• MV85
    Äldre 26 Jan 17:48
    95808 visningar
    302 svar
    302
    95808

    Porr!

    Efter att en tråd här på bt blivit så totalt ot när det gällde ämnet bestämde jag mig för att istället för att förvirra den ts mer öppna en ny tråd kring ämnet!

    Alltså - Vad tycker du om porr? Rätt eller fel? Inspirerande eller äckligt? Tittar själv, eller ej? Vad anser du om porrindustrin? osv osv osv

  • Svar på tråden Porr!
  • Molson­Canadi­an
    Äldre 28 Jan 13:22
    #83

    Det här håller jag med dig om. Det var därför jag hänvisade till inställningen hos de torskar jag har haft att göra med; man har en naiv glorifierande syn och någonstans tänker man sig att man hedervärt gör dem en "tjänst" så att de tar sig igenom college. De liksom inbillade sig en massa saker för att rättfärdiga sig själva. Visst - jag tror att en del av dem faktiskt inte fattat - men människor har också ansvar att införskaffa sig information.

    För min del handlar det om att "fördelarna" inte uppväger nackdelarna. Och hur många ska man tillåta far illa innan en företeelse "förtjänar" att förbjudas?
    10%? 50%? 90%?
    Jag tror att om man har suttit öga mot öga med människor i branschen så blir det svårt att acceptera "svinn". Har man suttit och hört någon fråga om de tror att man VILL knulla 12 män när man är medvetslös och ingen kommer på tanken att ringa ambulans, utan ägnar sig åt att bränna kroppen med cigaretter - om de tror att man VILL det för 70 spänn, så får man sig en rejäl tankeställare.

    Och det här med "frivillighet"... Snittåldern för rekrytering i Vancouver var 14-15 år (14,7 tror jag det var, men jag kan minnas fel). Det är DE som när de fyllt 18 omtalas som "vuxna, fria individer". Då har de redan sett allt, varit med om allt och är så skadade att de inte längre reagerar på att de blir våldtagna flera gånger i veckan.

    Näpp, folk får knulla på film bäst de vill - men bort med pengarna.


    shakynose skrev 2009-01-28 05:10:34 följande:
    Att det är gjort "frivilligt och ingen kommer till skada" är knappast något som skiljer porrindustrin från annan prostitution.Jag är inte ute efter att förbjuda porr eller ens prostitution, men många verkar ha en väldigt naiv idé om hur det ser ut i verkligheten.
  • Panzer­faust
    Äldre 28 Jan 14:49
    #84

    Det finns inga inom porrindustrin som spelar in filmer med minderåriga...

    Visst råkar folk illa ut inom porrbranchen, men det gör folk oavsett vilken industri eller yrke vi talar om.

    Visst säljer de sex för pengar, prostitution är ett paraplybegrepp för alla som gör det men det är likväl en milsvid skillnad på en porrskådis och en gatuprostituerad.

  • Celest­e97
    Äldre 28 Jan 20:52
    #85
    Panzerfaust skrev 2009-01-28 14:49:09 följande:
    Det finns inga inom porrindustrin som spelar in filmer med minderåriga...
    Konstigt att Traci Lords var känd porrskådis långt innan hon fyllde 18. Men nej, det kanske inte du anser vara minderårig?
  • lillab­ruden
    Äldre 29 Jan 01:58
    #86

    Panzerfaust kanske menar den legala porrindustrin....

  • Panzer­faust
    Äldre 29 Jan 02:10
    #87

    Traci Lords ljög om sin ålder och är väl snarast ett unikum?

    Ja, jag menar den legala porrindustrin, den jag anser har ett livsberättigande, till skillnad från den illegala som jag anser inte har någon existensberättigande och bör förföljas med alla lagens medel och möjligheter.

  • lillab­ruden
    Äldre 29 Jan 02:26
    #88

    en liten parantes. För dem som vill hitta på lite myspys roligt med partnern så rekomenderar jag spelet Monogami

  • Panzer­faust
    Äldre 29 Jan 02:41
    #89

    Hur funkar det då?

