• MV85
    Äldre 26 Jan 17:48
    95351 visningar
    302 svar
    302
    95351

    Porr!

    Efter att en tråd här på bt blivit så totalt ot när det gällde ämnet bestämde jag mig för att istället för att förvirra den ts mer öppna en ny tråd kring ämnet!

    Alltså - Vad tycker du om porr? Rätt eller fel? Inspirerande eller äckligt? Tittar själv, eller ej? Vad anser du om porrindustrin? osv osv osv

  • Svar på tråden Porr!
  • Troll1
    Äldre 28 Feb 19:07
    feministbrud skrev 2009-02-28 15:05:35 följande:
    Jessica, jag är hemskt ledsen, men på ditt senaste inlägg tycker inte jag att det låter som att du har en sund relation. Varför har han ett behov av att du är som i porrfilmerna? Och varför känner du inte varningssignaler där? Om han verkligen älskade dig så skulle han väl inte vilja att du var någon annan när ni har sex, eller? Sedan tror jag att det är bättre att du väntar något år med bröllop så att du får känna på hur det är att leva med honom i verkligheten. Vad sitter han inne för? Vad är det som gör att du tror att han inte kommer att göra det igen? Att han är väldigt svartsjuk är ytterligare en varningsklocka som ringer.Jag är ledsen, men jag förstår din familj.
    Håller med!
  • Celest­e97
    Äldre 28 Feb 19:59

    Jag skulle vilja påminna alla i tråden om BTs forumregler, närmare bestämt nr 15...
    www.brollopstorget.se/Forum/a_regler.php
    Undvik alltså formuleringar som kan uppfattas stötande, vulgära eller provocerande och uttryck er "smart" istället! Så får trådarna leva längre...

  • Celest­e97
    Äldre 28 Feb 20:56

    Jessica, dina inlägg väcker väldigt många frågor! För läsbarheten får jag lov att klippa rätt hårt i de lååånga inläggen när jag citerar framöver.

    Jessica M skrev 2009-02-28 00:12:03 följande:


    han kan vara väldigt svartsjuk och kontrollerande så jag tror det skulle bli väldigt jobbigt både för honom och mig. Jag vet inte om jag skrev det tidigare, men efter den här händelsen har jag väl dragits lite till "farliga män".
    Varför tror du att du dras till farliga män?
    Finns det t.ex. något i svartsjukan som gör dig stolt eller något i kontrollbehovet som gör att du känner dig trygg?
    Vilka är nackdelarna med att leva med en ?farlig? man som du ser det?
  • Celest­e97
    Äldre 28 Feb 20:58

    Jessica M skrev 2009-02-28 00:12:03 följande:


    Vi hade sedan kontakt lite sporadiskt men han var den som var drivande och efter ett tag kan man väl säga att jag ?mjuknade? och gav efter
    (..)
    Jag hade lite svårt för det i början (..), men sedan har jag bara accepterat det och nu kan jag nästan känna det som om det är nån slags trots i det.
    (..)
    Jag kommer ihåg att jag tänkte att jag skiter i det, att nu gör jag det bara.. han får som han vill.. jag är ju ändå bara ?hans tjej?.
    Dina inlägg ger sken av att det är männen i ditt liv som väljer dig (och åt dig), och inte tvärtom.
    Männen är ?drivande? och du ?mjuknar? så att de ?får som han vill?. Vad tänker du kring det?
  • Celest­e97
    Äldre 28 Feb 21:02

    Jessica M skrev 2009-02-28 00:12:03 följande:


    (..) det är så himla ovärdigt på något sätt. Det känns verkligen hemskt att göra det på det sättet, men samtidigt vet jag ju att han behöver det och att jag måste göra det för hans skull.. även om det känns billigt
    (..)
    Det är liksom som att vissa ?hedersregler? existerar där som är väldigt strikta.
    Varför känner du att du ?måste? göra ?himla ovärdiga?, ?hemska? och ?billiga? (citerar dig) saker för din nuvarande kille? Är det p.g.a. de hedersregler som gäller på fängelset? Gäller reglerna även dig?
  • Celest­e97
    Äldre 28 Feb 21:05

    Jessica M skrev 2009-02-28 00:12:03 följande:


    Han är verkligen värd att få ett bättre liv än det han levt tidigare och jag tror jag kan ge honom det.
    (..)
    och även om jag vet att han älskar mig skulle han nog inte kunna stå upp för mig i en sån situation.
    Varför tror du att din kille ?nog inte skulle kunna stå upp för dig?? Beror det på dig, eller på honom?

