• lönnsj­ö
    Äldre 28 Jan 13:33
    19464 visningar
    103 svar
    103
    19464

    Kristianstadstrakten del 2

    Såg att den andra tråden var stängd så vi fortsätter väl här

  • Svar på tråden Kristianstadstrakten del 2
  • första­gångsb­rud
    Äldre 6 Apr 09:20
    #81

    27juni2009:

    Nja, det är mycket som inte är fixat än, jag ska hämta min ring idag och vi ska ju göra buffén själva och det går inte att fixa förrän dagen innan... Det är stressande!

    Ikväll ska vi åka och titta en sista gång på lokalen, en vän till mig som är ljussättare ska följa med och kommer att fixa mysig stämning med ljussättning. Jättekul!

    Alla utom en familj har OSAT, men jag visste att de inte skulle höra av sig så jag hade inte räknat med det... Tyvärr är det ett par vänner som inte kommer, så vi blir några färre än vad jag först hade räknat med.

    Vi kommer inte att ha fest- eller vigselprogram, vigseln har vi enskilt dagen innan och festen blir mer av ett spontant slag tror jag.

    Resan bär av till Veneto i Italien, till ett underbart litet lantställe i bergen! Vi åker med vår son på 1,5 år så vi har tänkt att vi får spendera mycket tid i boendet på kvällarna och har bokat ett riktigt fint :)

  • lönnsj­ö
    Äldre 6 Apr 09:35
    #82

    förstagångsbrud: Åh det låter underbart med Italien Hoppas ni får det härligt. Vi skulle vilja resa till Rompå bröllopsresa men det blir inte förrän nästa vår.

    Usch jag börjar bli stirrig känner jag. Vi har inte träffat prästen...när gör man det? Vill gärna öva i alla fall en gång och kolla med sångarana så allt klaffar i kyrkan. Tar man själv kontakt med kantorn?

    Idag ska vi få iväg inbjudningarna. Det är ett orosmoment just nu känner jag. Vill få ut dem så att folk kan boka in sommarens stora tillställning

     Vad ska ni be er toastmaster/madame göra? Vi vill att han håller i middagen, att allt flyter på där. Och att han presenterar de som eventuellt ska hålla tal. Vad mer? Hålla i brudskålen när vi anländer till festen eller? Känns hela tiden som om jag glömt något...ju närmre man kommer desto stirrigare blir jag. Fast när jag tänker på själva bröllopsdagen fylls jag av något lugn. Hoppas det håller i sig

  • första­gångsb­rud
    Äldre 6 Apr 09:44
    #83

    Lönnsjö:

    Vi ska ha värd på festen som håller i trådarna, hälsar välkomna, tar initiativ, håller koll på tiden. Skålar och säger när det är dags att äta. Hon kommer också att hålla i eventuella tal.

    Vi ska träffa vigselförrättaren nu den 15e och gifter oss den 1! Men har pratat med henne på telefon flera gånger så det känns som att det är OK ändå.

  • anapan­asiti
    Äldre 6 Apr 15:57
    #84

    27juni2009: Vi var på NovaLund . Håller med dig om det där o bocka av saker... känns som att det är 100 saker kvar att göra...

  • lönnsj­ö
    Äldre 12 Apr 16:59
    #85

    Svärmor har kommit hem från Thailand nu. Var där i fredags och skulle prova pojkarnas kostymer som jag bett henne sy upp i Thailand. Hon bor där under vinterhalvåret och har låtit sy upp många snygga skjortor och kostymer till sina barn m fl. Bra tänkte jag och frågade henne om tre barnkostymer. Skrev ner alla mått och hur jag ville ha det med färger osv. Bättre att vara övertydlig tänkte jag.

    Vad kommer hon då hem med? Jo frack...med röd fluga och röd gördel och fula guldknappar i frack jackan...hon tycker detta är jättefint Det är för det första inte uppsytt av en skräddare utan inköpt på en marknad. För det andra är vårt färgtema rosa, vitt och silver. M2b´s väst och plaston är i ljusgrått, lite glansigt mönster i. Bad om likadant till pojkarna. "Åh men detta blir jättefint! Kostade bara 130 kr och det kan du inte få en kostym för!"  Det struntar väl jag i. Usch jag är skitförbannad och besviken. Har hittat jättefina set på nätet, svarta byxor, vit skjorta och ljusgrå väst och plastron. Får beställa det, men nu blir det en kostnad som jag inte räknat med. Jaja skitsamma. Vill ju ha det enhetligt. Ser det dumt ut att småkillarna inte har kavaj?

    Oj förlåt detta blev långt men jag ville bara bli av med lite irritation.

  • 27juni­2009
    Äldre 12 Apr 18:16
    #86

    Lönnsjö: vill bara sända tankar till dig. Jag hade blivit minst lika besviken jag. tur det hände nu o inte en vecka innan bröllopet.
    Min 6 åring säger att han inte vill ah någon kavaj. jag kommer dock köpa hela kitet m byxa skjorta slips väst o kavaj för ca 500. slipsen komme rinte användas då vi skall sy upp plastron i samma färg till han o M2b. kavajen köper jag bara för att ha om det är svalt nät vi gifter oss. dottern kommer ju ha en kofta i sådanafall. Men ser dumt ut utan kavaj tycker jag inte.

  • lönnsj­ö
    Äldre 12 Apr 23:11
    #87

    Tack snälla
    Ja precis, tur att det hände nu.Känns skönt att vi hittat ett annat bättre alternativ

  • 27juni­2009
    Äldre 20 Apr 11:19
    #88

    hur går de för er alla med planeringen?

  • lönnsj­ö
    Äldre 20 Apr 13:46
    #89

    Nu går det inte en dag utan att vi diskuterar något ang bröllopet. Känns så nära nu
    Vi har bytt catering. Valt tillbaka vårt första handsval, vilket känns toppen. Har inte fått prisuppgift än men vi VILL ha dem så det får vi ta som det blir.

    Vår transport från kyrkan till festlokal är såld. Jo faktiskt så tokigt är det. De vi hade tänkt fråga ang transport hade en jättefin bil, men nu har de sålt den. Inget var bestämt eller så så no hard feelings. Lite snopet bara. Får hitta på ngt annat. Hur ska ni transporteras?

    Inbjudningarna är skickade och vi har redan fått en hel del ja svar. Ett nej tyvärr, de hade ett annat bröllop inbokat samma dag.

    Vi ska till Ullared den 12 maj. Hmmm ngt man kan tänka på att kolla där till bröllopet?

  • 27juni­2009
    Äldre 20 Apr 16:29
    #90

    lönnsjö: vår transport hänger i luften ,hade hoppats att pappa köpt sin cabbe tills dess, men så blir de nog inte.'
    när e de ni gifter er?
    vi har knappt 50 vuxna bjudna o endast 20 har osat, sista 15maj...

    vilken catering skall ni ha nu då?

    vi var i ullared i helgen
    hittade väska till mig, hängslor till M2b, strumpor till m2b(topeco så bra strumpor)
    album som skall användas till gästbok, lite stickers till gästboken, pyssel till barnrummet, toakorgsgrejer ja de var nog de vi fynda till bröllopet.

Svar på tråden Kristianstadstrakten del 2