• Boobi
    Äldre 26 Jan 08:10
    4178 visningar
    5 svar
    5
    4178

    Bröllopsplaner runt Kalmartrakten??

    Vi har precis börjat prata om bröllop & eventuellt kommer det att ske i nu sommar
    Är det fler här i trakten som ska gifta sig i sommar? Vi funderar på att gifta oss vid strandkanten på ett speciellt (för oss) ställe på Öland

  • Svar på tråden Bröllopsplaner runt Kalmartrakten??
  • JL2b
    Äldre 26 Jan 08:12
    #1

    Hej Boobi, vi ska gifta oss i Kalmar också men inte försen nästa vår. Men vi har redan lokal, vigselförrättare och en massa annat klart! *skratt*

  • Boobi
    Äldre 26 Jan 09:17
    #2

    Oj då här går det undan
    En konstig fråga kke, men jag är helt grön på detta..kostar vigselförättaren något & kostar själva vigseln alltså registreringen som gifta något?

  • JL2b
    Äldre 26 Jan 11:28
    #3

    Vi ska ha borgligt så jag vet inte hur det är med präst och så, men om man ska ha vigseln i rådhuset kostar det inget men om man vill ha det någon annanstans så kostar det med reskostnad.

  • kornet­t
    Äldre 30 Jan 05:18
    #4

    Hej

    Vad roligt att ni oxå ska gifta er i sommar! Vi ska gifta oss i augusti i slottskyrkan. Vigseln kommer inte att kosta något men jag tror att det kan kosta några hundra när/om man vill byta efternamn. Hindersprövningen ska väl inte heller kosta något.

  • martin­malin
    Äldre 30 Mar 13:23
    #5

    Hej hej!

    Vi ska gifta oss i juli i Slottskyrkan. Någon mer som ska gifta sig i juli? Hur långt har ni kommit i planeringen?

Svar på tråden Bröllopsplaner runt Kalmartrakten??