    Du skriver att din kille är värd ett bättre liv och du kan ge honom det. Stämmer det även tvärtom? D.v.s. är du värd ett bättre liv, och kan han ge dig det? Hur föreställer du dig den biten?
  • Celest­e97
    Äldre 28 Feb 21:10

    Slänger in två sista frågor, ursäkta allihop för "trådbombningen"!
    Jessica M skrev 2009-02-28 00:12:03 följande:


    var väl inte så att min familj jublade när de fick höra att jag dejtade en ?intern?, trots det så valde jag att fortsätta kontakten och det har gjort att min relation till min familj har blivit väldigt dålig. På något sätt verkar min familj tro att jag inte är stor nog att ta vara på mig själv
    Har din familj skäl att tro att du inte är stor nog att ta vara på dig själv, tycker du?
    Varför har er relation blivit väldigt dålig ? har du eller de valt att ta avstånd?
  • Tootic­ki
    Äldre 28 Feb 22:03

    Jessica, jag kan inte låta bli att undra om du tänker på vad DU vill? Vem sätter ditt bästa i första rummet? Dina inlägg handlar till stor del om din skamliga (o)vilja att behaga män, vem behagar dig?

    Jag har haft ganska mycket att göra med personer som sitter på anstalt och jobbar aktivt för att hjäpa dem att återgå till ett normalt liv efter avtjänat straff. Det gör också att jag har ganska stor inblick i hur livet ofta ter sig för denna kategori män. För det första är risken ganska stor att er relation kommer förändras drastiskt när han kommer ut, för många är livet utanför fängelsemurarna med sina strikta regler och hårda kontroll mycket bättre än livet i det fria. För det andra är det svårt att bygga upp ett liv utan kriminella kontakter, med ett vanligt jobb etc. Ni har aldrig haft chans att spendera en längre tid tillsammans utanför en hårt kontrollerad anstalt, hur vet du att ert liv kommer fungera bra när han kommer ut?

    Jag vill inte fördöma er relation, jag vill bara att du tänker efter en och två och 1000 gånger på det beslut ni tagit. Det bästa är nog om han lyckas ordna ett jobb och bygga upp en stabil vardag innan ni gifter er.

    Sen vill jag avsluta med att berätta att det finns en del kvinnor som specifikt dras till män som sitter i fängelse, det ger dem en kick att vara med en farlig man men samtidigt vet de att de inget riskerar i och med den skyddade miljön de befinner sig i. De flesta män som sitter på anstalt har en kvinna som väntar på dem, de flesta kvinnor som sitter på anstalt har inte det...

  • Tootic­ki
    Äldre 28 Feb 22:05

    "för många är livet INNANför fängelsemurarna med sina strikta regler och hårda kontroll mycket bättre än livet i det fria"

    Sorry för felsyftningen!

  • didis
    Äldre 1 Mar 08:32

    Håller med både Tooticki och Feministbrud!

    DEt är dags för dig, Jessica, att ta kontroll över ditt liv utan att blanda in män. Du behöver bygga upp din självkänsla på egen hand och inse att ditt egenvärde inte har med att göra hur bra du är på sex.

    Jag skulle önska dig ett förhållande med en man som accepterade dig som du är och som aldrig skulle få för sig att genomföra ett samlag om du inte själv ville det. Alldeles uppenbart är inte din nuvarande man sådan och mitt råd är att spola honom snabbt! Om han vill ha dig till mer än sex har ni alla möjligheter att långsamt bygga upp ett förtroende er emellan under sommaren/hösten utan att för den skull vara gifta.

    Till fullo förstår jag din familj och jag hade reagerat likadant om du varit min dotter!! Du har ett självdestruktivt beteende som du behöver få hjälp med och om inte din familj kan hjälpa dig så ta kontakt med en psykolog.

