• Alla Hjärta­ns Dag
    Äldre 14 Jan 09:43
    17755 visningar
    91 svar
    91
    17755

    Brudar i Borås. Del 2.

    Tar mig friheten att fortsätta med ny tråd för oss som bor i och runt Borås och har bröllop och det runt omkring gemensamt.

    {#lang_emotions_heart} I skrivande stund har jag 1 månad kvar idag..;o) {#lang_emotions_heart}

  • Svar på tråden Brudar i Borås. Del 2.
  • Svanbo­et
    Äldre 26 Jan 07:36
    #21

    Stora Holm ligger i Gbg och av många orsaker funderar vi på att ha bröllopet där trots att vi bor i Borås. Eftersom vi väljer borglig vigsel har det ingen betydelse för oss utan festlokalen är det viktiga och... en lång förklaring senare: Vi letar nått oväntat och typiskt oss men som fungerar väldigt bra för bröllop.

  • Svanbo­et
    Äldre 26 Jan 07:37
    #22

    Urk! Ni får ursäkta men jag kände mig trött på att göra inlägg helt plötsligt. Fick igång världens debatt i en annan tråd och nu känner jag mig helt utled på alla hetsiga påhopp, förklaringar och ringaktningar av andras åsikter och principer.

  • fröken sjunfo­rs
    Äldre 26 Jan 08:25
    #23

    Svanboet: Jo, så är det oftast här på bt. Men alla har sina individuella åsikter, många vill pracka på en sina - både från ena och andra hållet. Vad var det för debatt? *nyfiken*

  • Svanbo­et
    Äldre 26 Jan 12:47
    #24

    Tråden heter: Varför får gästernas respektive inte komma?

    Jag kände i mångt och mycket att jag blev utsatt och kände mig ganska påhoppad mot slutet. Jag kanske använda starka ordalag själv men jag försökte inte vara elak och det hela spårade ur liksom. Får försöka att inte ta så allvarligt på vad folk häver ur sig kanske.

  • Alla Hjärta­ns Dag
    Äldre 26 Jan 13:36
    #25

    Svanboet:       JA då var det rätt Stora Holm jag tänkte på, Man kör ju på halkbana där i närheten för körkort..iaf när jag tog det för många årsedan..;o))

    Härligt att ha bröllop o festen på ställen som inte "alla" andra har. Finns ju många roliga ställen om man sätter sig nero funderar....

  • BelleA
    Äldre 26 Jan 13:41
    #26

    Hej!

    Jag och min M2B har tittat på Ålgården i borås, det var jättefint men problemet är att det står två pelare i mitten av rummet så man måste planera borden runt dom och försöka att se till att de inte skymmer för mycket...

    Så jag letar lite efter alternativ.

    Vi hade tänkt gifta oss i Gbg först men insåg sen att Borås kan vara ett billigare och mysigare alternativ.

    Har ni tips på lokal för minst 65 gäster där man får ha med egen mat och dryck som inte kostar mer än runt 3000?

  • Tinzi
    Äldre 26 Jan 14:39
    #27

    Alla Hjärtans Dag skrev 2009-01-25 22:42:38 följande:


    Gingri bygdegård vet jag ej ngot om..Vi ska själva ha Brämhults Kyrka som vigsel kyrka och sen Ymergården.....
    Oki, näe jag har nämligen letat en hel del utan att hitta ngt om Gingiri bygdegård. Men Ymergården kanske är ett bra alternativ för oss med. När gifter ni er?
  • Alla Hjärta­ns Dag
    Äldre 26 Jan 19:03
    #28

    Tinzi.. Vi gifter oss om mindre än 3 veckor..;o))) 14 Feb.....

  • Tinzi
    Äldre 26 Jan 20:53
    #29

    Alla Hjärtans Dag skrev 2009-01-26 19:03:37 följande:


    Tinzi.. Vi gifter oss om mindre än 3 veckor..;o))) 14 Feb.....
    Oki, då kanske du kan lämna omdöme sen då :)
  • Alla Hjärta­ns Dag
    Äldre 26 Jan 22:53
    #30

    Tinzi: När gifter du dig?? Ymer har nämligen en öppen spis inne och även en ute för dom som röker o vill värma rumpan..;o))))

Svar på tråden Brudar i Borås. Del 2.