• Alla Hjärta­ns Dag
    Äldre 14 Jan 09:43
    17765 visningar
    91 svar
    91
    17765

    Brudar i Borås. Del 2.

    Tar mig friheten att fortsätta med ny tråd för oss som bor i och runt Borås och har bröllop och det runt omkring gemensamt.

    {#lang_emotions_heart} I skrivande stund har jag 1 månad kvar idag..;o) {#lang_emotions_heart}

  • Svar på tråden Brudar i Borås. Del 2.
  • septem­ber200­9bröll­op
    Äldre 19 Mar 20:11
    #81

    hej och välkommen ser att vi gifter oss samma dag vart ska ni gifta er?

    hmm lokal till så många.. grands festvåning kanske? om ni blir 100 kanske annelunds villan eller ymergården funkar..

  • septem­ber200­9bröll­op
    Äldre 20 Mar 12:43
    #82

    Jag misstänker att du ringde ymergården


    Thora skrev 2009-03-19 20:05:26 följande:
    Är det någon som har ett bra tips på en lokal i eller runt Borås som tar 100-130 personer?
  • Thora
    Äldre 26 Mar 21:57
    #83
    september2009bröllop skrev 2009-03-19 20:11:56 följande:
    hej och välkommen ser att vi gifter oss samma dag vart ska ni gifta er? hmm lokal till så många.. grands festvåning kanske? om ni blir 100 kanske annelunds villan eller ymergården funkar..
    Har inte varit inne här på länge... fullt upp med annat :o)

    Tanken är att vi ska gifta oss i Ramnakyrkan, men ska försöka få en backup också eftersom de ska renovera lite och jag är lite orolig att de inte blir klara i tid... Vilken kyrka ska ni gifta er i?

    Vi har kollat en hel del lokaler, men har inte bestämt oss än. Var ska ni vara? Hur många gäster har ni?

    Vi har tittat på Hemgården, Odd Fellows lokal, Ellagården, Regementsmässen, Ymergården och Gingri bygdegård.

    Det hela beror ju på antalet gäster men även om vi vill bjuda på alkohol själva eller om gästerna ska få köpa alkohol i baren efter middagen.

    Kommer ni från Borås?
  • sindri
    Äldre 27 Mar 08:14
    #84

    nej jag kommer från bollebygd men de är ju nära vi ska gifta oss i hyssna gammmla kyrka och ha festen i hyssnas bygdegård.

  • septem­ber200­9bröll­op
    Äldre 27 Mar 12:58
    #85

    Jag är ursprungligen från GBG men bor numera i Borås..

    Jo visst de e många saker som man måste tänka på när man väljer lokal.. de e inte de lättaste.. Vi hade bokat ymergården först de va därför jag misstänkte att ni ringt dit.. De ringde och frågade om vi fortfarande ville ha kvar vår bokning för de fanns fler som va intresserade den dagen annars .. Men vi bytte lokal för att min kompis som skulle serverat har blivit gravid och kommer antingen att pecis blivit mamma eller så är hon höggraviod när bröllopet stundar.. Kände då att de kunde va skönt att slippa tänka på serveringspersonal

    Vi måste ju nu tänka lite mer på gästlistan då man kan vara typ max 50 pers på yxhammargården..

  • Thora
    Äldre 27 Mar 20:52
    #86

    Så ni ska alltså vara på yxhammarsgården?

    Det var faktiskt redan bokat den 5 sep på ymergården så ska vi ha den får vi ha det den 12 sep...

  • septem­ber200­9bröll­op
    Äldre 29 Mar 10:54
    #87

    Jo men de va våran bokning... den är nu avbokad så ring igen..

  • septem­ber200­9bröll­op
    Äldre 1 Apr 20:09
    #88

    hur går det för er alla boråsare?

  • Thora
    Äldre 1 Apr 22:45
    #89

    Oj! Jag ska genast ringa ymergården imorgon och höra om den 5:e är ledig. Jag är verkligen inne här för sällan....lite mycket på jobbet nu.... Vilken kyrka ska ni gifta er i? Om ni ska gifta er i kyrkan alltså...

    Hade ni köpt hus förresten? Kul! Vi tittar lite :o)

  • Alla Hjärta­ns Dag
    Äldre 2 Apr 00:08
    #90

    Hoppas det går bra för er alla.. Tur att man är klar med sitt..(fast lite tråkigt, saknar planeringen o allt runtomkring det)

  • septem­ber200­9bröll­op
    Äldre 16 Apr 21:19
    #91

    hur går det för alla boråsare?

Svar på tråden Brudar i Borås. Del 2.