  • Aleta
    Äldre 1 Mar 11:40

    Jessica, efter att ha läst ditt långa inlägg så är min reaktion att du omedvetet provocerar din omgivning, din familj, oss här på BT. Du älskar inte dig själv och har ett behov av att få bekräftelse av omgivningen. Du pressar hela tiden fram gränserna och kommer att göra det ända tills du får negativa reaktioner.
    Ditt undermedvetna får då bekräftat det du tänker innerst inne: "De tycker inte om mig för den jag är".
    Vad som exakt har orsakat att du inte tycker om dig själv behöver du ta reda på, min gissning är att det som hände när på var 17 år har väldigt stor inverkan. Du har hållit det för dig själv och även lagt skulden på dig själv.

    Du är inte unik, det finns fler som gör så här och tyvärr kan hålla på med det hela livet. Du behöver bearbeta det som har hänt och lära dig att älska Jessica!
    Innan du verkligen kan acceptera och älska dig själv för den du är så kan du inte få en riktigt underbar relation med någon.

    Som det är nu så stöter du bort de som verkligen älskar dig och väljer att söka kärlek och bekräftelse hos någon som du får förnedra dig för och inte kan vara dig själv med. Det känns tryggast för dig, eftersom du inte tycker att du är värd att älska så visar du inte ditt rätta jag och när du gör det ser du till att pressa på för att skrämma bort dem som accepterar dig för den du är.

    Det är ett mycket självdestruktivt beteende och jag känner igen mig själv för tjugo år sedan även om det inte gick så långt som det har gjort för dig. Snälla, tro mig, du behöver vara för dig själv och få hjälp att inse att Jessica är en person som du, och därmed också andra, kan älska. Alla människor har fel och brister, men det vägs upp av andra egenskaper.

    Din fästman har ingenting med det här att göra. Visst förtjänar han en chans och ett nytt liv när han kommer ut, men det är inte du som ska se till det, det ska han själv. Om ni ska få en ärlig, långvarig relation så måste du må bra först.

    Snälla, sök professionell hjälp, du förtjänar att må bra och förstå att du ÄR bra.

  • lillab­ruden
    Äldre 1 Mar 12:36

    i know, fast det är mkt godare med mintlikör!


    MV85 skrev 2009-02-28 10:09:51 följande:
    prova att skölja munnen med munskölj precis innan
  • Nova08
    Äldre 4 Mar 12:40

    Mycket bra sagt Aleta!

  • Aleta
    Äldre 4 Mar 12:54

    Tack!


    Nova08 skrev 2009-03-04 12:40:00 följande:
    Mycket bra sagt Aleta!
  • Äldre 4 Mar 12:57

    Ja, alla sägerkloka saker Jessica! Både Celeste, Feministbrud, Tooticki, didis och Aleta! Jag håller med alla.

    Kom ihåg en sak: Du kan aldrig aldrig aldrig älska någon annan hel! Du kan inte rädda någon annan från sig själv.

    Men dig själv kan du räda och älska och det är din skyldighet mot dig själv. Ingen annan kan ta det ansvaret och när jag hör din beskrivning av din relation, har jag mycket svårt att se att du tar dig själv och ditt egenvärde på tillräckligt allvar.
    Du behöver läka det som hänt dig med något annat än sex.
    Hur blöt du blir av olika saker har absolut inte ett skit att göra med vad dina verkliga behov är.

    Slösa inte bort dig själv gumman. Du är värd bättre.

  • Nancy Drew
    Äldre 4 Mar 17:19

    Många kloka ord har redan skrivits, Jessica, men jag kan inte låta bli att försöka bidra lite själv.

    I dina inlägg ser jag mycket om hans behov, vad han vill och behöver. Men DINA behov då? Och då menar jag inte bara sexuellt, utan även emotionellt, mentalt, fysiskt. Som någon (Celeste?) skrev innan det här med fängelset kom upp, är att du behöver någon som älskar och håller om dig, och inte för att du är duktig utan för att du är Jessica, varken mer eller mindre.

    Ta hand om dig själv för du förtjänar inget sämre.

  • Celest­e97
    Äldre 6 Mar 19:39

    Skrämde vi bort dig, Jessica?

  • Sebast­iána
    Äldre 20 Mar 16:42

    Intressanta inlägg... synd att tråden inte längre är en diskussion om porr utan om annat.

  • ertiio­la
    Thu 6 Aug 2020 23:22
    Vad är egentligen skillnaden på en man som runkar framför datorn och en kvinna med en dildo och en sexnovell?
  • Okänd
    Fri 7 Aug 2020 18:49
    Meddelande borttaget