• Pumpki­n
    Äldre 10 Jan 18:44
    60482 visningar
    427 svar
    427
    60482

    Fruar - sommarbröllop 2008

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 13!

    Nu är vi äntligen gifta allihop och våra stora dagar blev det vi ville att de skulle bli. Men bara för att vi nu äntligen blivit fruar betyder det inte att vi släpper taget om BT och varandra, så här fortsätter vi snacket - om allt vad livet innebär!

    Välkomna {#lang_emotions_kiss}

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3114464.html


  • Svar på tråden Fruar - sommarbröllop 2008
  • furill­en
    Äldre 11 Mar 20:32

    pumpkin, ja eller snarare lite olika smak och envisa viljor...

  • Pumpki­n
    Äldre 11 Mar 20:59

    Haha, känner igen det


  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 11 Mar 21:31

    Englali

    du hittar inte ett beboeligt hus här för under 3 miljoner. Skulle vi köpa ett hus med lika många rum som detta radhus vi nu köpt så skulle vi nog landa uppemot 4-4,5 miljoner tyvärr...

    Vi hittade ju ett hus som vi skulle titta på, om ni minns, huset med de GRÄSLIGA tapeterna och plastgolv överallt och ett badrum så fallfärdigt att det t.om STOD skrivet att man inte kunde använda det för det var så gammalt, där man var tvungen att omdränera hela huset, byta delar av taket och slå ut hela köket och ja, byta ALLT för att det var original sedan 1965 alltihop.

    Det hade dessutom färre rum än det vi nu köpt.

    Det huset kostade ju 2.6 miljoner och ligger långt utanför stan, så vi känner nog att det får bli bostadsrätt ett bra tag framöver. Ibland känns det som att vi aldrig kommer ha råd med hus, tyvärr. Så är det när man bor på ställen där husen är svindyra

    Vi har ju allt här, familj, vänner, barnens kontaktnät osv så vi vägrar flytta på oss. Alltså får vi stå ut med svindyrt boende...

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 11 Mar 21:33

    Alltså man hittar nog hus för under 3 miljoner men då ligger de på områden där man absolut inte vill bo eller så är där något annat krux.

    Anne i Lund berättade inne på en annan tråd att de tittat på ett hus som började på 2.9 miljoner, men som nu (budgivningen är inte över) har kommit upp i 3,9 miljoner, så jag tror ändå att det som gäller om man vill ha ett hus här är, minst 3 miljoner.

  • Englal­i
    Äldre 11 Mar 22:46

    Anja: Tror dina övre inlägg var till Snitte va?? Hon som undrade om huspriserna, men tack för infon Det är verkligen galet dyrt!! Vad räknar ni med att hamna på förmånadskonstnad i bostadsrättten nu då? Med drift, amorteringar och allt?

    Nu blir det sängen och på måndag... äntligen... då blir det semester i 1,5 vecka!! SÅ skönt och oj vad jag är värd det

    Snitte: Ja, det är hemskt. Det är sådär med dom... svårt att säga. Tror värsta chocken börjat lägga sig. Nu är det inhandling ev nya kläder som gäller och saneringsfirman och byggföretaget är har börjat röja i huset så får vi se hur mkt som går att behålla. Usch, det är verkligen tufft och går inte att föreställa sig!

    En annan rolig sak då... min mamma har nu gått upp o jobbar 50% och klarar det riktigt fint, hon går på kontroller varannan månad (röntgen, prover... jag rubbet, som tur är), tränar en hel del, har börjat med sin sång igen och kommer mer och mer tillbaka till det "vanliga" livet igen. Det gör mig så lycklig att se... både henne o pappa. Man blir alldeles varm

    Må så gott tjejer, natti natti!!

  • Äldre 12 Mar 19:45

    Pumpkin: vad är väggord??

    Anja: oj vilka priser.. tuur jag bor i en liten liten håla.. förstår om ni väljer att bo i bostadsrätt när priserna ligger så!

    Englali: åh det är ju fantastiskt! vad roligt att det går så bra för dina mamma!! tack för att du delar med dig, vi har ju ändå följt dig och din mammas kamp.. så skönt att höra att allt börjar bli som vanligt!

    idag har jag vart i stockholm över dagen och hämtat syrran på arlanda... hon har vart i afrika i 8 veckor som volontär.. sååå skönt att få hem henne!

  • Pumpki­n
    Äldre 12 Mar 19:52
  • Äldre 13 Mar 20:34

    aha... det kan väl bli snyggt.. Vad vill ni att det ska stå då?

  • Pumpki­n
    Äldre 13 Mar 20:42

    Såg några roliga citat av Ernst Kirchsteiger, men Lasse är lite anti väggord. Så det blir nog fondvägg ändå. Var iväg och kikade på tapeter igår, och det är ju verkligen en djungel


  • furill­en
    Äldre 14 Mar 14:28

    ääääntligen sett nya greys avsnittet
    kunde inte vänta. men ska försöka spara private practice till imorgon

Svar på tråden Fruar - sommarbröllop 2008