• MV85
    Äldre 26 Jan 17:48
    95416 visningar
    302 svar
    302
    95416

    Porr!

    Efter att en tråd här på bt blivit så totalt ot när det gällde ämnet bestämde jag mig för att istället för att förvirra den ts mer öppna en ny tråd kring ämnet!

    Alltså - Vad tycker du om porr? Rätt eller fel? Inspirerande eller äckligt? Tittar själv, eller ej? Vad anser du om porrindustrin? osv osv osv

  • Svar på tråden Porr!
  • Äldre 22 Feb 11:32

    Jessica: jag saknar helt och fullständigt ord för att beskriva vad jag känner när jag läser din berättelse. Jag har tänkt på dig och det här sedan du dök upp i tråden och kan inte släppa det.

    Det här är bland det värsta jag har hört och det är en helt outhärdlig tanke att den här mannen ska få fortsätta både sitt yrkesliv och sina vidriga handlingar.

    Finns det ingen i din närhet som vet om det här?
    Det här får inte gå oanmält förbi!Aset måste ju stoppas!
    Kan jag hjälpa dig på något sätt? *kramar om dig*

  • Jessic­a M
    Äldre 22 Feb 14:39
    Wiggy skrev 2009-02-22 08:51:31 följande:
    Det är ju inte bara sexuella övergrepp du utsatts för utan fysisk och psykisk våldtäkt. Tror inte att någon här som läser denna tråd anser att skulden skulle ligga på dig, och se dig som nån slampa som du skrev. Ingen vettig människa i alla fall... Tvärtom tycker jag att det är väldigt starkt av dig att berätta om det. Aset utsätter säkert fortfarande unga kvinnor för denna systematiska våldtäkt, och det borde ju gå att hitta någon på denna firman som blivit utsatt för samma sak. Det är nog lättare att få honom fälld om det är flera som anmäler, annars står ord mot ord, ju och aset är ju advokat dessutom så han vet nog hur man slingrar sig. Det bästa vore nog att hitta en tjej som han utnyttjar just nu och övertala henne att göra en anmälan också. Du kan alltid prata med polisen. De har ju experter på att sätta dit såna här as, och pågår det fortfarande borde det ju vara lättare. Snubben hör hemma i ett fängelse där han kommer att få sitt rättmätiga straff av de andra intagna, för våldtäktsmän, pedofiler och barnamördare brukar få vad de förtjänar i fängelser. Jag blir så fruktansvärt arg när jag läser din berättelse. Har ett par bra ord som skulle beskriva honom och ett passande straff men då skulle jag bli avstängd, så ni får fantisera istället.
    Wiggy: Vet inte riktigt om det är som du säger, att jag blev våldtagen och att ingen lägger skulden på mig. Jag skulle så gärna vilja att det var så. Visst blev jag manipulerad, och jag har förstått efteråt att flera av dom andra tjejerna, eller man kanske skall säga kvinnorna, eftersom de var såpass mycket äldre än mig.. i alla fall över trettio de flesta. Att de flesta av dom nog visste mer än väl vad jag blev använd till, och gjorde allt för att inte hindra det utan tvärtom för att få vara ifred själva.

    Men innerst inne vet jag ju också att jag faktiskt många gånger blev ordentligt upphetsad av det han gjorde med mig. Det är lite svårt att anklaga någon för våldtäkt när man själv är den som tagit av "gubben" kondomen för att han skulle kunna ha utlösningen oskyddat i mig och såna saker. När det är jag själv som gett honom trosorna efteråt som nån slags trofé, och att jag varit ordentligt våt nästan varje gång jag fick det. Så det känns väldigt kluvet just nu.. Vet därför inte om det skulle kännas ärligt att anmäla honom, och inte så långt efteråt i alla fall. Jag tror nog ändå jag hade ganska stor skuld i att det blev som det blev mellan oss..

