäst att hålla sig borta från köket ;)

  • fashio­ngirl
    Äldre 1 Mar 16:06
    #5

    Bara att kämpa på. Mackor är svåra, tycker jag...ska försöka äta mindre kolhydrater,,men är ju så gott!

  • emerss­on
    Äldre 1 Mar 22:05
    #6

    Snart är jag med i varenda bantingstråd här ;) Jag är gärna med här oxå, har iofs 10 kg att gå ner :)

  • tonårs­morsa
    Äldre 1 Mar 22:17
    #7

    Jag hänger på här. Har dragit på mig några extra kilon sen jag bytte jobb. (Har ca 200m så jag kan inte skryta med att jag promenerar till och från jobbet varje dag .)

    Idag har jag förberett mig genom att baka fiberrikt bröd, men det får bara bli 1-2 skivor till mellanmål. Frukost lättfil och musli, i övrigt äter jag efter tallriksmodellen.

    Det jag nu ska skärpa mig med är att dricka mycket vatten och att motionera mer. Får bli en promenad på lunchrasten och sen en stund på crosstrainern.

  • Emmox
    Äldre 2 Mar 08:58
    #8

    Fashiongirl: jo, jag lyckades undvika mackan! =) Jag vill så gärna göra det här, så varför ska jag inte kunna klara det när andra gör det? Drack nån lightpulverdryck från cambridge, lite sötsur men helt ok för att dämpa begäret. Det var inte så jättegott heller så jag nöjde mig efter ett glas och sen var det inte mer med det haha.

    Emersson: haha! välkommen =) blir det inte svårt att hålla reda på alla trådar? ^^

    tonårsmorsa: 200 meter! Vilken lyx. Jag har faktiskt funderat på att sluta cykla till högskolan, vilket tar 20 min, och börja gå. Kanske det är bättre? Vet inte hur långt det är dit, men det blir ju en bra promenad! Lycka till! Har du en crosstrainer? Det är ju super! Jobba på den så ska det bli bra!

    LYCKA TILL ALLIHOPA! Ska väga mig på onsdag så får jag se hur mkt jag har gått ner på ren kur på 8 dagar. Spännande!

  • fashio­ngirl
    Äldre 2 Mar 15:20
    #9

    Kul att fler hänger nu, nu jäklar ska vi nå våra mål!!

    Dag 1 för mig idag. Lite sugen på nån kaka men det ska jag inte ta, bra att skriva här istället.
    Tackar för all snö som har kommit idag (och det snöar fortfarande), älskar snö..så nu blir det promenad, super att det faktiskt är jobbigare att gå i snö också :D

    Hur ofta är det smartast att väga sig???, en gång i veckan kanske? (som jag skrev i första inlägget är jag helt ny på detta med viktförändning).

  • Emmox
    Äldre 2 Mar 16:31
    #10

    Kämpa på =) övervinn suget! Vet hur det känns... och det kan vara jäkligt jobbigt, men jag brukar bli kvar vid datan om suget är som värst och ta ett glas vatten eller så istället =) Här regnar det så det blir ingen promenad tyvärr..=/

    Jag tror det är bäst att väga sig en gång i veckan, som jag väger mig en gång varje onsdag. Så slipper man panikväga sig hela tiden. Tror det blir jobbigt då...

    Jag tror jag är riktigt sugen på massa mat för jag har min "röda vecka". Brukar äta choklad då haha! Ska ta en sån där cambridges limedryck senare ikväll för att stilla det värsta.

    Kämpa på allihopa!

Svar på tråden minus 5 kg!