• Pumpki­n
    Äldre 10 Jan 18:44
    61048 visningar
    427 svar
    427
    61048

    Fruar - sommarbröllop 2008

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 13!

    Nu är vi äntligen gifta allihop och våra stora dagar blev det vi ville att de skulle bli. Men bara för att vi nu äntligen blivit fruar betyder det inte att vi släpper taget om BT och varandra, så här fortsätter vi snacket - om allt vad livet innebär!

    Välkomna {#lang_emotions_kiss}

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3114464.html


  • Svar på tråden Fruar - sommarbröllop 2008
  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 21 Mar 22:14

    furillen

    Tack

    Pumpkin

    Mmm det låter supergott!

  • Pumpki­n
    Äldre 21 Mar 23:07

    Anja: Det var det verkligen!


  • Pumpki­n
    Äldre 23 Mar 20:01

    Yeay, har precis kollat skatten! 8700kr tillbaka, då kan jag få sommarlov en månad i sommar


  • Äldre 23 Mar 20:28

    jag har just betalat kvarskatten från förra året... den skulle betalas i mars,, men jag antar att jag har andra tider att betala osv eftersom jag har företag... men vart kollar ni skatten? kan ju vara bra att kolla om jag får en lika stor smäll nästa gång... 7000 hade jag att betala denna gången

  • Pumpki­n
    Äldre 23 Mar 20:29

    Loggade in med e-leg på skatteverket.se och kollade på skatteuträkningen där. Hoppas du slipper kvarskatt den här gången!


  • furill­en
    Äldre 23 Mar 21:41

    idag hade jag en tröttkollaps och bara grinade när jag kom hem från jobbet. har varit såå mycket och galna tider i ett halvår nu. plus att mitt ryggskott aldrig blir bra. plus huvudvärk hela tiden. plus allt folk (vänner och familj men ändå) som bott hos oss så jag stressat över städning, mat och allt hemma. plus en ekonomisk situation som bara inte går ihop. vi har bara haft min lön i 3 månader nu. och så all bebis-ångest. bara rann över.

    känns dock bättre nu. har fått grina. druckit ett halvt glas vin och kollat senaste avsnittet av private practice och imorgon är det sovmorgon. ser också lite ljuset i slutet. 1 månad kvar tills jag blir lite ledig och förhoppningsvis kan rehabiltera ryggen. och martin får loss sina sparpengar så vi får en liten buffert.

  • furill­en
    Äldre 23 Mar 22:01

    Anja, vilken otroligt fin bukett du hade på ditt bröllop! vet inte om jag sett bild förut. kollade via länken i blom-tråden. verkligen så vacker!

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 23 Mar 23:00

    Furillen

    Fy så jobbigt det låter. När man läser allt du haft omkring dig så känns det verkligen som att du har mycket stress inom dig och som att det var bra att det rann över idag så att du fick gråta ut. Sådant kan vara så förlösande. Du ska se att du blir gravid på stört när du kan få slappna av från alla måsten och alla ångestframkallande saker som en otillräcklig ekonomi för med sig. Lider verkligen med er och håller tummarna för att det ordnar upp sig snart. Krya på ryggen. Själv ska jag gå till en osteopat för min rygg har jag bestämt. Har hört så många nu som blivit botade från saker som de haft länge och som ingen annan lyckats få bukt med. Kanske värt att kolla upp?

    Tack förresten. Jag var helt såld då jag såg min bukett! Visste inte riktigt hur den skulle se ut. Var mkt specifik med hur jag ville att den skulle se ut, men hade ingen aning om vilka blommor hon skulle välja mer än rosor, vita små orkidéer och rosa gerbera Tycker att hon gjorde det helt perfekt!

    Pumpkin

    Visst är det underbart. Vi fick tillbaka sammanlagt 25.700 på skatten. Jag fick 18.900 och Daniel 6.700. LOVELY. Hela vår semesterresa till Mallorca för fem personer är alltså betald! Ibland måste man ha flyt oxå. Så är det bara. Önskar alla er andra detsamma.

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 23 Mar 23:09

    Skulle behöva er hjälp med ett problem (ett riktigt I-lands-sådant).

    Vilket ställe hade ni valt. Vi är ju väldigt MAT-intresserade och gourmetaktiga, haha. Vi är mest ute efter myspys, supergod mat och att få relaxa och njuta i lugn och ro. Lyxa helt enkelt.

    Vet att två av hemsidorna är mkt "lyxigare" och ger ett mkt proffsigare intryck men den "olyxiga" sidan har fått priser för sin mat (det har de andra oxå) och har mkt goda vitsord osv.

    Priserna är mellan 2.500 och 3.000 för ett dygn, där man alltså får från 3-rätters till 4-rätters middag, övernattning, på ett ställe finns spa, och sedan frukostbuffé.

    Rösta gärna i bloggen och motivera, så jag slipper gå in här på bt och leta varje gång jag vill läsa era kommentarer

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 23 Mar 23:09
Svar på tråden Fruar - sommarbröllop 2008