• Pumpki­n
    Äldre 10 Jan 18:44
    60360 visningar
    427 svar
    427
    60360

    Fruar - sommarbröllop 2008

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 13!

    Nu är vi äntligen gifta allihop och våra stora dagar blev det vi ville att de skulle bli. Men bara för att vi nu äntligen blivit fruar betyder det inte att vi släpper taget om BT och varandra, så här fortsätter vi snacket - om allt vad livet innebär!

    Välkomna {#lang_emotions_kiss}

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3114464.html


  • Svar på tråden Fruar - sommarbröllop 2008
  • Äldre 14 Feb 20:28

    Hej!

    kajsalisan: tack å anjas vägnar hoppas det var det svaret hon sökte

    pumpkin: men du... ska du ha 3 extrajobb?? ojoj du får inte slita ut dig! men då kanske du kan minska lite på tryckeriet som du skrev om det är ett slitigt jobb..

    Jepp Magnus letar nytt jobb för säkerhetsskull lixom.. men tyvär finns det inte så mycket i Karlstad just nu..

    vi har just kommit hem från en mysig tripp i sälen bänkar oss framför melodifestivalen nu

    furillen: usch tråkigt med magsjuka... hoppas han fick det jag hade på bara en dag..

  • Pumpki­n
    Äldre 14 Feb 20:31

    Snitte: Nej nej, två extrajobb räcker Eller ett och ett halvt. Vill dra ner så mycket som möjligt på tryckerijobbet, har fasiken FORTFARANDE ont i handlederna. Kan inte vara normalt, även om man är ovan...


  • Pumpki­n
    Äldre 14 Feb 21:09

    Mysigt med tripp till Sälen förresten


  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 15 Feb 00:57

    Kajsalisan

    förlåt... såg inte ditt svar! Blev lite skamsen när Snitte tackade åt mig

    Fick allt förklarat för mig av vår mäklare så jag har koll nu, TROR JAG Tack för din förklaring Siffrorna stämmer någotsånär, förutom att jag fick höra att man betalar 22% inte 33% på vinsten!

    Annars gäller minst 50.000 och max 1,6 miljoner i vinst för att man ska få betala av 0,5% om året. Störigt eftersom vi bara gjorde 42.500 i vinst per ägare. Jaja, sånt är livet!

  • Äldre 15 Feb 12:21

    Anja: hihi jag tänkte att du kanske skulle se det då jag tackade.. hihi

    Pumpkin: ja, för att plugga tar ju mycket tid det med... du får inte jobba så du inte orkar med studierna.. usch låter inte kul att du fortfarande känner av ditt första arbetspass,.

    En helt annan sak nudå,..
    har en väninna som går upp och ner i humöret... och nu har hon vart i en "svacka" i 2 veckor och vill inte prata med någon eller träffas alls säger hon... men sen läser jag på hennes blogg att hon träffar andra och gör en massa roliga saker ändå... hmn.. känns som hon undviker mig bara då.. nä. hon har en till nära vän också som hon "undviker" men jag menar... åh hur ska man hantera det??
    Det har hänt flera gånger och sen när hon väl börjar höra av sig igen så ska allt vara som vanligt och man nämner inte dagarna eller veckorna som har vart tysta... hur skulle ni reagera då?

  • Pumpki­n
    Äldre 15 Feb 12:27

    Snitte: Fast min utbildning tar absolut inte så mycket tid som jag trodde att den skulle göra. Fast det tycker jag är skönt, oftast. Eller ja, det är lite bådeoch. Det är ju skönt att inte stressa ihjäl sig hela tiden, samtidigt som det blir svårare att verkligen komma in i det liksom.


    Hmm, låter väldigt konstigt med din väninna. Jag skulle reagera som du, genom att fundera på varför hon undviker just mig (och eventuellt någon annan). Om hon sen tycker att allt ska vara som vanligt igen så skulle jag nog bli väldigt irriterad och ta upp saken med henne.


  • Äldre 15 Feb 21:32

    mmm.. får nog göra det... för man kan ju inte bara "glömma" allt varje gång... blir ju mer irriterad för varje gång hon gör så...

    Skönt att inte skolan tar så mycket tid! brukar ju vara tvärtom att när man pluggar är man jättestressad för man har så mycket som hänger över sig..

    har du hört något mer från det andra jobbet du var på intervju för?

  • Pumpki­n
    Äldre 15 Feb 21:49

    Har bara varit på två intervjuer ju, den första för tryckeriet och den andra i fredags Däremot skulle jag ha gått på intervju hos Proffice imorgon, men eftersom jag redan är anställd där hade min chef sagt till hon som är rekryteringsansvarig för det här uppdraget att det inte var nödvändigt att intervjua mig. De skulle helt enkelt bara presentera mig som en möjlig konsult för kunden


  • Äldre 16 Feb 13:05

    aha.. ja och de lär ju inte ha jobbat i helgen och pratat om vem de ska anställa så de kanske hör av sig i veckan

    Smart att du inte behövde intervjuas för proffice då eftersom då vet de ju redan vem du är och vad du går för

    jag sitter och letar ev utbildningar för min man... vi har fortfarande inte hört något mer ang jobb men det är lika bra att vara förberedd..

    Det positiva om han mister jobbet är att vi blir hemma båda två den första tiden när barnet kommer alltid finns det nåt positivt att lyfta fram

  • Pumpki­n
    Äldre 16 Feb 13:10

    Ja man ska ju se saker ur ett positivt perspektiv


    Vad är det för utbildningar då?


Svar på tråden Fruar - sommarbröllop 2008