• Verde
    Äldre 25 Jan 22:31
    2698 visningar
    12 svar
    12
    2698

    Svartsjö slott???

    hej hej!
    Jag gifter mig augusti 2009 !! har någon varit där? Jag tyckte jätte mycket om slottet! Och funderar påatt boka

  • Svar på tråden Svartsjö slott???
  • Äldre 25 Jan 22:38
    #1

    Jag bor nästan där och var på deras öppna hus i höstas, jag tycker det verkar jättefint där! Frågade inga direkta priser eller så dock, för vi har ändå inte bokat datum än.

  • Origin­alrose­n
    Äldre 26 Jan 19:05
    #2

    Jag har varit på bröllop där och även vid andra tillfällen när de har haft öppet (bor i närheten). Det är verkligen jättefint och en varm och personlig service. Jag önskar att vi hade haft vår bröllopsfest där - även om vår fest var fin.

    Tur för dig att de har ledigt kvar i år!

  • Äldre 26 Jan 19:13
    #3

    Jag trodde väl att du skulle dyka upp här småningom!


    Originalrosen skrev 2009-01-26 19:05:31 följande:
    Jag har varit på bröllop där och även vid andra tillfällen när de har haft öppet (bor i närheten). Det är verkligen jättefint och en varm och personlig service. Jag önskar att vi hade haft vår bröllopsfest där - även om vår fest var fin.Tur för dig att de har ledigt kvar i år!
  • Origin­alrose­n
    Äldre 26 Jan 19:21
    #4

    Jamen självklart, bor man i Svartsjö så gör man.

  • Äldre 26 Jan 19:34
    #5

    Ja, det gör man!
    Originalrosen skrev 2009-01-26 19:21:26 följande:
    Jamen självklart, bor man i Svartsjö så gör man.
  • Wastl
    Äldre 26 Jan 19:49
    #6

    Vet någon vad det kostar där?

  • Origin­alrose­n
    Äldre 26 Jan 21:00
    #7

    Tror det kostar ungefär 1.500 kronor per gäst, men det beror väl på vad man vill ha?

  • Verde
    Äldre 26 Jan 23:20
    #8

    tack originalrosen och passionsblomman!vi har tänkt och tror vi har bestämt oss!Det blir ssvartsjöslott! Vi lev övertygade när allt låg på samma våning! intimt och mysigt! hoppas vi

  • Äldre 26 Jan 23:46
    #9

    Vad kul! berätta allt sedan!!! Mycket intresserad och nyfiken!


    Verde skrev 2009-01-26 23:20:25 följande:
    tack originalrosen och passionsblomman!vi har tänkt och tror vi har bestämt oss!Det blir ssvartsjöslott! Vi lev övertygade när allt låg på samma våning! intimt och mysigt! hoppas vi
  • Wastl
    Äldre 27 Jan 13:45
    #10

    Vet ni om det finns övernattningsställe nära Svartsjö?

  • Origin­alrose­n
    Äldre 2 Feb 09:56
    #11

    Frågade du på mässan?

  • Äldre 27 Apr 11:56
    #12

    Vi hade vårt bröllop på Svartsjö slott 11 april 2015 och jag kan verkligen varmt rekommendera det! Det är en helt fantastisk lokal som ger precis den där romantiska och stämningsfulla känslan utan att va en kyrka. Med sin vackra salong (italienska salongen) med 8 meter i tak och ett åttkantigt rum med trägolv och enorma fönster blir det magiskt att både gifta sig där och sn ha festen i festsalen precis intill. De sa att det rymdes 88 pers men vi hade kunnat få n 95 absolut. det blir lite trångt för cateringen mellan borden men de klarade det utmärkt.

    Det man absolut ska ha med sig är att man verkligen bara hyr en lokal. De är trevliga på slottet men man får ingen hjälp med nåt utan man måste ordna allt själv. De har inget ök, ingen cateringbolag (de har börjar kunna laga själva nu men rekommenderade oss inte att ta det då de iaf då inte va tillräckligt rutinerade sa hon). Vi hade Säbb Blomqvist som cateringbolag (helt magiskt bra!), Aladdin uthyrning för porslinet och ordnade egen servispersonal genom kontakter. Så det blir mycket administration planering och logistik om man helt själv måste tänka igenom. Inte som när man är på en festvåning att de hjälper en eller stämmer av att man har koll på alla moment utan man får klara sig helt själv.

    Dessutom tar de betalt för llt utom lokalen och bord och stolar som ingår samt en person som ä där hela dagen. Man får betala extra för:
    Ståbord + dukar
    Vinkylar
    Bardisk
    Belysning (finns inte så mycket i vissa rum)
    Brandvakt om man vill kunna ha tända ljus
    Extra timma om man vill kunna va kvar längre än till 02 (och så ska det va undanplockat när an går)
    Städning dagen efter
    Projektor och duk

    Känns snålt att inte iaf bardisk och vinkylar ingår samt kandelabrar spotlights mm som de har i huset. Vi betalde 15 000 kr för hyran men tror de höjt till 17500kr nu.
    Dock är vi verkligen mer än nöjda men vill bara påpeka dessa kostnader samt att man inte får ngn hjälp från dem. Men lokalen är magisk och har man bara bra projektledar-skills så blir det ekonomiskt fördelaktigt om an vill kunna bjuda på mycket dricka och mat, att man själv kan catera in det. Man har flera rum att tillgå och vi hade tex lekar i ett och discot på natten i ett litet rum för mycket tryck, och sen finns en fin park utanför att fotas i.

    Ska ni ha er fest där rekommenderar jag er verkligen att ha även bröllopet där med såväl präst som vigselförättare - MINST lika vackert som en kyrka och med skönare vibe plus att man slipper förflyttning och kan korka upp skumpan direkt efter "i do" :)

Svar på tråden Svartsjö slott???