• MV85
    Äldre 26 Jan 17:48
    95311 visningar
    302 svar
    302
    95311

    Porr!

    Efter att en tråd här på bt blivit så totalt ot när det gällde ämnet bestämde jag mig för att istället för att förvirra den ts mer öppna en ny tråd kring ämnet!

    Alltså - Vad tycker du om porr? Rätt eller fel? Inspirerande eller äckligt? Tittar själv, eller ej? Vad anser du om porrindustrin? osv osv osv

  • Svar på tråden Porr!
  • Jessic­a M
    Äldre 19 Feb 02:40
    Aleta skrev 2009-02-17 09:05:06 följande:
    Jag blir dessutom jättearg på de som visste om det och inte varnade för honom!Varför låter man en 17-årig tjej utsättas för något sådant utan att vara förberedd?Om man vet om det så kan man försvara sig och blir inte helt paff. Det är nog inte ovanligt att många blir så chockade att de inte gör något.Grrr, visst är han ett as, men hur kunde de låta bli att säga:"Se upp för gubben på kontoret, han tafsar om han får en chans."Då skulle fler tjejer komma undan, det är jag säker på, och han skulle säkert få sig en och annan hurring också. Att stå och se på och låta något hända när man vet att det kommer att göra det är nästan lika illa.
    Ja, men när man är så ung som jag var då och man är totalt oförbered på att sådana saker kan hända blir man nästan helt passiviserad. Jag kommer bara ihåg att jag först riktigt inte fattade vad som hänt, jag typ bara stod där och gned mig över stjärten efter den första klatschen.

    Är inte direkt stolt över att jag inte sa ifrån ordentligt. Men då kännde jag mig så otroligt osäker att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Och sen när han klappade på bordskivan och sa att jag skulle sätta mig så gjorde jag bara det.

    Kände mig så himla liten, och att jag liksom redan gett upp... så det blev liksom bara så utan att jag styrde det att jag lyfte på rumpan när han sa det. Trots att jag brukar vara lite av en "feministtjej" så lät jag honom tafsa på mig. Han fick mig att lyfta på stjärten, och ta ned allting, typ att han hjälpte mig ner med strumpbyxorna en bit och sedan sitta så.

    Det var jättepinsamt, särskilt som jag fattade att han skulle se mig varje dag. Först kände han bara med handen, men sen sa han att han ville titta också.. och då höll jag på att sjunka genom jorden. Jag visste inte vart jag skulle ta vägen, ändå satt jag kvar när det blev som typ gynkoll att han tryckte mig bakåt så jag fick ligga bakåt med knäna upp och sedan när jag låg så fick jag "hjälp" att visa honom musen.. Hela tiden sa han att jag var en duktig tjej och såna saker.. Jag bara kände liksom, hur jag var helt öppen därnere...

    Det var så himla skitförnedrande.. och sedan efteråt hade jag sån ångest att jag inte sagt i från, att jag var så våpig att jag bara låg så .. Det låter helt otroligt när man tänker på det efteråt, men då var det liksom inte nåt jag hade kontroll över. Det var som hans styrde mig totalt, och jag vet att han hade gjort sånt med andra tjejer också.. så han hade väl en viss vana, och tog nog bara typ unga tjejer som han visste han kunde kontrollera..

    Jag vet inte vad man skule gjort, kanske polisanmäla.. men man gör liksom inte det när man är 17 och riskerar att förlora jobbet och att det skall bli rättegång och att alla skall få veta vad han gjort med en.. och typ också att massa advokater säger att man var med på det och så... och att alla kommer att snacka om det och säga att hon var nog med på det ändå och såna saker. Det är ju pinsamt så det räcker ändå. Särkilt om man har kille som jag hade.. men typ inte ens han hade ju sett mig ligga så öppen med underlivet, så bara det var ju en grej man inte vile skulle komma ut.

    Det blev liksom att vi hade en hemlighet tillsammans, jag tänker efteråt nu att han nog gjorde det medvetet. Alltså att han gjorde det just så grovt för att man skulle känna så. Hade han bara klappat mig i rumpan eller så hade jag nog reagerat annorlunda. men just det att det verkligen var från normalt, till "porr" på en sekund. Att det inte var snällt och "girlie" gjorde att det blev en sån total chock. Jag blev bara lydig. Känns hemskt att skriva det.. men så var det nog, jag blev lydig, han tog liksom bort min vilja helt. Och just den känslan blev nog starkast när jag kände att jag var helt utlämnad.. Det var liksom så himla skitigt, billig helt enkelt.. typ att jag ändå hade strumpbyxorna kvar, skorna allt.. bara att han dragit ner allt en bit..

