• Pumpki­n
    Äldre 10 Jan 18:44
    61411 visningar
    427 svar
    427
    61411

    Fruar - sommarbröllop 2008

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 13!

    Nu är vi äntligen gifta allihop och våra stora dagar blev det vi ville att de skulle bli. Men bara för att vi nu äntligen blivit fruar betyder det inte att vi släpper taget om BT och varandra, så här fortsätter vi snacket - om allt vad livet innebär!

    Välkomna {#lang_emotions_kiss}

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3114464.html


  • Svar på tråden Fruar - sommarbröllop 2008
  • furill­en
    Äldre 25 Feb 21:06

    snitte, tack för omtanken
    fast inte var det en tabbe, det kan ju inte du veta! jag blir inte alls upprörd när någon frågar, det är bara så lustigt att det händer så ofta nu helt plötsligt när vi ju faktiskt försöker.
    (idag fick jag ett mail från en tjej jag jobbat med och inte pratat med på flera år, hon är gravid. det är nånting konstigt, alla är gravida känns det som!)

  • Alvaer­eva
    Äldre 26 Feb 14:04

    Hej allihopa!! Minns ni mig?!

    Längesen jag var härinne och snokade!
    Håller på o försöka kränga bort våra bröllopskläder och så tänkte jag hälsa på er alla samtidigt.

    Japp, hur är det med er alla? Kort uppdatering?

    Hoppas allt är bra. Kram på er.

  • Pumpki­n
    Äldre 26 Feb 14:09

    Anja: Vi får vara fåniga tillsammans Vad gäller tandtråd så har jag fått in rutinen nu, och då har jag också alltid haft väldigt tätt mellan tänderna. Men det funkar fint, jag använder Plackers. Mycket lättare än att hålla på att mecka med "vanlig" tråd och händerna inne i munnen.

    furillen: De kanske tycker att det är dags nu när ni varit gifta ett halvår, gudarna ska veta att det är så här i alla fall

    Alva: Well, JAG kommer ju ihåg dig i alla fall Den snabba versionen är väl att de flesta är med barn/försöker skaffa barn/har barn och jag är the outcast som vägrar bli så vuxen


  • Nienna
    Äldre 26 Feb 14:53

    Pumpkin - Bara för att man har barn behöver man inte vara/känna sig vuxen. Jag har en som fyller 8 i år och inte fan känner jag mig vuxen för det!

  • Pumpki­n
    Äldre 26 Feb 14:57

    I know Så... Ansvarsfull då? För det är ju ett stort ansvar


    Nienna skrev 2009-02-26 14:53:36 följande:
    Pumpkin - Bara för att man har barn behöver man inte vara/känna sig vuxen. Jag har en som fyller 8 i år och inte fan känner jag mig vuxen för det!
  • Nienna
    Äldre 26 Feb 15:03

    Tja, ska väl vara det då.

  • Äldre 26 Feb 18:51

    furillen: hihi ja visst ser man magar och bebisar överallt när man vill bli gravid? hehe ma är väl mer mottaglig för sån info då

    Alva: HEEJ Kul att se dig härinne!!! hur mår lilla Elise?
    hihi är väl som pumpkin skrev... mycket barnplanerande nu bland oss brudar 08..
    Hur går det att kränga kläderna då? är nog bra tid nu när många börjar planera inför vår och sommarbröllop

  • sommar­brud 080802
    Äldre 26 Feb 20:13

    nu har jag läst ikapp.

    Pumpkin: grattis till jobbet och härligt att tandläkarbesöket gick bra. Duktig du är!

    Här har man haft fullt upp. Fyllt 25,så haft endel besök och firande. varit på könsultra i LInköping och massa annat.

    Vi ska få en tjej!
    Idag köpte jag lite först kläder till tjejen. Min lilla Néa. Var ingen tvekan om att de var en tjej. man såg blygläpparna klart och tydligt,när hon visade. en helt otrolig upplevelse!
    Dock har man fått en urinvägsinfektion. inte för kul,så går på pencilintabletter tills på lördag kväll. hoppas de hjälper,men känns som de. ska tillbaka med urinprov två veckor efteråt,för att se så de vaerkligen är helt ok.

    Hur mår ni andra med era magar? och ni som planerar,känns de som att de kan hända nu? *håller tummarna för er*

  • Alvaer­eva
    Äldre 27 Feb 08:46

    hej igen!

    kul att alla har barn i tankarna.

    elise mår jättebra. hon är nu 15 månader och har precis börjat inskolning på dagis. det går fantastiskt bra!!
    vi har vart iväg på vår bröllopsresa till thailand och den var helt underbar. elise trivdes hur bra som helst.

    jag blev gravid i thailand, men det ville sig inte längre än till vecka 7.
    vi provar nog inte igen, det är ju tredje gången det händer och vi har ju elise så vi blir inte barnlösa iallafall.
    vi är så glada att vi har elise!

    just nu håller vi på att sälja vår lägenhet för att flytta till en liten håla som heter järna. tror det är bättre för barn att växa upp där än i södertälje som håller på att spåra ut rejält nu... anlagda bränder var och varannan dag!

    både adam och jag ska börja plugga till hösten. vad vet vi inte ännu, för vi båda vill söka flera utbildningar. får se vad vi kommer in på helt enkelt. men vi tänkte söka skitmånga så vi iallafall kommer in på något alls måste ha ett yrke och ett riktigt jobb. pallar inte springa som vikarie inom vården. kasst betalt och kassa tider. idag börjar jag jobba 16 och slutar 12 på SÖNDAG!!

    japp, hoppas allt är bra med er alla!
    kram på er.

  • Pumpki­n
    Äldre 27 Feb 08:57

    Alva: Hrrrhm, JAG har inte barn i tankarna Beklagar ert missfall, verkligen. Tur att ni har Elise i alla fall. Hon är ju en liten mirakelbebis Fast kanske inte bebis längre

    Aha, så ni ska sälja lägenheten som ni just renoverat? Well, jag förstår er. Järna må vara en håla, men ändå en mysig håla och säkert perfekt för att ha familj i.

    Så himla obehagligt med bränderna, 4 butiksbränder på en natt och 3 av dessa butiker helt förstörda. Man blir ju livrädd av att bo här. Nej, flytt nästa år hoppas jag.


Svar på tråden Fruar - sommarbröllop 2008