• lönnsj­ö
    Äldre 28 Jan 13:33
    19435 visningar
    103 svar
    103
    19435

    Kristianstadstrakten del 2

    Såg att den andra tråden var stängd så vi fortsätter väl här

  • Svar på tråden Kristianstadstrakten del 2
  • lönnsj­ö
    Äldre 20 Apr 23:16
    #91

    Vi gifter oss den 22 augusti.

    Vi ska catera från Bykrogen. Ursäkta att vi nästan härmar er, men vi ville ha dem från början men så bestämde vi en annan catering. Vilket säkert hade blivit toppen men jag har hängt upp mig på detta lite. Nu känns det bra igen

    Hur dags har ni bestämt med er frisör/make up på bröllopsdagen?
    Min har bokat kl 10.00. Känns väldigt tight. Vi ska fotas innan vigslen och jag ska sminkas också. Hår och smink ska jag göra i Hässleholm...och jag har inte tillgång till helikopter så jag lär ju inte hinna i tid till fotografen. Tänkte klä på mig hemma i lugn och ro. Kanske ska höra om jag kan komma till frisören kl 8.00 istället. Då borde jag ju hinna eller hur?

  • 27juni­2009
    Äldre 21 Apr 17:15
    #92

    lönnsjö, vad ska ni ha för meny?
    de har underbar mat var har ni festen sen?
    jag skall börja 10 eller halv 10 på frissa o smink, ska vara klar 13 foto efter vigsel som sker 14. ska klä mig på salongen, hoppas de lan knäppa torsoletten, jag har ingen med mig

  • lönnsj­ö
    Äldre 21 Apr 17:26
    #93

    Vi ska ha deras vildsvinsfilé, sås och någon form av potatis. Har ätit det en gång tidigare och det var himmelskt gott Till förrätt blir det ngn form av skaldjur. Till efterrätt tar vi tårtan.
    Jag och m2b ska boka bord där nu snart och äta maten och prova vin. Det ska tydligen vara ett kraftigt/smakrikt vin till vilt. Är inte så bra på viner så vi ska dit och höra vad de ger för förslag.

    Hahahaha, jag har också lite ångest över min torsolett. Vem sjutton ska knäppa den??!! Ja ja det löser sig säkert

  • 27juni­2009
    Äldre 21 Apr 19:48
    #94

    ja den skall vara väldigt god säger dem som ätit den, vi skall nog ha hjort tornedoue tydligen förrätt m äppelfläsk elelr va de hette efterrätten e inte jag o far min överens om

    så du skall oxå ha torsolette, skönt o höra, känns som att de e "porrigt" eller nåt o jag skall ju ha min his sömemrskan oxå, skall man tycka de e pinsamt???

  • lönnsj­ö
    Äldre 21 Apr 22:30
    #95

    Jo festen ska vara i Ekestad, Folkets hus.

    Nej inte alls pinsamt med den hos sömmerskan. Jag hade ju min när jag provade klänning på Ateljé MB. De är säkert vana vid det mesta

  • 27juni­2009
    Äldre 22 Apr 13:53
    #96

    "min " sömmerks är ju en amatör o hon har haft lite konstiga kommentarer o dessutom e hon ganska kraftig själv så hon var väldigt bestämd på att jag INTE skulle kunna gå ner något till bröllopet. nu har jag ahft det JÄTTE kämpigt o pendlat upp o ner men igår hade jag -1,4 på 1vecka. känns bra för måtten tas idag. men just eftersom hon e lite speciell så känns de lite skämmigt m torsoletten men eftersom hon dessutom inte vill sy in min klänning så ska jag dra till torsoletten så mycke de går för o sen kunan släppa ut om jag minskar i omfång tänker inte ha strumpebanden i

  • FreezY
    Äldre 26 Apr 15:40
    #97

    hej hej... vågar man hoppa in här trots man är från Hässleholm??
    jag och min m2b gifter ju oss inte förens (förhoppningsvis) den 31/7-2010, men planerna rullar redan... :P

    ja, såg det var en enkät, kommer inte ihåg hur man alla frågorna då jag inte vet hur man citerar... :o

    men jag är i alla fall -89. Felisia heter jag. bott i hässleholm sen 5 år tillbaka. kommer från Malmö igentligen.

    m2b -76... Thomas heter han... född och uppvuxen i Hässleholm...

