• MV85
    Äldre 26 Jan 17:48
    95337 visningar
    302 svar
    302
    95337

    Porr!

    Efter att en tråd här på bt blivit så totalt ot när det gällde ämnet bestämde jag mig för att istället för att förvirra den ts mer öppna en ny tråd kring ämnet!

    Alltså - Vad tycker du om porr? Rätt eller fel? Inspirerande eller äckligt? Tittar själv, eller ej? Vad anser du om porrindustrin? osv osv osv

  • Svar på tråden Porr!
  • Wiggy
    Äldre 31 Jan 03:29
    #93

    Panzerfaust: Jag gillar din bild!

    Att dra all porr över en kant och säga att det är fel, tycker jag är fel. Visst finns det människor inom porrindustrin som blir utnyttjade, men många av de kvinnliga skådespelarna tjänar ju mer än vad Hollowoodskådisarna gör, och som konmsument så kan man ju välja om man vill se en film med en pundare eller en vältränad, snygg porrstjärna. Och porr med minderåriga räknas ju som barnporr och det tror jag inte man ramlar in på så lätt när man surfar, i och med att det är olagligt och de som ägnar sig åt sådant får sköta det i helt andra servrar som inte vanliga svensonsurfare kommer åt. Tror inte ens de vågar visa sig på det vanliga internet utan håller sig i BBS-databaser eller vad det heter. FBI och andra polismyndigheter är ju på dem som flugor som tur är.

    Jag respekterar folk som inte tycker om porr, men anser att dessa bör acceptera folk som tycker om det också, så länge det inte är barnporr.

    Jag skulle förstå om min sambo blev sur om hon hittade bilder på nakna kvinnor i gummidräkter med krokar i bröstvårtorna och ett gimpäpple i munnen snarare än om hon blev sur på lite nakenbilder på t.ex. Jenna Jameson.

    Hon fantiserar säkert om Brad Pitt när jag inte är hemma. Big deal... Så länge det inte går ut över vårt gemensamma umgänge är det helt ok.

  • Tindra­gull
    Äldre 31 Jan 04:17
    #94

    Inte läst igenom hela tråden, utan bara läst TS.
    Porr är ok tycker jag. Vill man pyssla med det så varsågod... Händer att jag själv tittar på porr och ibland ihop med m2b.

    Att vara porrskådis anser jag är som vilket kroppsarbete som helst, man sliter bara på andra delar av kroppen.

    Inom mitt yrke råkar jag ofta ut för både det ena och det andra, men detta utan att jag har något att säga till om. Om någon tafsar på mig på jobbet, får jag "ta det" (en chef som uttryckte sig så, inte jag). Är man inom porrindustrin så är det liksom det man får betalt för och man vet vad man ger sig in på och vad man kan vänta sig.
    Och får jag däng på jobbet får jag inte ens polisanmäla det...

  • lillab­ruden
    Äldre 31 Jan 05:14
    #95

    Wiggy, jag håller med dig om att man måste ha acceptans från båda håll oavsett ens personliga åsikt! Men när det gäller att den man är tillsammans med/gift med skulle titta på porr, jag blir nog mest orolig för vad syftet är... om partnern sedan har det med sig när man är intim med varandra så är det inte ok, men är det som det ska vara -en film som alla andra bara annat innehåll så spelar det ju ingen roll. Tyvärr är nog uppfattningen att man "vänder sig" till porr när man inte blir tillfredställd, och det känns ju inte ok för någon, skulle jag tro!
    Och visst fantiserar man alltid om någon snygging, är man människa så gör man det, men det finns ingen som kan ta ens älsklings plats liksom (håller alltså med om din Brad Pitt kommentar..)

    Tindragull, t o m inom porrindustrin finns sexuella trakasserier, därför har porrskådisarna livvakter. Vänd dig till polisen, inte din korkade chef!!! Det är INTE ok att bli utsatt och det är INTE ok för din chef att svara dig så!!!!!

