• Pumpki­n
    Äldre 10 Jan 18:44
    60313 visningar
    427 svar
    427
    60313

    Fruar - sommarbröllop 2008

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 13!

    Nu är vi äntligen gifta allihop och våra stora dagar blev det vi ville att de skulle bli. Men bara för att vi nu äntligen blivit fruar betyder det inte att vi släpper taget om BT och varandra, så här fortsätter vi snacket - om allt vad livet innebär!

    Välkomna {#lang_emotions_kiss}

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3114464.html


  • Svar på tråden Fruar - sommarbröllop 2008
  • furill­en
    Äldre 27 Feb 23:11

    sommarbrud, åh vad mysigt med en liten tjej! grattis till lilla nea då! (vackert namn!)

  • Englal­i
    Äldre 1 Mar 00:54

    Hej tjejer!

    Alva: Åh jag beklagar ert missfall, men som sagt... tur ni har lilla Elise.

    Furillen: Åh vad jag känner igen mig... ALLA runt omkring oss ska ha barn. Det är helt galet, alla utom vi känns det som. Har en kompis som fick nu i januari, en fick för 3 veckor sen, grannen fick förra veckan och nästa ska ha nu om 3 veckor. Plus att jag nu i veckan fått reda på två par till som ska ha i augusti, min kusin ska ha i augusti och ytterligare ett par i oktober. Känns verkligen som det bara är vi som inte lyckas Är också lite mitt i månaden nu och hoppas o längtar, fast vi försöker att inte tänka på det.
    Vi har ju sökt hjälp nu och det känns skönt, jag ska ta massa prover nästa gång jag får mens så innan dess gör dom inte så mkt.

    Sommarbrud: Grattis till er lilla dotter. Vilket fint namn ni valt. Vad heter eran pojke?

    Snitte: Hur mår bebismagen då? Är du något tjock!?!

    Här sitter jag mitt i natten, har sett "Män som hatar kvinnor" och FY f-n vilken obehaglig film, jag mår riktigt riktigt dåligt nu efteråt. Är nog därför jag inte kan somna.

    Må så gott tjejer... jag ska försöka sova några timmar i natt iaf Skönt med söndag i morgon, det får bli en lugn söndag tror jag!!

  • Brud 080524
    Äldre 2 Mar 09:48

    Hej tjejer,

    nu var det evigheter sedan jag var här inne. Hoppas allt är bra med er alla.

    Vi sliter med huset och lever i bygdamm mest hela tiden tycker jag men det är ju kul när det händer lite!

    Magen växer som bara den och nu kan man inte undgå att se att jag är gravid. Har på något sätt blivit mer verkligt vilket både är kul och lite skrämmande!

  • Äldre 2 Mar 20:28

    Sommarbrud: grattis till flickan!

    Alva: åh vad mysigt med thailand! härligt att Elise trivdes där också wow hon har redan blitt 15 månader.. så fort tiden går! :-0

    beklagar missfallet.. aldrig roligt när sådant händer men som du skriver, ni får glädjas åt Elise!!

    Englali: usch vad jobbigt när man tycker att "alla andra " lyckas och man själv står och stampar... men vi håller alla tummar och tår för att det snart ska bli ett + för er också!!
    Vad är det för tester du ska göra nu när ni sökt hjälp?

    Brud080524: roligt med renovering men ta det lilla lugna med lyft och sånt nu när du är mer än en person!.. Anja skrev tidigare i tråden om foglossning som kan bli bestående så nu får vi "tjockisar" ta det lilla lugna...

    Min mamma kom t.om hit och skottade åt mig idag... Gulligt av henne!! hon kännde nog på sig att jag var på väg ut fast jag vet att jag inte borde men magnus jobbar kväll så nån måste ju..

  • furill­en
    Äldre 3 Mar 17:50

    usch idag känner jag mig så dum..
    igår mådde jag av ingen anledning väldigt illa hela morgonen och förmiddagen och fick såklart för mig att jag var gravid, stod och kollade på ett gravtest på vägen hem men bestämde mig för att vänta några dagar. så dagen idag har jag spenderat upp och ner tänkandes ja, nej, ja, nej.. (och tittandes på kollegans 6 veckor gamla bebis varje rast) men så fick jag mens. blev så ledsen så jag började grina. känner mig så fånig. går igenom tusen känslor varje dag, vecka, försöker att tänka på annat och liksom inte göra en alltför stor grej av det men hur gör man det?? att försöka bli gravid är ju världens största grej!
    förlåt, var tvungen att skriva av mig lite..

