• MV85
    Äldre 26 Jan 17:48
    95424 visningar
    302 svar
    302
    95424

    Porr!

    Efter att en tråd här på bt blivit så totalt ot när det gällde ämnet bestämde jag mig för att istället för att förvirra den ts mer öppna en ny tråd kring ämnet!

    Alltså - Vad tycker du om porr? Rätt eller fel? Inspirerande eller äckligt? Tittar själv, eller ej? Vad anser du om porrindustrin? osv osv osv

  • Svar på tråden Porr!
  • Panzer­faust
    Äldre 27 Jan 00:52
    #43

    TesshjärtaFred/

    Det var jag som likställde porr med dildos, kombinationsgrejen hoppar jag dock över. Visst är det många fördomar och förutfattade meningar som bubblar upp i diskussioner kring porr, känns som om folk har satt sin åsikt i sten och vägrar ta till sig något.

    Mer porr år folket!

  • JustMe­AndMyL­ove
    Äldre 27 Jan 00:55
    #44

    Porr kan vara vackert, är en sån där mjukis som tycker om porr där allt inte visas. Tycker tjejer är sexigast i snygga underkläder och en stor skjorta. Men jag har sett på både BDSM och nån skräckvariant som kallas "splatterporr" (mår än idag illa av de scenrna)i tonåren.

    Sen finns det ju kategorin: "konst", ett begrepp jag vägrar ta i ens numera. de görs sjukare grejer i konstens namn än i porrens skulle jag vilja påstå.
    Nä, bara de förbjuder den vidriga djurporren är jag nöjd. Och högre straff för innehav av barnporr (tycker inte poliser, läkare, präster, lärare ska få jobba kvar när de haft fulla datorn med barnporr)

    Nu håller ju hemmaporren på att mjölka ur industrin lite och det tycker jag är bra, det gör att inte vem som helst kan starta företag och jag tror faktiskt att i porrvärlden vill vi ha ett eller två större företag som tar hand om de sina istället för massa små som det inte finns någon insyn i.

    All repsekt för de som jobbar med det och jag hoppas de mår bra och har bra liv.

  • Panzer­faust
    Äldre 27 Jan 01:03
    #45

    Det är för mycket gynekologfokus i p-våfflorna nuförtiden, visst kan de visa den vinkeln med men inte bara...

    Barn och djurporr är en diskussion för sig tycker jag, de avskum som ägnar sig åt sådant bör avrättas snarast med en slö kaffesked.

  • lillab­ruden
    Äldre 27 Jan 02:43
    #46
    Panzerfaust skrev 2009-01-27 00:00:52 följande:
    Om en tjej väljer porren som ett karrärval varför ska hon då inte få tjäna pengar på den jag förstår verkligen inte vad det skulle hjälpa.Din jämförelse av min inställning till porrindustrin och vad torskar brukar säga till dig om prostitution sviktar betänkligt.Man kan tvingas till prostitution, inget seriöst företag i porrindustrin tvingar någon att vara med, en enorm skillnad.
    Nja, det finns många som tvingas till att medverka i porr också. Sen förekommer hemligt filmande osv.

    Men sen kan man ju också påpeka i debatten om tvång, att vissa tvingas av diverse anledningar till att t.ex stjäla, eller t.o.m jobba som hushållerska istället för att bli polis, en man blir tvingad att följa pappas karriär osv. Det är lätt att glömma att det inte bara förekommer tvång inom 'hemska' yrken...

    I grund och botten...det handlar om pengar. Har ingen köpt, hade ingen skapat!
  • Hammer­man
    Äldre 27 Jan 06:19
    #47

    Det är skillnad på porr och porr. Jag törs garantera att aktriser som Nina Hartley och Vanessa Blue har valt att arbeta med just det de gör utan att tvingas in i det. Det finns säkert dålig porr där folk tvingats in också, men detsamma går att säga om snuff-filmer och vanliga actionfilmer också. Urskiljningsförmåga är som vanligt alltid bra att ha.