    Kan väl säga att det hände på kvällen första gången och att det just då inte var någon annan på kontoret så han var inte särskilt rädd att göra det så öppet den gången. Men vid andra tillfällen fick jag följa med honom in på toa när han ville. Och det var nog så att en del fattade vad som var på gång även om han inte sa åt mig öppet så att andra hörde. Det var särskilt en tjej som var ganska tydlig med det, då fattade jag att hon nog också visste att jag var "hans flicka". Hon jobbade som trainee så hon var lite äldre och färdig med sin examen, så man kan väl säga att hon var över mig i rang.. och det gjorde ju inte det mindre pinsamt för mig. Särskilt inte som hon vid ett tillfälle skrattade åt mig och frågade om det var typ svårt att hålla ihop benen för vissa tjejer.. om jag red barbacka eller om jag skulle vara länge på toan idag och såna saker.

    Nu efteråt tror jag många av dom andra tjejerna som visste om det såg ner på mig och att det var mycket skitsnack om mig, men samtidigt tyckte dom nog det var ganska praktiskt att han valt ut mig och inte dom att tafsa på. Jag blev liksom ställföredträdande hora för alla tjejerna på byrån, dessutom var jag ju "bara praktikant" och det verkar liksom ha funnits en tyst överenskommelse att dom var lovligt byte liksom. Jag är 100% säker på att jag inte var den första, att han gjorde det med minst en tjej till under tiden jag var där, och att han fortfarande gör det.. så good luck för dom tjejerna som skall göra praktik där!!

    Vet inte om det är så modigt av mig att berätta det här. Har väl egentligen aldrig skrivit eller berättat om det tidigare, men har nog ett behov av att bearbeta det eftersom det påverkat mig ganska mycket. Dras tyvärr sexuellt till "farliga" män. Vet att det är idiotiskt, men det är kanske en följd av det som hänt om man skall vara ärlig. Så det är väl lite av terapi att berätta om detta. Hoppas ingen tycker jag är äcklig som berättar så öppet, men det känns skönt att få lite kommentarer om det från andra för att kunna gå vidare. Kan ju också vara en varning til andra unga tjejer att tänk sig för och vara lite mer självständiga än vad jag var. Vet att det är svårt, och jag är kanske inte tjejen som skall sätta mig på några höga hästar när det gäller dom sakerna, men i alla fall.

    Jessica
  • Aleta
    Äldre 19 Feb 09:16

    Jessica, vad du än gör, så skyll inte på dig själv. Han visste precis hur han skulle göra för att manipulera dig.

    Det är mycket lättare än vad många tror som aldrig råkat ut för något att man blir passiv av chocken. Det är ju bara att tänka på alla de gånger någon har sagt något dumt till en. Oftast vet man inte vad man ska svara, det dräpande svaret kommer man på först flera timmar senare.

    Just det här att du var helt oförberedd och han i en maktposition i kombination med att du var ung gjorde att du inte hade några inbyggda försvarsmekanismer. Det visste han och utnyttjade!

    Det är hemskt att han gör det fortfarande och jag blir ännu argare på alla de som jobbar där och bara låter det hända. "Praktikanter = lovligt byte" grrrrrrrrr!
    Hade någon bara viskat åt dig: "Se upp med gubben" så är jag säker på att du hade kommit undan, då hade du redan varit på din vakt.

    Jag hoppas att du kan bearbeta detta, kanske ska du göra upp med de andra på jobbet om det är för jobbigt att konfrontera honom. De har också del i skulden som inte varnade dig innan. Om inte annat så kan du skicka dem ett anonymt brev och säga åt dem att varna alla praktikanter istället för att skicka dem på slakt som lammungar. Berätta hur illa du mådde och att de är delaktiga som låter det ske med unga oerfarna tjejer.

    Kram på dig.

  • femini­stbrud
    Äldre 19 Feb 13:07

    Åh, jessica! Jag blir så ledsen när jag läser detta. Det är så fruktansvärt och precis som Aleta säger så var det aldrig ditt fel.

    Jag pratade med en kompis som är jurist och denna man skulle förmodligen kunna fällas för utnyttjande av underårig. Eftersom du var underårig och dessutom underordnad denna man så är det olagligt. Jag vet inte om det hjälper dig idag, men det kan ju vara bra att veta att det inte är så att det är ditt fel. Hade du varit över 18 hade det varit svårare att bevisa att han gjort sig skyldig till ett brott, men chefer få inte tafsa på underåriga oavsett om de är med på det eller inte. Nu är jag inte jurist, så jag kan ha fel, men så fattade jag att det fungerade.

