• Alla Hjärta­ns Dag
    Äldre 14 Jan 09:43
    17776 visningar
    91 svar
    91
    17776

    Brudar i Borås. Del 2.

    Tar mig friheten att fortsätta med ny tråd för oss som bor i och runt Borås och har bröllop och det runt omkring gemensamt.

    {#lang_emotions_heart} I skrivande stund har jag 1 månad kvar idag..;o) {#lang_emotions_heart}

  • Svar på tråden Brudar i Borås. Del 2.
  • Svanbo­et
    Äldre 22 Jan 15:26
    #11

    Fick syn på världens bästa lokal MEN! Det är alltid ett MEN! Den är såld och står nu under renovering

    Jag har börjat åka tåg och fasiken vad mycket mer man hinner se än när man kör bil. Precis vid viskafors tågstation finns en liten damm... på andra sdian viskan finns en liten stig som leder upp för en backa och högst upp står viskafors gamla kyrka. Den används inte längre som kyrka men nu är den såld till privatpersoner som håller på att renovera och bygga om den till en restaurang. Det hade varit så himla maffigt att få vara i den lokalen utan att ha kyrklig vigsel och det är sååå tråkigt att när jag äntligen hittar nått att det inte går att genomföra. Buhu för dålig tajming!

  • fröken sjunfo­rs
    Äldre 22 Jan 21:07
    #12

    alla hjärtan: tyvärr vet jag ingen mer så om du inte vill åka i en jeep? haha =) Det har jag många vänner som har..

  • Alla Hjärta­ns Dag
    Äldre 22 Jan 22:34
    #13

    He he Sjunfors..;o)) Vore la snyggt o ut o driva i geggan..;o)) Blir så vackra prickar på klänningen..;o)))

    Men jag har nog löst det ang bil problemet.. Har hyrt en bil på en bilfirma..en nyare BMW o lite lyxigare..så det blir bra. Vi har ordnat chaufför till den..;o))

    Jaha..då var det snart dax för oss..puhh..

    JoJ Sept09 Roligt med "nytt" ansikte här.. He he ..bra att ni kommit fram till att ni vill gifta er med varandra..det underlättar när man planerar för det hela..;o))

    Svanboet: Ja ibland så blir man putt när man tror man har löst ett problem..stort eller litet.. Var ju som vi..vi ville hyrt Sundholmen ute i Äspered (Nästan)..men det var ju så dyrt så man nästan kollapsade..var så inställd på stället..men men..Ymer får bli ett bra laternativ..

  • Svanbo­et
    Äldre 23 Jan 07:59
    #14

    Alla hjärtan: Underbart och pirrigt skulle jag kunna tänka mig. Snart är det dags att bli man och hustru. Har ni nu koll så att ni inte fryser om tårna och blir kall om fötterna?

  • Alla Hjärta­ns Dag
    Äldre 23 Jan 12:22
    #15

    Svanboet;
    Jag har inga tår som syns fram på skorna..o klänningen värmer en hel del har jag kännt när jag provat den..puhhh  ;o)

    Har idag varit o köpt ny parfym som ska premiär användas på den stora dagen.....

    Annars lunkar det på sakta men säkert.. Ska till kyrkan idag o öva,,,

  • Svanbo­et
    Äldre 25 Jan 18:58
    #16

    Ljusning på himmeln! Jag hr idag hört av lokalägaren och nu visar det sig som om det kommer vara färigrenoverat under 2009 så då kanske det kan bli fest där i alla fall 2010 - tihi! Så roligt att få kolla på sånt så här tidigt redan. annars står ju fortfarande Stora Holm högt i kurs må jag säga. Vet än inte vad det kostar dock och eftersom många säger att det är dyrt blir jag lite försiktig.

  • Alla Hjärta­ns Dag
    Äldre 25 Jan 19:32
    #17

    Svanboet............Stora Holm,,?? Är det det i Göteborg eller var?? Finns ju där nere vet jag...

  • Tinzi
    Äldre 25 Jan 21:36
    #18

    En till som hoppar in i tråde. Bor i Sandared & gifter mig i Maj nästa sommar.
    Har hittat kyrka som jag ska boka om några månader & hunnit göra festhäfte/meny etc. Tidigt ute & dessutom redan Bridezilla ;)

  • Tinzi
    Äldre 25 Jan 21:40
    #19

    En till som hoppar in i tråden.
    Bor i Sandared & gifter mig i Maj nästa sommar.

    Efterlyser nu en bra festlokal nära Brämhults kyrka eller om någon vet något om Gingiri byggdegård?

  • Alla Hjärta­ns Dag
    Äldre 25 Jan 22:42
    #20

    Gingri bygdegård vet jag ej ngot om..Vi ska själva ha Brämhults Kyrka som vigsel kyrka och sen Ymergården.....

Svar på tråden Brudar i Borås. Del 2.