  • MulleN­uh
    Äldre 27 Jan 08:02
    #48

    Äh nu talar du för dig själv.. Min sambo får stånd om jag säger KNULLA!
    De gånger vi ser på porr tillsammans får han inte ens stånd av att titta på det. Ståndet kommer när JAG börjar göra nåt på honom.

    Ja han är en speciell kille. Inte som andra.. Det är jag medveten om.


    Hammerman1 skrev 2009-01-26 22:35:35 följande:
    Baby S skrev 2009-01-26 22:29:49 följande:
    Tjusningen med porr säger du? Tja... själva kärnan i det hela är väl att man lättare får erektion, och som regel en kraftigare sådan än vad man får av att enbart fantisera, vilket naturligtvis gör hela onaniakten mer njutningsfull (att stå vid handfatet och se ett skäggigt småruggigt ansikte titta tillbaka på en i spegeln är liksom inte samma grej). Sen om det beror på dålig fantasi vet jag inte, kanske handlar det helt enkelt om att män i gemen tänder på framförallt visuellt stimuli? Vad är egentligen skillnaden på en man som runkar framför datorn och en kvinna med en dildo och en sexnovell?
  • Hammer­man
    Äldre 27 Jan 08:24
    #49

    MulleNuh skrev 2009-01-27 08:02:13 följande:


    Äh nu talar du för dig själv.. Min sambo får stånd om jag säger KNULLA! De gånger vi ser på porr tillsammans får han inte ens stånd av att titta på det. Ståndet kommer när JAG börjar göra nåt på honom.Ja han är en speciell kille. Inte som andra.. Det är jag medveten om.
    Kanske blir det en annan situation när ni gör det tillsammans? Det jag besvarade var hur det fungerar när en kille ser på porr själv utan respektives inblandning. Sen behöver naturligtvis inte din kille tända på porr.
  • Molson­Canadi­an
    Äldre 27 Jan 09:03
    #50

    Nejdå, den sviktar inte alls. Det är bara din naivitet som ställer till det.

    Om en tjej verkligen vill göra porr, varför ska hon då behöva få betalt för att göra det?


    Panzerfaust skrev 2009-01-27 00:00:52 följande:
    Om en tjej väljer porren som ett karrärval varför ska hon då inte få tjäna pengar på den jag förstår verkligen inte vad det skulle hjälpa.Din jämförelse av min inställning till porrindustrin och vad torskar brukar säga till dig om prostitution sviktar betänkligt.Man kan tvingas till prostitution, inget seriöst företag i porrindustrin tvingar någon att vara med, en enorm skillnad.
  • Hammer­man
    Äldre 27 Jan 10:03
    #51

    MolsonCanadian skrev 2009-01-27 09:03:15 följande:


    Nejdå, den sviktar inte alls. Det är bara din naivitet som ställer till det. Om en tjej verkligen vill göra porr, varför ska hon då behöva få betalt för att göra det?
    Antagligen av samma anledning som du skulle tycka att det var trevligt att få lön även om du verkligen ville arbeta som bilmekaniker?

    Väldigt få människor gör en karriär inom något de inte kan leva på. Fråga valfri framgångsrik författare eller musiker. Självkart gör de vad de gör för att de tycker om att skriva eller komponera/framföra musik, men tro mig, pengarna spelar stor roll.
  • Stardu­sty
    Äldre 27 Jan 11:18
    #52

    Var det inte du som slog bakut varje gång man tog upp ett personligt exempel....?


    MolsonCanadian skrev 2009-01-26 23:52:56 följande:
    Då måste jag säga att du har en enormt glorifierande syn på porrindustrin. Den påminner om de många torskarna jag har haft att göra med som tycker att det inte är någon fara för JUST de prostituerade DE har haft att göra med prostituerar sig av fri vilja och av det hedervärda skälet att ta sig genom college. Eller, de tänker så, tills de inser att det första tjejerna får lära sig av sina hallickar är att säga 1) de har ingen hallick 2) de gör det bara för att ta sig igenom college. Är det ett fritt val torde avsaknad av ekonomisk förtjänst inte skrämma dig. Prostitition = att mot ersättning utföra sexuella handlingar åt en annan.Till och med Ingrid Swede håller med om den punkten, att porrindustrin är prostitution.
Svar på tråden Porr!