• ElMac
    Äldre 8 Feb 10:30
    11066 visningar
    72 svar
    72
    11066

    Skelleftebrudar

    Den tidigare tråden var stängd så ja drar igång en ny. De måste ju finnas fler!

    Tänkte tipsa om Bröllopsmässan på Nordanå nästa helg. Var på den i Umeå 25e januari och den gav väl inte så mycket (samt att det var dålig lokal, mycket folk och varmt) Samtidigt är de ju mysigt att bara strosa runt och kika så vi ska gå iaf.

    Om vi är några fler kanske man kan ses på stan och fika och prata planer för att avlasta m2b och de närmsta lite ;) Samt få lite andra tips :)

    Vi har inte pratat med vigselförrättare ännu, men hittar vi någon som känns bra så blir det den 090807.

    Fyll på listan när ni ansluter er till tråden :)

    ElMac 090807

  • Svar på tråden Skelleftebrudar
  • Dinnaj­ad
    Äldre 8 Feb 10:44
    #1

    Hehe vi körde en Skellefteåtråd igår kväll men det är väl bara bra om vi samlas i en och samma =).

    Vi tänker också gå på mässan. Alltid trevligt att se om några lokala företag har erbjudanden.
    Vi har bokat vigselförättare och lokal, skickar ut de sista inbjudningarna i dagarna.

    Fyll på listan när ni ansluter er till tråden :)
    Dinnajad 090801
    ElMac 090807

  • ElMac
    Äldre 8 Feb 10:52
    #2

    Men, vart har ni gömt den då? Under Luleå? (eftersom jag pluggat/jobbat i Umeå så känns det mer Skellefteå för mig, samt att de ligger i samma län). För mig spelar de ändå ingen roll eg vilken tråd vi kör på, bara jag hittar den rätta tråden :)

  • Dinnaj­ad
    Äldre 8 Feb 11:00
    #3

    Jag vet inte, jag kollade bara i senaste trådar och då poppade den upp. Men jag tycker den här ligger bra i Umeå, det är ju rätt län iaf.

  • Äldre 8 Feb 18:18
    #4

    Åh här är ni ju! =)

    Jag skulle vilja boka Fotograf Paulina till vårt bröllop. Jag älskar hennes "stil", hon e en ruskigt duktig fotograf.
    Jag har hört att hon dock tar ca 12 000kr!!
    MEN då fotar hon HELA dagen och jag tror även lite från festen!!
    Mina bekanta som gift sig säger såhär i efterhand att de önskar de hade prioriterat fotograf och video betydligt mer än vad de gjorde då det ju nästan är det enda man har kvar.. Så jag tror det kan vara värt det. Vi ska också leja någon "utomstående" att filma hela bröllopet så ingen gäst behöver spendera kvällen bakom en kameralins. Redigering/dvd gör vi själva.

    Jag jobbar just nu på budgeten, är det någon som har fiffiga spartips, dela gärna med er.
    Jag har bestämt mig för att slopa tårtan + transport från kyrkan. Lägger hellre de pengarna mot fotografen.

  • Dinnaj­ad
    Äldre 8 Feb 20:08
    #5

    japp här är vi.

    Vi har inte så bra koll på yrkesfotografer här i stan men vi har en bekant som tar mycket bilder. Vi tänkte låta honom föreviga festen och Vigseln men även ta bilder hos nåt proffs innan vigseln.

    Min tanke är att börja dagen hemma i lägenheten och sen klara av frisyr, smink, påklädning och fotografi inne i stan.(hmm man ska nog klämma in lunch där nånstans också). Sen åka ut till festplatsen och hoppas att allt är klart. Undra hur man ska göra med klänningen under bilresan mellan fotograf och vigsel/fest. Ska man byta om eller riskera att skrynkla klänningen...

  • ElMac
    Äldre 9 Feb 19:07
    #6

    Sparar på:
    Vi kommer att spara n pengar på bröllopsnatten då vi kommer sova på en segelbåt :)
    Tårtan gör blivande svärmor :)
    Maten kommer vi delvis att ta från catring (tror jag) och göra en hel del själv för att få ner priset. Å andra sidan är det ecomat så de kommer kosta hur som helst.
    Dekorerar med naturliga prylar (inte för att de är billigt utan med hänsyn till temat)

    De finns en tråd med spartips någonstans förresten :) Men kommer ni på nå bra (kanske nå speciellt erbjudande kring stan) så dela med er!

  • ElMac
    Äldre 9 Feb 19:08
    #7

    Idag har vi haft första kontakten med vigselförrättaren. Alltså bara via mail och kollat om hon är tillgänglig då och det var hon så vi ringer och spikar datumet i morgon eller på onsdag :)

  • Äldre 9 Feb 20:52
    #8

    Vad kul med eco-tema!! Å segelbåt har vi också tänkt faktiskt! =) Jag tror det blir mysigare än hotellnatt.. Ingen utcheckning att ta hänsyn till, mysfaktorn är extremt hög och prislappen är ju perfekt! (gratis)
    Har tänkt skicka dit mamma med lite rosor, champagne och annat snask så det är uppdukat och fint när vi kommer! (glöm inte en riktigt smaskig frukost!!)

    Jag ska också vara ambitiös och skriva varje namn med glas-ets (från panduro)på vinglas från Ikea och använda det som placeringskort! Min blivande är amerikan och i USA är det tradition med sk "wedding favors". Dvs man lägger en liten present vid varje kuvert som gästerna får ta hem som minne av dagen. Så jag tänkte att glasen får bli både placeringskort och gåva! (det var kanske inget spar-tips direkt men...)

  • ElMac
    Äldre 10 Feb 19:23
    #9

    Hehe frukosten har jag redan skrivit på listan. Samt mina favoritsängkläder och en resorb ;)

    Vi kommer också ha en wedding favors - så klart i ecotema den med:)

  • Mirfak
    Äldre 11 Feb 13:08
    #10

    Hej!
    Jag är åxå Skelleftebrud, har typ alldeles nyss börjat planera allt. Idag har jag bokat kyrkan (det blir Landskyrkan) och håller på att leta efter en festlokal. Vad mkt det är att bestämma och ordna... Jag har iaf lite tid på mig :)
    Både jag och min m2b är datanördar, så vi kommer köra lite på det temat. Hoppas inte min mor blir alltför besviken, men så länge vi inte gifter oss i piratutstyrslar så tror jag hon är nöjd ;)

    har ni förresten hört talas om Tre Loger? Vet ni nåt om det? Är det en bra lokal?

    Dinnajad 090801
    ElMac 090807
    Mirfak 090919

Svar på tråden Skelleftebrudar