• Vill nu
    Äldre 13 Feb 17:14
    45774 visningar
    402 svar
    402
    45774

    Mer fortsättning! Bröllop Umeå 2009!

    Nu har de stängt vår gamla, så hör kommer en ny! =) Den gamla återfinns på www.brollopstorget.se/Forum-5-60/m3153478.html

  • Svar på tråden Mer fortsättning! Bröllop Umeå 2009!
  • Umbraz
    Äldre 13 Feb 17:54
    #1

    Fasen vad fort det går innan de stänger ner trådarna, eller är det bara jag som tycker det?
    Det är iallafall tur att du håller koll på det "Vill nu" så att det startas nya trådar vartefter.

    Jag har idag varit ock kikat på min vigselring, den är klar och finns i butiken, men jag valde att ha den förvarad där då den ska graveras och våra förlovningsringar ska fixas till, så vi hämtar allihopa senare.
    Rackarnas så fin den var, precis JAG!!! Längtar tills jag får den på mitt finger.

  • Vill nu
    Äldre 13 Feb 19:52
    #2

    Fick faktiskt ett GB-inlägg om att det var dags!

    Vad kul med ringen!!! Kan vara bra att ha den förvarad, så man inte provar sönder den! Är lite nervös för att så kommer bli fallet med både klänning och ring här!

  • Umbraz
    Äldre 13 Feb 20:30
    #3

    Jag har verkligen stålsatt mig, klänningen hänger ju i källaren...jag har faktiskt bara tagit den på mig en gång sedan jag köpte den i julas. Det här med ringen tror jag var bra, där hade jag varit farlig tror jag. Jag hade nog velat visa alla som kom hit.

    Vill nu skrev 2009-02-13 19:52:13 följande:


    Fick faktiskt ett GB-inlägg om att det var dags! Vad kul med ringen!!! Kan vara bra att ha den förvarad, så man inte provar sönder den! Är lite nervös för att så kommer bli fallet med både klänning och ring här!
  • violla
    Äldre 13 Feb 21:58
    #4

    I den gamla tråden var det någon som frågade om billigare brudbukett.
    Tänkte tipsa om att i Vännäs finns floristubildningen. Där kan man köpa buketterna billigare än hos en färdigutbildad florist.
    Iom att det är elever som gör buketten då.

  • Vill nu
    Äldre 13 Feb 21:58
    #5

    Ja, jag intalar mig att det är onödigt att få hundhår på den, så det är bäst att den får hänga i klädgarderoben. Får väl se hur länge det funkar!


    Umbraz skrev 2009-02-13 20:30:32 följande:
    Jag har verkligen stålsatt mig, klänningen hänger ju i källaren...jag har faktiskt bara tagit den på mig en gång sedan jag köpte den i julas. Det här med ringen tror jag var bra, där hade jag varit farlig tror jag. Jag hade nog velat visa alla som kom hit.Vill nu skrev 2009-02-13 19:52:13 följande:
    Och min tärna ringde idag... Undrar om hon får ha dreads på bröllopet... Eftersom vi ska ha det rätt enkelt, känns det som det blir lite väl uppseendeväckande, då hon dessutom är rätt piercad och tatuerad. Hur säger man det på ett fint sätt, så hon inte blir ledsen, över att jag inte tycker det passar? Eftersom hon frågar, måste hon ju känna själv, att det inte uppskattas, men hon lät ändå som att hon trodde jag skulle säga ja...
    Visste väl att det gick alldeles för lätt det här med bröllopsplaneringen!
  • Vill nu
    Äldre 14 Feb 09:07
    #6

    passar på att klistra in datumen oxå! Om någon saknas får ni gärna lägga till er!

    umekicki79: 21 februari i Helena Elisabeth
    vill nu: 7 mars i Sävar kyrka
    Havsro: 16 maj Backenskyrka
    Önskebrunnen 4 juli Umeå stadskyrka
    Madam Mim: 25 Juli Svedjans kapell och fest på lägergården.
    Sommarnoll9: 1 augusti ute vid Göstas loge
    070809: 1 augusti i Strömbäck
    umbraz: 1 augusti i Helena Elisabeth
    Hoppan: 8 augusti Umeå stadskyrka
    Mymelody: 8 augusti Tavelsjö kyrka

  • violla
    Äldre 14 Feb 23:48
    #7

    umekicki79: 21 februari i Helena Elisabeth
    vill nu: 7 mars i Sävar kyrka
    Havsro: 16 maj Backenskyrka
    Önskebrunnen 4 juli Umeå stadskyrka
    Madam Mim: 25 Juli Svedjans kapell och fest på lägergården.
    Violla: 25 Juli Tavelsjö kyrka (eller svedjans kapell)
    Sommarnoll9: 1 augusti ute vid Göstas loge
    070809: 1 augusti i Strömbäck
    umbraz: 1 augusti i Helena Elisabeth
    Hoppan: 8 augusti Umeå stadskyrka
    Mymelody: 8 augusti Tavelsjö kyrka

  • violla
    Äldre 14 Feb 23:51
    #8

    Så det är Madam Mim som har bokat lägergården den dag vi ville ha den :/
    Jaja.. vi fick hålla till i Bygdegården istället.
    VI har inte bestämt oss om det blir svedjan eller tavelsjö kyrka ännu.

  • Vill nu
    Äldre 15 Feb 07:54
    #9

    Typiskt!


    violla skrev 2009-02-14 23:51:39 följande:
    Så det är Madam Mim som har bokat lägergården den dag vi ville ha den :/Jaja.. vi fick hålla till i Bygdegården istället.VI har inte bestämt oss om det blir svedjan eller tavelsjö kyrka ännu.
  • Sommar­Noll9
    Äldre 15 Feb 12:14
    #10

    Nu har jag också hittat hit! Tack Vill nu för att du meddelade att det var ny tråd.

    Vi jobbar på med inbjudningskorten och matidéer till buffén. Kikar runt på ringar också på nätet, men ska kolla på stan innan jag bestämmer mig helt.

Svar på tråden Mer fortsättning! Bröllop Umeå 2009!