    Vi har en son (Ville) född Maj -08..

    det som är klart: min klänning, tärnans klänning, en del av dekorationerna, utseende på inbjudningskort är bestämt. kommer göra dom själv. maten är planerad och festen och även vigseln sker här hemma på vår gård...

  • lönnsj­ö
    Äldre 26 Apr 15:56
    #98

    Välkommen FreezY
     Citerar gör du genom att klicka på den runda bollen bredvid munnen längst upp till höger på varja inlägg. Ta fram det inlägg du vill citera och klicka på "bollen". Citera inlägget står det om du för pilen över den.

    Jag är också en -76a från Hässleholm Nu mera bosatt 2,5 mil utanför Kristianstad. Vad mycket ni har klart alla redan, men det är bara bra att börja i god tid Det gjorde vi också så fort vi hade bestämt datum.

  • första­gångsb­rud
    Äldre 27 Apr 13:14
    #99

    Bara 4 dagar kvar! :)

  • FreezY
    Äldre 28 Apr 09:36

    jippi!! jag hittade den!! :P
    haha, en till 76:a... då känner du kanske min Thomas... Vilka skolor gick du på osv?? Thomas gick på Ljungdala skolan 1-3. Kyrkskolan 4-6 och Läreda 7-9... sen gick han på Önnestad ett år och sen Bollerup i 4...


    lönnsjö skrev 2009-04-26 15:56:03 följande:
    Välkommen FreezY  Citerar gör du genom att klicka på den runda bollen bredvid munnen längst upp till höger på varja inlägg. Ta fram det inlägg du vill citera och klicka på "bollen". Citera inlägget står det om du för pilen över den. Jag är också en -76a från Hässleholm Nu mera bosatt 2,5 mil utanför Kristianstad. Vad mycket ni har klart alla redan, men det är bara bra att börja i god tid Det gjorde vi också så fort vi hade bestämt datum.
  • lönnsj­ö
    Äldre 28 Apr 20:53

    Hmmm,kan inte minnas ngn Thomas. Jag gick 1-6 på Kyrkskolan, sen blev det Västerskolan och sedan Linnéskolan.

    Förstagångsbrud: Åhhh, snart är det ju dax Hur känns det? Allt fixat och klart?

  • 27juni­2009
    Äldre 29 Apr 19:42

    Förtsgångsbrud: kom in o redogör för oss hur stressigt det är så där bara nån dag innan vigsel

  • första­gångsb­rud
    Äldre 29 Apr 21:21

    Jajemen! Det är ganska så lugnt... Min blivande är inte hemma ikväll, är ute på galej med jobbet. Alla listor är förberedda (men inte utskrivna, kom jag på just nu!! ajdå, det måste jag ordna, har ingen skrivare hemma!)

    Bordsplaceringen gjordes med hjälp av svärmor lite tidigare idag.

    Imorgon ska vi vara lediga från jobbet och åka och handla det sista, på eftermiddagen ska vi hämta brudbuketten (beställde en fastän jag bestämt mig för att fixa den själv, orkade inte med det också) och på kvällen ska jag fixa lite med maten. :)

    Jag är inte så värst stressad än... Det är ju en så liten vigsel, det blir nog värre stressig sen på fredagskvällen när vi ska börja göra iordning festlokalen!


    27juni2009 skrev 2009-04-29 19:42:19 följande:
    Förtsgångsbrud: kom in o redogör för oss hur stressigt det är så där bara nån dag innan vigsel
Svar på tråden Kristianstadstrakten del 2