  • Wiggy
    Äldre 31 Jan 11:51
    #96

    Vi har nolltolerans mot hot och våld på mitt jobb. Borde vara så överallt. Polisanmäl det!

  • Äldre 31 Jan 12:53
    #97

    Nu blir jag skitupprörd! Sådär ska du inte ha det på ditt jobb! Det ska INGEN!!!


    Tindragull skrev 2009-01-31 04:17:47 följande:
    Inte läst igenom hela tråden, utan bara läst TS.Porr är ok tycker jag. Vill man pyssla med det så varsågod... Händer att jag själv tittar på porr och ibland ihop med m2b.Att vara porrskådis anser jag är som vilket kroppsarbete som helst, man sliter bara på andra delar av kroppen. Inom mitt yrke råkar jag ofta ut för både det ena och det andra, men detta utan att jag har något att säga till om. Om någon tafsar på mig på jobbet, får jag "ta det" (en chef som uttryckte sig så, inte jag). Är man inom porrindustrin så är det liksom det man får betalt för och man vet vad man ger sig in på och vad man kan vänta sig.Och får jag däng på jobbet får jag inte ens polisanmäla det...
  • Baby S
    Äldre 31 Jan 13:49
    #98
    Tindragull skrev 2009-01-31 04:17:47 följande:
    Inte läst igenom hela tråden, utan bara läst TS. Porr är ok tycker jag. Vill man pyssla med det så varsågod... Händer att jag själv tittar på porr och ibland ihop med m2b.Att vara porrskådis anser jag är som vilket kroppsarbete som helst, man sliter bara på andra delar av kroppen. Inom mitt yrke råkar jag ofta ut för både det ena och det andra, men detta utan att jag har något att säga till om. Om någon tafsar på mig på jobbet, får jag "ta det" (en chef som uttryckte sig så, inte jag). Är man inom porrindustrin så är det liksom det man får betalt för och man vet vad man ger sig in på och vad man kan vänta sig. Och får jag däng på jobbet får jag inte ens polisanmäla det...
    Vad f*n har du för arbete egentligen??
  • Lennar­ts Fru
    Äldre 31 Jan 14:08
    #99

    ja de undrar jag med ;P

    Baby S skrev 2009-01-31 13:49:20 följande:


    Vad f*n har du för arbete egentligen??
  • Tindra­gull
    Äldre 31 Jan 15:28

    lillabruden, wiggy, passionsblomman, Baby S & Lennarts Fru:

    Jobbar inom vården. Råkar ut för snuskgubbar inom arbetet titt som tätt och en del är våldsamma. Enligt de chefer jag haft är det inget jag kan polisanmäla, det är bara "att ta det"...(pga sekretess och så). Helt sinnessjukt för hade jag råkat ut för samma saker som privatperson så hade jag kunnat anmäla.

    Men det är sån skit vi har så bra lön för! *ironi*

  • Hammer­man
    Äldre 31 Jan 15:31

    Äldrevården? Har en syster som jobbar där, tydligen hör våld och sexuella trakasserier till vardagen.

    Måtte jag ha vett nog att applicera nio millimeter bly på livsviktigt organ innan jag själv blir sådan.

  • Äldre 31 Jan 16:05

    Å, I see... jo, gubbarna man träffar i hemtjänst och långvård kan verkligen vara allt annat än roliga... Det vet jag nog.

    Det är ändå för jäkligt!


    Tindragull skrev 2009-01-31 15:28:05 följande:
    lillabruden, wiggy, passionsblomman, Baby S & Lennarts Fru:Jobbar inom vården. Råkar ut för snuskgubbar inom arbetet titt som tätt och en del är våldsamma. Enligt de chefer jag haft är det inget jag kan polisanmäla, det är bara "att ta det"...(pga sekretess och så). Helt sinnessjukt för hade jag råkat ut för samma saker som privatperson så hade jag kunnat anmäla.Men det är sån skit vi har så bra lön för! *ironi*
Svar på tråden Porr!