    Det är jättebra om du vågar dela emd dig av dina erfarenheter så att fler kanske vågar säga ifrån om det skulle bli deras tur.

  • Tindra­gull
    Äldre 19 Feb 15:00

    Usch, blir så arg när jag läser sånt här!!!

    Inte lätt att vara stark när man är 17 år och i ett sånt underläge... och att det finns de som fullt medvetet utnyttjar det faktum... *ryyys*

  • Celest­e97
    Äldre 19 Feb 21:48

    Jag tycker ändå det är modigt av dig att skriva om allt som hände, för det är nog många som bara skulle vilja förtränga en så otrevlig upplevelse. När du skriver får du ner situationen och dina känslor svart på vitt och det blir kanske lättare för dig att se att du inte hade någon del i det som hände, du råkade bara vara på fel plats vid fel tid. Hade det inte varit du, hade det varit någon annan!

    Jag är övertygad om att du idag är en starkare tjej, för jobbiga händelser tenderar att ge oss skinn på näsan och göra oss mer erfarna. Du visste redan då att ingen har rätt att göra saker med dig som du inte vill, och idag skulle du inte tveka att säga ifrån! Jag hoppas att du förstår att de andra kvinnorna på kontoret måste ha varit ännu mer manipulerade än du, då de trots att de var äldre och mer erfarna ändå inte vågade säga ifrån utan istället valde att hacka på dig. Om någon var i den här killens våld så måste det ha varit de!

    Bär med dig tanken att du för länge sedan passerat dem i både mognad och integritet.

  • Äldre 19 Feb 22:23

    Det finns gånger då jag känner att det inte alls skulle vara så dumt att få slå någon riktigt mycket...

    ...det retar ihjäl mig att det där aset fortfarande verkar i ett yrke som sannerligen borde stå för ngt helt annat.

    Jo, modig är du! Och din berättelse skulle behöva stå i tidningen och aset borde rullas i tjära och fjädrar och få stå naken på torget i flera dagar!

    Jag TYCKER verkligen att du skulle ta och anmäla det här och göraa lite uppståndelse! Inteminst för att det SÄKERT skulle finnas flera som skulle våga ge sig till känna med SINA berättelser!

  • Jessic­a M
    Äldre 20 Feb 02:45
    Aleta skrev 2009-02-19 09:16:38 följande:
    Jessica, vad du än gör, så skyll inte på dig själv. Han visste precis hur han skulle göra för att manipulera dig.Det är mycket lättare än vad många tror som aldrig råkat ut för något att man blir passiv av chocken. Det är ju bara att tänka på alla de gånger någon har sagt något dumt till en. Oftast vet man inte vad man ska svara, det dräpande svaret kommer man på först flera timmar senare.Just det här att du var helt oförberedd och han i en maktposition i kombination med att du var ung gjorde att du inte hade några inbyggda försvarsmekanismer. Det visste han och utnyttjade!Det är hemskt att han gör det fortfarande och jag blir ännu argare på alla de som jobbar där och bara låter det hända. "Praktikanter = lovligt byte" grrrrrrrrr! Hade någon bara viskat åt dig: "Se upp med gubben" så är jag säker på att du hade kommit undan, då hade du redan varit på din vakt.Jag hoppas att du kan bearbeta detta, kanske ska du göra upp med de andra på jobbet om det är för jobbigt att konfrontera honom. De har också del i skulden som inte varnade dig innan. Om inte annat så kan du skicka dem ett anonymt brev och säga åt dem att varna alla praktikanter istället för att skicka dem på slakt som lammungar. Berätta hur illa du mådde och att de är delaktiga som låter det ske med unga oerfarna tjejer.Kram på dig.
    Tack snälla, och tack till alla ni andra som också skriver snälla saker till mig.. jag behöver verkligen det.

    Jag vill nog dela med mig av mina erfarenheter, samtidigt vet jag inte om det är så bra att jag nästan ältar det som hänt. Jag är hela tiden orolig att... ja, att det är för grovt helt enkelt. Samtidigt känns som jag verkligen behöver få berätta det för någon... det har väl varit lite inlindat tidigare. Jag har funderat mycket om jag verkligen kan vara SÅ öppen. Men jag har bestämt mig nu.. hoppas det är okej, men jag har bestämt att berätta det helt nu.

