• Mizz Zunzhi­ne
    Äldre 9 Feb 12:16
    15128 visningar
    62 svar
    62
    15128

    Jämtlandsbrudar 2009

    Här samlas vi som gifter oss i jämtland 2009.

    Bor i gbg så det blir att jobba extra hårdare då jag inte vet något om frisörer osv. Min m2b´s familj får hjälpa till väldigt mycket...

  • Svar på tråden Jämtlandsbrudar 2009
  • Röda blixte­n
    Äldre 10 Feb 10:10
    #1

    Bra att du tog tag i att starta en ny tråd för oss Brudar 2009.
    Själv gifter jag och min sambo oss den 18 juli i Frösö kyrka.

  • Mizz Zunzhi­ne
    Äldre 10 Feb 10:35
    #2

    Då har vi nästan samma dag. Jag gifter mig den 17 juli i Nordeö kyrka som det ser ut nu, vi väntar på besked om prästen bara.

    Har du kommit långt i planeringen?

  • zeddy
    Äldre 10 Feb 11:34
    #3

    Hej tjejer!

    Kan jag flika in och fråga om ni har några förslag på festlokal och boende i närheten av klövsjö? Det är min syster som behöver hjälp... Hon ska gifta sig nästa vinter

  • Röda blixte­n
    Äldre 11 Feb 15:21
    #4

    Mizz Zunzhine: Nej, vi har knappt planerat något, känner mig konstigt lugn ändå. Vi har bokat kyrka, festlokal, fixat band till festen och ska i helgen göra klart "Save the Date"-korten.
    Ni då?

    zeddy: Personligen tycker jag att Storhogna Högfjällshotell är helt underbart. Dom har möjlighet att fixa lite extra efter önskemål också.

  • zeddy
    Äldre 11 Feb 15:24
    #5

    Röda Blixten: Tack för svaret!

    Någon mer som har tips??

  • Mizz Zunzhi­ne
    Äldre 11 Feb 15:43
    #6

    Kyrkan är princip bokat, vi har prelbokat lokalen vi ska vara vid samt boende (samma ställe), har gjort placeringskorten då vi inte är många och alla vet om det nu och vill komma. Skorna är köpta samt tiaran.
    Klänningen är utsedd o ringen ev.
    Är faktist väldigt lugn och inte alls stressad.. Blir väl annat då man närma sig den stora dagen=)

  • Jämtbr­ud
    Äldre 11 Feb 18:00
    #7

    Här kommer en till!

    Vi gifter oss den 4 juli, i logen på mina föräldrars sommarställe utanför Ösd. Har bara grovplaneringen klar, prästen är bokad, transport till o från stan och gästlistan ska finslipas men det är sååå mkt ogjort! Men jag känner mig inte stressad - än....

  • sarmar­g
    Äldre 11 Feb 20:26
    #8

    Vad bra att någon tog tag i att skaffa en ny tråd.

    Vi ska gifta oss den 25 juli i sundsjö kyrka.

    Detta har vi klart:
    Kyrka bokad
    Toastmaster
    Fotograf
    Catering
    Svägerskan gör inbjudningskorten
    Sviten är bokad
    Bygdegården
    Frisören
    klänningen är köpt
    Sonens kläder klara
    Makens kläder klara

  • Oneesa­n
    Äldre 12 Feb 11:18
    #9

    Hej, jag ska också gifta mig i östersund 2009, i juli närmare bestämt. Vet någon av er hur mycket en fotografering brukar kosta?

  • Corona
    Äldre 18 Feb 11:39
    #10

    Vad bra att jämtlandsbrudarna är i farten igen Har haft panik hemma, datorn kraschade för ett par veckor sedan. Ska bli skönt när den är tillbaka från reparationen snart, så kanske planerandet kan gå lite smidigare igen!

    Är nyfiken på att höra om buketter, var köper ni och vad kostar det?

    Oneesan: Pris på fotografering varierar väldigt, de flesta erbjuder färdiga paket. Vi betalar 4900 kr för fotografering innan vigseln, då ingår att vi får 4 förstoringar.

Svar på tråden Jämtlandsbrudar 2009