    Jag och en polare satt en gång och försökte komma på spel att tjäna pengar på och kom osökt in på parspel och "erotiska" spel (nej vi var inte nyktra) det bästa jag kom på var naken-twister med såna där oljor...tror fan folk skulle slå ihjäl sig innan det blev någon bom-bom dock.

  • Äldre 29 Jan 02:44
    #90

    Det tror jag med, och då blir ni stämda och fattiga istället...


    Panzerfaust skrev 2009-01-29 02:41:19 följande:
    Hur funkar det då?Jag och en polare satt en gång och försökte komma på spel att tjäna pengar på och kom osökt in på parspel och "erotiska" spel (nej vi var inte nyktra) det bästa jag kom på var naken-twister med såna där oljor...tror fan folk skulle slå ihjäl sig innan det blev någon bom-bom dock.
  • lillab­ruden
    Äldre 29 Jan 03:20
    #91
    Panzerfaust skrev 2009-01-29 02:41:19 följande:
    Hur funkar det då?Jag och en polare satt en gång och försökte komma på spel att tjäna pengar på och kom osökt in på parspel och "erotiska" spel (nej vi var inte nyktra) det bästa jag kom på var naken-twister med såna där oljor...tror fan folk skulle slå ihjäl sig innan det blev någon bom-bom dock.
    Twister naken och oljor involverat....låter som upplagt för antingen katastrof och benbrott, eller gas-olyckshändelser som kan sätta fyr på oljorna

    Monogami spelet är ett brädspel typ. Du går 6varv runt och det finns 3färger per 2varv. Den börjar smått på första varvet och du plockar kort som ger ganska oskyldiga direktiv. Nästa färg tar man nästa hög med kort som är lite grövre och tredje färgen är den där det händer grejer! Sen kan man anpassa reglerna efter hur man själv vill och vi tyckte det var roligt

    m2b beställde den här; www.outlet24.se och såg att där finns fler spel
  • Lennar­ts Fru
    Äldre 29 Jan 03:35
    #92

    jag hoppar in sent i tråden men vill ändå ge min åsikt utan att ha läst andras inlägg de enda jag läst är trådstarten! För att komma till det som har med porr att göra så är ju de en helt naturlig grej. Eller nä, jag har svårt att se porr naturligt för att allt vad som heter porr är lite överdrivet i mina ögon, lite smått överskattat kanske men jag klandrar absolut inte människor som finner njutning i sånt för att de kan även jag göra ibland. Dock så är inte porr något som hör till min vardag utan de kan vara någonting utöver de vanliga i sexlivet tillexempel..bara för att få en liten extra glimt i de hela ibland. Jag tcyker absolut att de är acceptabelt att man tittar på porr om man vill de, men om man är i förhållande så tycker jag att de ska vara under dom förutsättningar att de sker med öppenhet, att man inte bakom tyggen på sin partner tittar på porr och kanske dessutom onanerar till detta. Det är ju som med allt annat i ett förhållande, de ska byggas på ärlighet. Jag skull inte uppskatta att min man satt bakom ryggen på mig och kollade porr och sedan lossades som om han aldrig såg på det. Om man ljuger om sitt porrintag så kan de ju istället uppfattas stötande och kanske rent ut sagt kränkande för sin partner. Men jag har tänkt på att många yngre människor i tillexempel min egen ålder (20) pratar om att "alla kikkar tittar porr" ungefär som att en tjej inte gör det men jag tror emd all säkerhet att precis lika många tjejer tittar på sådant bara det att killar pratar mer öppen om de eftersom de anses mer "normalt" att en kille tittar porr. varför är de så egentligen? Men som jag sa innan, porr är helt okej i den mån att man kan stå för att de existerar.

    Ja, jag tittar själv på porr, men aldrig i min ensamhet utan det ör isåfall tillsammans med min man för det kan vara inspirerande, roligt och lite extra "porrigt" ibland :)

    prostitution är ingenting som jag ställer mig positiv till. Att sälja sex för pengar är fel, fel, fel i mina ögon men de är lika fel att köpa sex som att sälja det. Jag kan egentligejn inte ge någon bra förklaring till detta för jag har inte ens tänkt på prostution på de sättet. Porr är också en form av prostutition men av någon anledning mer okej i mina ögon ön att sälja sig på gatan !

Svar på tråden Porr!