    Vill att alla skall förstå hur det gick till, även om det känns otroligt pisamt och skämmigt. Så jag berättar det helt rakt på sak nu, utan att linda in det. Hoppas det kan hjälpa andra tjejer att säga ifrån på ett annat sätt än jag vågade.. men snälla var inte taskig mot mig. Vet att det också finns många tjejer som ser ner på en tjej som gjort det jag gjorde..

    Jag var i fikarummet när han kommer in. Då har jag typ jobbat där i knappt en vecka. Jag blir direkt nervös för jag vet att han är en av cheferna och jag vet inte riktigt vad jag skall säga. Försöker väl le och säger hej eller nåt sånt. Plötsligt, bara som en blixt från klar himmel känner jag bara liksom hur jag får världens klatsch över rumpan så jag faktiskt tappar det jag håller i händerna och nästan trillar frammåt. Och så säger han nåt i stil med att jag har en läcker rumpa och frågar om jag vet att jag är själv kvar och att alla dom andra tjejerna gått hem?

    Först fattar jag liksom ingenting, bara står där som ett fån och utan att riktigt fatta det håller jag mig om rumpan med båda händerna, det gjorde bara skitont.. och jag såg nog inte speciellt cool ut. Sen säger han nånting i stil med, bara så du vet att nu kan du visa mig hur duktig du är... det är lugnt, ingen av dom andra tjejerna är här och kan se dig göra det..
    Jag kommer ihåg att jag fortfarande inte fattade vad han menade, utan bara stod där och försökte fatta vad det var som hände.

    Sen säger han.. kom hit då stumpan, sätt dig här på bordet.. och så klappar han på bordsskivan på fikabordet.. visa mig att du är en duktig liten tjej då. Först tror jag inte det är sant.. men sen blir han bara så rakt på att jag liksom inte kan missförstå nånting längre. Han tittar mig rakt in i ögonen och så säger han väldigt tydligt.. Du är väldigt söt.. jag gillar dig, men jag såg direkt vad för slags tjej du är.. Och fast det är han som borde vara den som skulle vara rädd för det han gör nu, som skulle skämmas.. så är det precis som att allt det där rinner över på mig. Det blir liksom jag som får ta skulden, medan han som borde skämmas, är den starke..

    Jag är bara inne i något slags vakum, och det känns nästan inte som om det är jag som är där längre.. Det är som att det är nån annan tjej, det är inte jag.. Sen säger han bara SÄTT DIG! Och så gör jag det.. jag bara sätter mig lydigt uppe med rumpan på kanten av bordet. Jag fattar inte varför, men det är liksom som att jag bara reagerar nu, vill vara till lags för jag vet inte riktigt vad jag skall ta vägen och vad som förväntas av mig.. Jag vill inte bli av med jobbet heller.. jag vet att jag tänker det. Sen går det jättefort, han hjälper mig med trosorna och strumpbyxorna.. han tar inte av mig dom helt, han bara drar ned allt en bit så att jag har trosorna halvvägs ner mellan knäna och rumpan.

    Sååja, det är lungt säger han, ingen av dom andra tjejerna kan se dig nu.. du kan lägga dig bakåt och sära benen ordentligt, jag vill att du är en riktigt duktig tjej och visar mig allt nu.. Sen när han ser att jag tvekar och inte lägger mig bakåt direkt så "hjälper han mig" ned ganska hårt. Jag kommer ihåg känslan av att det var som att vara hos gynekologen, det är naket därnere och när han säger åt mig att sära på benen så gör jag det utan att få jättemycket hjälp...

    Det är väl detta som jag nu efteråt har svårast att hantera.. Allt det andra var tvång, men nu känns det inte så längre.. jag behövde inte ha gjort det där sista. Men på något konstigt sätt, det är väldigt svårt att förklara... men det är nog därför jag känner att det ändå inte går att polisanmäla och så.. För nu är det som att jag vill ha berömmet, jag vill att han skall tycka att jag är duktig.. och därför särar jag benen för honom, först lite.. men sen för att få berömmet allt jag kan.. med knäna högt uppdragna mot brösten.

    Jag sträcker på vristerna, försöker titta upp mot honom och le, känner mig jättedum men gör det ändå när han säger åt mig att göra det.. Det är som om han har hjärntvättat mig, för jag gör saker som om jag var värsta porrtjejen.. typ att jag har händerna ner bakom rumpan och håller på blygdläpparna och verkligen drar isär så han kan se allt.. Och hela tiden säger han saker som att jag är en duktig tjej.. att han gillar det.. att han visste det hela tiden, att han såg det direkt på mig att jag var en sån tjej som det skulle gå att få ner på rygg...