    Jess
  • Äldre 22 Feb 15:32

    Det är konstigt att du kopplar ihop att bli våt med att verkligen vilja ha sex och att ha det i samförstånd. Vet du inte att det är också en ren fysisk "skyddsfunktion" för att man inte ska bli skadad och få ont när man har sex?

    Att du har "samarbetat" i det här, är ju ingenting annat än överlevnadsmekanismer. Du behöver få prata med en psykolog, som kan på allvar förklara de här sakerna.
    Den här mannnen hade makt att skada dig på många olika sätt.

    Hur mkt tror du inte att du har gemensamt med kvinnor som varit krigsfångar osv tex?

    Och tror du inte att han räknat ut det EXAKT så, att du ska känna att detta var ni två om och att han därför går säker...vidare till nästa flicka...och nästa....

    Jessica M skrev 2009-02-22 14:39:21 följande:


    Wiggy: Vet inte riktigt om det är som du säger, att jag blev våldtagen och att ingen lägger skulden på mig. Jag skulle så gärna vilja att det var så. Visst blev jag manipulerad, och jag har förstått efteråt att flera av dom andra tjejerna, eller man kanske skall säga kvinnorna, eftersom de var såpass mycket äldre än mig.. i alla fall över trettio de flesta. Att de flesta av dom nog visste mer än väl vad jag blev använd till, och gjorde allt för att inte hindra det utan tvärtom för att få vara ifred själva. Men innerst inne vet jag ju också att jag faktiskt många gånger blev ordentligt upphetsad av det han gjorde med mig. Det är lite svårt att anklaga någon för våldtäkt när man själv är den som tagit av "gubben" kondomen för att han skulle kunna ha utlösningen oskyddat i mig och såna saker. När det är jag själv som gett honom trosorna efteråt som nån slags trofé, och att jag varit ordentligt våt nästan varje gång jag fick det. Så det känns väldigt kluvet just nu.. Vet därför inte om det skulle kännas ärligt att anmäla honom, och inte så långt efteråt i alla fall. Jag tror nog ändå jag hade ganska stor skuld i att det blev som det blev mellan oss..Jess
  • femini­stbrud
    Äldre 22 Feb 15:56

    Nej Jessica, jag tror inte heller att det räknas som våldtäkt. Däremot sexuellt utnyttjande eftersom du var underårig och han var din chef. Jag har som sagt talat med en jurist om detta och det var hennes svar. Man får inte ligga med underåriga så länge den är i beroendeställning (chef - anställd). Hade du varit 18 hade det varit en annan sak.

    Men borde detta inte kunna vara ett solklart arbetsmiljöfall? Ingen jurist här inne?

  • Äldre 22 Feb 15:59

    Ja just det! Vad säger inte facket om sådant här??? Han måste väl kunna få sparken med hänvisning till maktmissbruk eller vad fan som helst!


    feministbrud skrev 2009-02-22 15:56:41 följande:
    Nej Jessica, jag tror inte heller att det räknas som våldtäkt. Däremot sexuellt utnyttjande eftersom du var underårig och han var din chef. Jag har som sagt talat med en jurist om detta och det var hennes svar. Man får inte ligga med underåriga så länge den är i beroendeställning (chef - anställd). Hade du varit 18 hade det varit en annan sak. Men borde detta inte kunna vara ett solklart arbetsmiljöfall? Ingen jurist här inne?
  • Celest­e97
    Äldre 22 Feb 16:21

    Jag tror inte att någon förtjänar att manipuleras och utnyttjas som du skriver om dig själv Jessica. Även om man går naken och berusad genom en mörk skogsdunge en lördagkväll har ingen rätt att våldta en, så enkelt är det. All skuld ligger på förövaren, och när du bearbetat det här minnet en tid kommer du också kunna se det. Det viktiga just nu är att du fortfarande känner en viss delaktighet och skuld, och det är en rest av den här mannens manipulationsförmåga som du behöver bli fri från. Det är en naturlig reaktion, men inte ett tillstånd du bör bli kvar i. Du behöver gå vidare.
    Även här kan man associera till avhoppade sektmedlemmar som nästan alltid mår dåligt och känner stor skam efteråt.

