• Pumpki­n
    Äldre 10 Jan 18:44
    60379 visningar
    427 svar
    427
    60379

    Fruar - sommarbröllop 2008

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 13!

    Nu är vi äntligen gifta allihop och våra stora dagar blev det vi ville att de skulle bli. Men bara för att vi nu äntligen blivit fruar betyder det inte att vi släpper taget om BT och varandra, så här fortsätter vi snacket - om allt vad livet innebär!

    Välkomna {#lang_emotions_kiss}

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3114464.html


  • Svar på tråden Fruar - sommarbröllop 2008
  • Äldre 19 Feb 19:37

    Ja, hade du bott i USA hade du vart miljonär nu!!
    usch så hemkst att du kände dig så misstrodd.. har man ont så har man ju..

    Jag blev ju avstängd från jobbet från min brukare men det var nog för att inte cheferna ville ha på sitt ansvar om något skulle hända barnet pga av att hon sparkat eller slagit mig i magen.. var inge problem att få igenom det till försäkringskassan heller så på så vis har jag ju haft tur som inte behövt bråka något..

    ang filmen LÄNGTAR jag efter att få se den.. har bokat in med en kompis att se den nästa vecka, den verkar helt underbart rolig

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 19 Feb 20:25

    Snitte

    ja, det VAR hemskt. Jag fick ju foglossning så otroligt tidigt i graviditeten. Var bara i runt v.7-8 eller så när jag började få känningar i fogarna och när jag sökte läkare första gången var jag väl i runt v 17 eller så och då talade de om för mig, på ett väldigt nedlåtande/dumförklarande sätt att "det där är inte foglossning, det kan man inte ha så tidigt, det är nog bara ischias". Mmm eller hur...

    Såklart var det foglossning. Har fått det lika tidigt i alla graviditeterna. Redan i v.4 (första graviditetstecknet) med nr 2 och efter nr 2 så hann jag inte ens bli av med det och efter nr 3 så blev jag aldrig av med det, även om det såklart inte är lika illa nu som när jag var gravid!

    Dock är det en hel del saker som är omöjliga för mig att göra, som att stå framåtböjd och tex hjälpa barnen i badkaret, att bädda sängar (framåtböjd igen) överhuvudtaget saker där man står framåtböjd mer än två sekunder. Är NÅGOT jobbigt! För man inser att det är rätt många saker som kräver att man står lite framåtlutad och det funkar helt enkelt inte för sen har jag så ont att jag måste gå och lägga mig typ.

  • Pumpki­n
    Äldre 19 Feb 20:28

    Usch, jag har sån ångest! Sitter här med en hemtenta som ska lämnas in imorgon och jag kan bara tänka på tandläkarbesöket jag har att se fram emot...


  • Äldre 20 Feb 09:42

    Mä: idag säger man ju att man kan få foglossning väldigt tidigt, men det kanske är mer "accepterat" idag.. kommer du alltid känna av smärtor när du gör dessa rörelser eller kan det gå över?

    Pumpkin: åh hoppas du blev klar med tentan! tänker på dig idag när du måste till tandläkaren... du får ge dig själv en stor belöning sen när du klarat av det!

    idag ska jag få besök av min brukare och en assistent ska bli roligt att träffa dem
    men nu måste jag kila ut en kortis med zelda innan de kommer...

  • Pumpki­n
    Äldre 20 Feb 09:50

    Inte klar med tentan ännu, och det blir inte direkt lättare när man har hjärtklappning och skakar i hela kroppen pga oro inför tandlläkarbesöket.

    Skickade ett mail till läraren och frågade vad som händer om jag inte lämnar in i tid, har hört att man ändå kan få godkänt med inte väl godkänt. Hon svarade att så var det, och om jag inte hinner klart idag så är det OK och jag har till i april på mig att skriva klart tentan. Skönt med en schysst lärare. Vill såklart bli klar med tentan så snart som möjligt, och om det inte går idag så ska jag definitivt ha den klar till nästa vecka.


  • Pumpki­n
    Äldre 20 Feb 11:02

    Åh, nånting positivt idag: Jag fick jobbet på Plantagen som jag var på intervju för i fredags!


  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 20 Feb 13:13

    Pumpkin

    Grattis! Skönt med en sjysst lärare oxå.

    Snitte
    Vet inte om jag någonsin kommer bli av med det. Skulle nog bland annat behöva bli av med ganska många kilon jag lagt på mig de senaste åren (svårt att röra sig oxå med detta så motion är ju begränsat) och så skulle jag nog behöva gå på sjukgymnastik. Borde ta tag i allt det där men jag orkar inte riktigt.

  • Pumpki­n
    Äldre 20 Feb 13:16

    Anja: Tack Ja, skönt med en schysst lärare. Har inte lyckats skriva ett ord på tentan idag, så det var väl tur det. Skakar, har hjärtklappning och gråten i halsen, och nu är det bara 2,5 timmar kvar. Å ena sidan vill jag att tiden ska stanna, å andra sidan vill jag att den ska gå fort så jag får det bakom mig.

    Usch, vilket helsike foglossningar kan ställa till med! Måste vara jättekämpigt


  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 20 Feb 13:54

    Tandläkarskräck suger... förr spydde jag alltid och fick vidriga migränanfall innan jag skulle dit. Men av någon anledning så har det gått över. Dock så skjuter jag upp att behöva gå med mina visdomständer. DET är lixom to much!!! Vill inte...

  • Pumpki­n
    Äldre 20 Feb 13:55

    Ja, det suger. Är tacksam att jag fått lugnande som jag ska ta om en timme. Fast å andra sidan har jag ingen aning om hur jag kommer reagera på det.


Svar på tråden Fruar - sommarbröllop 2008