    Han säger då mer eller mindre direkt att han har gjort det med andra tjejer också, han undrar om jag vet vem xx är. Han säger att hon är söt och såna saker.. Jag vet vem han pratar om, för hon är också praktikant fast hon har varit där mycket längre än mig. Han säger att hon också är en duktig tjej och så börjar han jämföra hur vi ser ut därnere.. typ storleken och formen på läpparna och såna saker Sen säger han att han vill att jag också skall bli en av "hans tjejer". Han frågar om jag har pojkvän och så, och så säger han att han ju inte behöver veta hur "duktig" jag är på jobbet..

    Sen frågar han om jag äter p-piller och säger att han inte gillar att ha kondom. Han vill ha sina tjejer barbacka och att jag får acceptera det även om jag inte äter p-piller. Först fattar jag inte vad det betyder, men sen fattar jag att det är att rida utan sadel, alltså när en tjej tar det utan kondom . Han säger att han vill att jag är duktig och gör det, han vill se efteråt hur det ser ut när han kommit i mig. Allt slutar med att han ligger med mig uppe på bordet och att han kommer i mig utan skydd och att jag sedan får typ krysta upp det, som om jag låg och födde barn för honom.

    Han är väldigt stor men som tur är så är jag vid det laget väldigt våt. Så trots att han är den största jag nånsin varit med så gör det inte ont och jag får inga skador därnere. Jag är absolut inte stolt över det jag gjorde, och jag vet att jag inte skall ta på mig att det var mitt fel. Men samtidigt att jag gjorde det där sista ganska villigt och att jag var våt känns som att det är min skuld och att jag inte kan skylla ifrån mig den biten. Jag hade nog haft lättare att bearbeta allt som hände efteråt om det inte hade varit för det där sista.

    Efteråt hade jag ganska stora problem med min kille, särskilt när jag var tvungen att göra abort, och att det inte gick att hålla det hemligt. Han tyckte jag hade varit otrogen mot honom och jag ville inte berätta det som hänt, för då hade han garanterat polisanmält allt. Det var nog det minsta jag ville, det skulle bli massa rykten, alla skulle veta vad jag gjort.. och att allt det där om att jag hjälpt till och varit våt och såna saker skulle dras fram i en rättegång. Sen om det var våldtäkt, varför var jag med honom fler gånger då.. varför polisanmälde jag inte direkt?

    Dessutom var han advokat, och jag visste att de andra tjejerna skulle säga att jag hade gjort det frivilligt. Jag visste att det pratades ganska mycket bakom ryggen på mig, och särskilt en av dom, en trainee var på mig ganska många gånger. Typ att hon undrade om jag hade träningsvärk i ljumskarna efter helgen, eller att jag kanske behövde en mjuk kudde att sitta på, eller behövde hjälp att byta till nya resår i trosorna så att dom inte halkade ner så lätt och såna saker. Vid ett tillfälle försökte stå upp mot henne sa hon mer eller mindre rakt ut att hon tyckte jag var en liten hora och att alla visste att jag låg med chefen. Att ingen gillade tjejer som gick sängvägen och att det alltid kom fram förr eller senare.

    Så det kändes väl bara som att det bästa var att lägga ner allting och försöka gå vidare. Han hade en del foton på mig också, hade mina trosor och strumpbyxor . Saker som han tagit.. typ att han gjorde det med alla tjejer han varit med , att han samlade på trosor från dom han legat med och att han ville ha mina? och jag gick med på det.

    Min kille gjorde slut direkt när han fick reda på att jag var gravid, och jag kan väl inte klandra honom om jag skall vara ärlig. Samtidigt känns det otroligt sorgligt att det blev på det sättet för jag älskade honom jättemycket. Efter det här träffade jag min nuvarande kille och han har varit otroligt fin och stöttat mig genom allt det här. Jag kan vara öppen med honom om detta även om det tog ganska lång tid för mig innan jag vågade låta ?sanningen? krypa fram. Det har också påverkat mig ganska mycket sexuellt.

    Det känns ganska tungt att skriva det här, men det har blivit så att jag efter detta dragits sexuellt till ?farliga? killar. Och att jag också ibland fantiserat sexuellt om det som hände mig och att jag då också onanerat. Ibland vet jag inte riktigt var jag har mig själv i detta, och då är jag orolig att han hela tiden hade rätt. Att jag är en sån tjej han sa att han såg att jag var. Trots allt hade han fatt rätt många tjejer, det var rätt många trosor i den där lådan där han samlade på ?sina tjejer?. Så på ett sätt vet han nog mer om mig än jag kanske själv förstår och vill erkänna.