  • Englal­i
    Äldre 3 Mar 18:48

    Furillen: Åh vad jag känner med dig! Jag reagerar precis lika dant. I min ensamhet började jag också gråta när jag fick reda på de två paren som ska ha i augusti. Självklart är jag jätteglad för deras skulle, men ändå... en känsla av avundsjuka och orättvisa (fast det absolut inte är det) infinner sig och jag gråter. Åh vi får stötta varandra!! Det är helt hopplöst att inte göra en för stor grej av det, som du skriver... det är ju världens största grej!!

    Snitte: Till att börja med så har de undersökt mig så att allt ser ut som det ska, vilket det också gjorde. Sen nästa gång jag får mens, så ska jag på mensens tredje dag gå och ta en gäng blodprover. Det är då tydigligen mest gynnsamt att se alla olika hormonnivåer och tydligen kan man även ur dom proverna utläsa om jag har någon ägglossning över huvud taget. Så i den änden börjar man. Sen går Andreas hos en urolog där de utreder honom på samma sätt. Har fått nys om en toppenspecilaist här till honom som hälpt mängder med barnlösa par. Tydligen kan mannen få som en infektion som gör att sperminerna inte är befruktningsbara, men de simmar perfekt iaf. Detta är inte så känt ännu, men den här killen hjälper 15-20 män i veckan med detta problem, så nog är det vanligt alltid. Bla. min kollega och hennes man fick hjälp här. Så det känns lovande!

    Blä nu har jag varit och dragit ut ytterligare en visdomstand och är 800 spänn fattigare!! Segt, men skönt att slippa det onda. Det kom akut över helgen och jag vill inte gå och ha ont nu när vi åker om 1,5 vecka. Ska bli lovely med sol, bad o semester!!!

  • Hedebr­is
    Äldre 3 Mar 18:52

    hejhej.. var länge sen jag tittade in också...

    *tittut*

  • furill­en
    Äldre 4 Mar 20:16

    tack för all värme englali!!

    idag känns det lite bättre. nya tag nästa omgång. spenderade flera timmar med att läsa på om ägglossning och olika teorier om hur man bäst gör för att bli gravid. jag visste inte att ett fertilt par har 25% chans att bli gravid varje månad (förutsatt att man prickar rätt dagar då förstås). jag hade nog trott att chansen var större ändå. kände mig liksom lite mindre ensam när jag läste det.

  • furill­en
    Äldre 4 Mar 20:20

    ledsen stackars pumpkin för allt gravidtjat! din tråd har blivit värsta mammatråden. ibland har man verkligen bara en sak för ögonen!
    men det är så himla skönt att kunna snacka med er för annars pratar jag bara med martin om allt det här. har inte inkluderat vänner och familj i våra planer att försöka bli gravida nu. vill vänta tills vi plussat. eller möjligtvis om det tar så lång tid att vi skaffar hjälp. annars känns det nästan som det skulle bli jobbigare om alla visste och frågade och behöva säga "inte nu heller" hela tiden.
    hur har ni andra gjort? berättar ni att ni planerar smått?

  • sommar­brud 080802
    Äldre 5 Mar 16:20

    här är det ok med mig. Tack för alla grattisönskningar!

    Ska berätta varför jag mår som jag mår.
    I lördags åkte vi in akut till förlosssningen eftersom jag hade världens smärta i hela höger sida. Från livmodern till baksidan av ryggen. Likaså hade jag krystvärkar och var lite öppen,när de kände efter. Värkarna la sig sen och vi slapp åka ambulans till Linköping,och det blev som tur var ingen förlossning.
    Fick ligga kvar över natten,och efter en spruta med smärtstillande så var värken borta. Hade inga känningar sedan,så har mått ok sedan dess. Fick åka hem runt 6 tiden på söndag kväll,med recept på antibiotika. De tror att de ärnjursten av något slag,men är inte helt säkra.. Blodprovet visade 68,så en rejäl infektion. Man ska tydligen ha under 10.
    Var tillbaka i måndags och tog nytt prov,kollade bebisen hjärtljud,blodtryck och tempen. Provet visade 86.
    Idag var vi tillbaka igen och medicinen har verkar ordentligt. Låg på 10 nu,så det var bra. Tempen var ok och hjärtljuden likaså. *skönt*
    Röntgades även idag och röntgen visade utvidgad njure på höger sida och utvidgad urinledare. Bebis låg i vägen,så man kunde inte konstatera något ordentligt förutom de. Kan få ont igen och kanske en infektion igen,men förhoppningsvis inte. Ska tillbaka o lämna urinprov 10dagar efter medicinens slut och sedan när bebis är född ska jag röntgas ordentligt. Så ligger det till i nuläget,och mer vet de inte och kan inte göra något!
    Skönt iaf att infektion har lagt sig.

Svar på tråden Fruar - sommarbröllop 2008