    Du skriver hur mycket du såg ner på ?billiga slampor? tidigare, något som du knappast är ensam om i världen. En del av förklaringen kan bero på ren okunskap om andras liv och situation, men okunskap är knappast något som ska straffas. Förakt bottnar kanske ännu mer i en dålig självbild. Den som kritiserar andra brukar ofta vara väldigt hård, om inte hårdare, mot sig själv. Kan det stämma in på dig? Det skulle faktiskt kunna vara något sådant som spökar när du beskriver att du ibland nästan ville bli förnedrad. Dels att du redan hade en dålig självbild (eller t.o.m. ett självförakt?) och dels att någon annan dessutom sa att du förtjänade det. En manipulativ person som råkade trycka på just ?fel? punkter hos dig.

    När man ser hur många psykologiska strategier din chef kombinerade för att få som han ville, och hur väl fällan var riggad (från anställningsintervju till medhjälpare!) är det inte tu tal om att vi har att göra med en erfaren expert. Det är ingen slump att du kommer tillbaka till ordet ?hjärntvätt? gång på gång ? det är precis vad det handlade om!

  • Celest­e97
    Äldre 22 Feb 16:22

    Det talas mycket om våldtäkt och polisanmälningar här i tråden. Våldtäkt kräver våld eller hot om våld, och i detta är det nog snarare sexuellt utnyttjande som stämmer bäst in. Jessica ska inte känna dig skyldig att göra någon anmälan för hon har redan fullt upp med dig själv att tänka på. Har man haft att göra med en psykopat är det dessutom förenat med icke obetydliga risker att göra en anmälan. Däremot, om det känns som att en anmälan skulle vara ett bra avslut på historien, tycker jag att hon ska göra det. Men det finns andra avslut som kan vara lika bra; att skriva en bok, att maila kontoret eller kontakta den andra tjejen. Vilket som känns bäst vet man bara själv.

  • Äldre 22 Feb 16:22

    *skriver under Celestes inlägg*

  • femini­stbrud
    Äldre 22 Feb 16:23

    Man ska ha klart för sig att även om du kände att du ville vara hans flicka och ville vara till lags så har han inte rätt att utnyttja sin ställning för att få det, eftersom du var underårig.

  • Celest­e97
    Äldre 22 Feb 16:45

    Den viktigaste frågan just nu är hur du går vidare.
    Här är mitt förslag i tre punkter:

    1. Börja med att hemma skriva ner alla minnen du har från kontoret och och av den här tiden, speciellt chefens och de andras beteende och vad de sa. Små repliker, frågor vid anställningen o.s.v. Bara att få ner allt på papper brukar kännas bra!
    2. Därefter är det dags att analysera det som hänt så att du kan se mönstren i situationen. Det är en enorm skillnad på att inte riktigt förstå vad som egentligen hände och hur det kunde hända till att kunna säga saker som ?han sa si för att påverka mig så?.
    Det bästa sättet är nog att du kontaktar en psykolog som hjälper dig att bena ut saker och ting. Ett alternativ är att du själv läser böcker som handlar om t.ex. psykopater eller sektavhoppare och jämför med dina egna nedskrivna upplevelser.
    Vad känner du igen dig i?
    Du kan förstås även använda min lista högre upp i tråden och se om punkterna stämmer in på fler händelser.
    Ett tips på vägen är att du funderar på hur många punkter du känner igen hos din chef på Hares psykopatilista: sv.wikipedia.org/wiki/Psykopati (en bit ner)
    eller på den här listan : www.psykopat.se/kanna-igen-psykopat.php.
    3. Sist men inte minst behöver du bygga upp det som raserats av händelserna. Du behöver bli fri från skuldkänslorna och bygga upp din självkänsla (alltså inte självförtroendet). Här tror jag att en psykolog med inriktning mot KBT (kognitiv beteende terapi) skulle kunna hjälpa dig bäst!