• lönnsj­ö
    Äldre 28 Jan 13:33
    19443 visningar
    103 svar
    103
    19443

    Kristianstadstrakten del 2

    Såg att den andra tråden var stängd så vi fortsätter väl här

  • Svar på tråden Kristianstadstrakten del 2
  • 27juni­2009
    Äldre 15 Mar 17:27
    #51

    AnCo: va kul att du hitatde hit
    När gifter ni er? Jga skall göra sminket på capelli o funderar även på håret, skall ringa dem imorgn, vi har samma fotograf som er så jag förstår att vi inte gifter oss samma dag vilket fotopaket har ni tänkt välja?

  • AnCo
    Äldre 15 Mar 19:32
    #52

    27juni2009:
    Vi gifter oss den 8/8-09 i S:t Petri kyrka i Bromölla.
    Vilket paket vi tar har vi inte funderat på än. Vilket ska ni ta? Det blir i alla fall något paket så man får bilderna på CD.
    Vi ska dit i Påsk och prata med fotografen.

  • 27juni­2009
    Äldre 16 Mar 10:23
    #53

    AnCo: javi komemr oxå ta ett paket med cd, aknske enbart cd för att ilugn o ro välja ut favvo bilderna sen, vi får se du vet att guldsmde rolf nilsson har 500kr rabatt till johan lindvall va? Du kan väl informera mig lite om paketen, ska inte dit förän i maj skulle jag tippa på, vill s ehur det ser ut på tänkta fotplatser lite närmare bröllopsdagen

  • lönnsj­ö
    Äldre 17 Mar 22:34
    #54

    Oj,idag har jag provat klänningar på Ateljé MB och m2b har provat frackcoat. han bllev så himla fin. Allt är bokat och klart Jag valde ut 4- 5 klänningar som jag tyckte var fina. Föll genast för nr 1 och det slutade med att jag beställde den. Kändes inte wow, men jag känner att det kommer nästa gång jag ska dit och prova den. När den är insydd och ändrad och alla detaljer som skor och smycken är på plats.
    Det blev inte alls den modell på klänning som jag tänkt mig från början. Jag skulle ABSOLUT inte ha axelbandslöst...vilket det blev ändå

    Sen har vi beställt ringarna också De är klara nästa fredag. Allt faller på plats...men vi har inte skickat inbjudningarna ännu...hjälp jag kommer att glömma dem.

  • 27juni­2009
    Äldre 18 Mar 10:13
    #55

    oh va härligt Lönnsjö Men varför inte skicka ut inbjudningarna nu då? så inte folk bokar annat menar jag, de vore väl trist om folk får tacka nej för de redan bokat sig på annat

    Är det någon här inne som ska på bröllopsmässan på åhusstrand på söndag?

  • lönnsj­ö
    Äldre 18 Mar 10:47
    #56

     


    27juni2009 skrev 2009-03-18 10:13:57 följande:
    oh va härligt Lönnsjö Men varför inte skicka ut inbjudningarna nu då? så inte folk bokar annat menar jag, de vore väl trist om folk får tacka nej för de redan bokat sig på annat Är det någon här inne som ska på bröllopsmässan på åhusstrand på söndag?

    Jo jag måste få iväg dem. Det blir nästa projekt. Hade tänkt gå på mässan men lillkillen ska ha födelsedagskalas så vi får se vad som händer. Behöver lite tips på dukning osv. Alltid något man kan snappa upp.

  • Mia o Kalle
    Äldre 18 Mar 11:18
    #57

    Jo jag ska dit. Jag har en vän som smikar de som ska gå på modevisningen så jag tänkte få lite tips. 11-17 var det va?


    27juni2009 skrev 2009-03-18 10:13:57 följande:
    oh va härligt Lönnsjö Men varför inte skicka ut inbjudningarna nu då? så inte folk bokar annat menar jag, de vore väl trist om folk får tacka nej för de redan bokat sig på annat Är det någon här inne som ska på bröllopsmässan på åhusstrand på söndag?
  • 27juni­2009
    Äldre 18 Mar 11:44
    #58

    Mia o kalle: ja jag tror det var den tiden Men jag har inte tänkt på mode visningen, hur dags e den då? eller ja för min del kan de kvitta klädseln är ju bestämd
    Om ni prenumererar på krstd bladet, så glöm inte lustkortet, 95 kr istället för 130 då
    Flera av dem vi tänkt /bokat inför bröllopet är representerade där, så de blir väl att kanske presentera sig hoppas på o få lite tips, även om de mesta är bestämt, så vi ser det mest som en sist gång o liten egen tid o mys, drömma sig bort

  • Mia o Kalle
    Äldre 19 Mar 14:33
    #59

    27juni2009: Jo, vi har också klädseln klar. Eller ja, jag ska få klänningen uppsydd så den är inte klar med designen är...om jag inte hinner ändra mig Modevisningen börjar 12 har jag för mig. Alltid roligt att se eleganta klänningar, klart du inte ska missa det
    Vi har mycket kvar att planera så jag tänker suuuga i mig inspiration. Lokalen är bokad nu i alla fall. Blev Stenhuset i Östanå, lite mer sliten än vad jag trodde med vi får ösa på dekorationer.

  • 27juni­2009
    Äldre 19 Mar 14:40
    #60

    mia o kalle: då ses vi väl i minglet utan att veta vem vi är pratade med conditor innan idag, eller hans personal, så vi skall prata o smaka hos dem på söndag Jag ska oxå få min klänning uppsydd, så jag säger som dig... jag hade bestämt stil, kom t sömemrskan o hon tyckte inte så, ändra t hennes variant, emn ångra mig på vägen hem så de blir min design från början hoppas bara att hon vill sy den så de handlar om snörning/icke snörning...
    har du hittat sömmerska i kristianstad?

Svar på tråden Kristianstadstrakten del 2