• lönnsj­ö
    Äldre 28 Jan 13:33
    19761 visningar
    103 svar
    103
    19761

    Kristianstadstrakten del 2

    Såg att den andra tråden var stängd så vi fortsätter väl här

  • Svar på tråden Kristianstadstrakten del 2
  • Limbol­ight
    Äldre 15 Feb 18:00
    #31

    Hej!!!!
    Vad mysigt ni verkade ha det i helgen!
    Tycker att det verkar vara toppen mysigt att ha festen där..
    När skickar ni era inbjudningar? Vi diskuterar det för fullt, men R tycker det är tidigt.. men det är ju trots allt semestertider!


    27juni2009 skrev 2009-02-15 17:36:17 följande:
    oh gud va härligta tt få en släkting att sy Nu har vi varit o "provsmakat" maten på vår fest restaurang eller ja inte menyn vi skall ha utan söndags middag, men vi kollade in detaljer o insöp atmosfären, ohhh så mysigt o så berättade krögaren lite hur de brukade ha det på bröllop
  • 27juni­2009
    Äldre 16 Feb 11:38
    #32

    Limbolight!
    Va roligt att se dig här igen, var rädd att ni lagt ner planerna igen ville inte fråga dig när vi träfafdes eftersom vi var så många.
    Ja de ska nog bli helmysigt att ha festen där Vi hålelr på m inbjudningskorten för fullt, ambitionen var att de skulle kommit ut i fredags.... men inte de nej... skall stämpla o embossa "inbjudningstexten" nu när lilla M ska sova tänkte jag, sen ska det klippas o klistras lite till innan de kan komma ut. börjar kännas stressigt med dem nu just av semester anledningen. blev det 13.e för er? då får du övertala honom att skicka snart har du betsämt hur ni gör m inbjudningskort? blir de enklarae denna gången? Vi får allt höras på tele en dag

  • lönnsj­ö
    Äldre 16 Feb 17:41
    #33

    27juni2009: åt ni deras vildsvinsfilé? Är ju såååå gott. Ja allt är väl gott de lagar Vi skulle caterat från dem men när mor och far erbjöd sig att betala maten kände jag och m2b att det blev lite mycket pengar för vi är stoor släkt. Men vi har hittat ett annat bra alternativ
    Förresten ska vi ha vår fest inte så långt ifrån "er" restaurang.

  • 27juni­2009
    Äldre 17 Feb 10:41
    #34

    lönnsjö: jaså vart då? vilken dag gifter ni er? mamam har caterat därifrån när brossan tog studenten, ja deras mat e mumma nej vi åt deras stek, har ju söndagsmiddag ja jag är mina föräldrar evigt tacksamma till att vi får vår fest där, de har sedan många år varit mion drömlokal till bröllopet
    Funderar på att ha vildsvin till menyn faktiskt, e ju en av deras specialiteer, men måste proväta de själv först

  • micof
    Äldre 17 Feb 11:16
    #35

    Är det någon mer än vi som ska va på Brunnen ?? Skrik till så har jag mängder med mått och info *s*

  • 27juni­2009
    Äldre 17 Feb 12:24
    #36

    micof: så du har varit framme med mm måttet o kamran?
    vi var o tog ungefärliga mått oxå på vår lokal i helgen tyvärr kan jag inte ha koll på bordstorlekar eftersom de skiljer massor mellan de olika borden tir de inte e jag som ska duka

  • lönnsj­ö
    Äldre 17 Feb 15:00
    #37

     


    27juni2009 skrev 2009-02-17 10:41:41 följande:
    lönnsjö: jaså vart då? vilken dag gifter ni er? mamam har caterat därifrån när brossan tog studenten, ja deras mat e mumma nej vi åt deras stek, har ju söndagsmiddag ja jag är mina föräldrar evigt tacksamma till att vi får vår fest där, de har sedan många år varit mion drömlokal till bröllopet Funderar på att ha vildsvin till menyn faktiskt, e ju en av deras specialiteer, men måste proväta de själv först

    Vi ska vara i Folkets hus i Ekestad. Det ligger i närheten av Tomarps Gårdshotell. En jättefin byggnad med fin omgivning. Vi gifter oss den 22 augusti.


    Inbjudningskorten har kommit, jättefina Ska inte skicka dem förrän i mitten av april, osa 22 juli. Sent att skicka i april eller?


    Igår bokade jag sminket också. Blev Stora Salongen i Hässleholm. Ska ju även fixa håret i Hässleholm. Imorgon ska jag inom Ateljé Mb för att beställa tid åt m2b och mig. det tar sig

  • micof
    Äldre 17 Feb 19:24
    #38
    27juni2009 skrev 2009-02-17 12:24:47 följande:
    micof: så du har varit framme med mm måttet o kamran?vi var o tog ungefärliga mått oxå på vår lokal i helgen tyvärr kan jag inte ha koll på bordstorlekar eftersom de skiljer massor mellan de olika borden tir de inte e jag som ska duka
    Hahaha... japp, jag har ALL nödvändig OCH onödig info som kan tänkas nu... Å bilder på så gott som allt
  • Mia o Kalle
    Äldre 25 Feb 14:01
    #39

    Hej!
    Jag hoppar in här en sväng tror jag :)
    Ser att ni tjejer är från Kristianstadstrakten och planerar för fullt, precis som vi. Är det någon av er som vet nån bra lokal? Vi tänkte ha vigsel och fest på samma ställe...gärna nån lite udda lokal..

    Vi avr och tittade på det nedlagda gamla pappersbruket i Östanå men det var inte riktigt inom vår budget.

    Tacksam för tips!

    /Mia

  • 27juni­2009
    Äldre 25 Feb 17:33
    #40

    hej mia & Kalle: välkomna hit
    svara gärna på formuläret sióm micof lagt in längre upp, e kul o "känna" varandra

    Vi komemr ha vår fest på bykrogen i österslöv, men de e ju restaurang.
    När skall ni gifta er?

Svar på tråden Kristianstadstrakten del 2