    Jag skäms otroligt mycket för det. Därför känns det också lite falskt att inte säga att det är så när jag ser att många som skrivit säger att det är synd om mig och stackars dig och såna saker. Hoppas verkligen inte jag har gjort någon upprörd med att jag varit så öppen om detta, i så fall ber jag om förlåtelse.. men jag tolkade som att många ville jag skulle vara öppen och berätta mer.. Känns också lite skämmigt att öppna upp sig så här, ganska utlämnande att berätta på det här sättet. Men nu är det gjort i alla fall.

    Jessica
  • Jessic­a M
    Äldre 20 Feb 03:09

    Jag tycker som toticki,


    Tooticki skrev 2009-01-27 14:38:43 följande:
    Baby S skrev 2009-01-27 14:36:57 följande:
    På vilket sätt är porr ohälsosam om den spelas in med aktörer som har valt det frivilligt och den ses av människor som uppskattar den?
  • Aleta
    Äldre 20 Feb 09:35

    Jessica, jag tycker fortfarande likadant.

    Han visste precis hur han skulle göra. Han såg att du var osäker och efter vad du berättar så hade han lång erfarenhet av att manipulera unga tjejer med hjälp av sin maktställning.

    Jag skulle gissa att han använde den där hårda klatschen i rumpan för att få dig ur balans och även för att se hur du reagerade. Om du genast hade försvarat dig så hade han säkert bett om ursäkt och varit sååå oskyldig.
    Just att han tog i så himla hårt visar att han hade en tydlig plan. Han slog dig faktiskt, du säger ju själv att det gjorde skitont. Det är inte bara sexuella trakasserier utan även misshandel. Han kunde lika gärna ha gett dig en örfil, avsikten var densamma, men det är lättare att komma undan med en smäll i rumpan.

    Först få dig helt förvirrad och sedan mycket skickligt intala dig att du var med på dig och att det hände på grund av att du var "en viss sorts flicka". Skitsnack, glöm inte heller att han var advokat och säkert visste hur han skulle få till gråzoner som skulle göra att det skulle bli svårt för dig att polisanmäla. Han såg till att skuldbelägga dig och fortsatte även att utnyttja dig sedan.

    Angående kärringarna (förlåt) som jobbade där så är det tyvärr så att alla ger sig på den som är längst ner i rang. Medvetet eller omedvetet så rättade de in sig i sin chefs led och behandlade dig lika illa som han gjorde. Istället för att göra det medmänskliga, nämligen hjälpa och stötta dig, (det var ju inte första gången detta hände!) så hackade de på dig och hjälpte faktiskt din chef att utnyttja dig.

    Jag ska inte sticka under stol med att det säkert finns de som skulle döma dig. Det finns många som aldrig har hamnat i en situation där de medvetet manipuleras. Alla är vi dessutom olika, några hade genast börjat slåss när han klämde till dem i rumpan, men det är mycket färre än man tror.

    Om du fortfarande mår dåligt av detta så kanske det skulle vara bra att gå i lite terapi ett tag.

  • Äldre 20 Feb 10:14

    Jessica: Du är ingen annan "sorts" flicka eller kvinna än den DU vill välja att vara!

    Det smärtar mig oerhört att se hur han manipulerat dig så och jag tycker inte alls alla de tankar och känslor som far genom dig är ett dugg konstga! Vi måste alla hantera svåra saker på något sätt, och att tänka"han hade väl rätt" och försöka omvandla det som hände dig till något positivt ngnstana, är ju bara ett sätt att inte känna sig som ett offer.

    Jag blir arg och ledsen borto vad jag har ord för över det du varit med om och inte minst hur illa vi fortfarande hanterar sådant här ute på arbetsplatser...för du tror väl inte för ettt ögonblick att detta inte förekomer på fler företag???

    Sådant här måste komma fram! INGEN ska behöva vara med om det du varit!!!! Det är helt omöjligt att veta hur man skulle reagerat i en sådan situation, men det ska du veta, att jag dömer dig INTE!!!

    Vi har lång lång väg kvar innan kvinnor är sexuellt jämställda! Det är ju alldeles uppenbart. Sex är ett maktmedel för många män och det är inte ok. Den här masken till man borde inte ha sin anställning kvar!