• Pumpki­n
    Äldre 10 Jan 18:44
    60370 visningar
    427 svar
    427
    60370

    Fruar - sommarbröllop 2008

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 13!

    Nu är vi äntligen gifta allihop och våra stora dagar blev det vi ville att de skulle bli. Men bara för att vi nu äntligen blivit fruar betyder det inte att vi släpper taget om BT och varandra, så här fortsätter vi snacket - om allt vad livet innebär!

    Välkomna {#lang_emotions_kiss}

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3114464.html


  • Svar på tråden Fruar - sommarbröllop 2008
  • Pumpki­n
    Äldre 10 Feb 21:20

    Snitte och furillen: Jo, klart det kommer komma fler hus Men otålig som man är...


    Englali: Jag förstår precis hur du menar, inga problem


    Så bra att ni får hjälp så fort, så skönt för er.


     


    Här sitter jag och väntar på att maken ska komma hem, stackarn verkar ha mycket att göra nu när han har varit borta ett par dagar. Ingen mat har jag fått i mig än heller, tänker hela tiden att han nog kommer hem snart. Men nu borde han faktiskt komma hem snart


  • Äldre 11 Feb 10:48

    furillen: det blir en del lokala uppdrag med film och reklam men inte särskillt ofta.. hänger mest på teatern Jobbar du också med smink?

    Englali: åh så bra att det gick så fort!

    Pumpkin: usch då om Lasse fick mycket att göra nu när ni vart borta.. hoppas det löser sig..

    Här är vi bara glada så länge Magnus har ett jobb att gå till.. har inte hört något mer om varslet men det ser inte så bra ut...

  • Pumpki­n
    Äldre 11 Feb 10:50

    Snitte: Det är iofs rätt bra att han jobbar över, pengarna behövs alltid. Sa till och med åt honom att han skulle jobba över lite nu, men att han skulle komma hem 21.30 hade jag inte räknat med


    I natt ska jag förhoppningsvis jobba mitt första pass på mitt extrajobb. Får se hur det går


    Usch, måste vara jättejobbigt att ha ett varsel hängandes över sig och inte veta vad som ska hända. Söker han nytt jobb?


  • Pumpki­n
    Äldre 11 Feb 20:38

    Åååh så nervös jag är inför att jobba mitt första pass! Känner att jag inte har koll på nånting, vet inte ens vart man går in {#lang_emotions_undecided} Usch usch usch.


  • Kajsal­isan
    Äldre 11 Feb 20:52

    Har inte något på den här tråden att göra, men är sjukligt nyfiken, det är så att om man gör en vinst på över 50 000 får kan man välja att betala 0,5% av reaskatten om året.. jag tror siffrorna är någorlunda korrekta, gör man mindre vinst, eller över 1,5 miljoner (tror jag) får man betala de 33% som är vinstskatt. Vi sålde två lägenheter i höstas varav min gick under och hans gick över 50 000.. Hoppas det var till någon hjälp. Ha det så bra alla

  • Pumpki­n
    Äldre 12 Feb 09:50

    Pust, stön, stånk! Den som fått reklam med sin morgontidning idag ska vara j*vligt glad för den och tänka på den stackars människan som har sett till att reklambladet har hamnat där - dvs tänk på mig! Inatt har jag och en till sett till att 163000 (!) annonsblad från IKEA har kommit med diverse olika tidningar. Min kropp värker på ett sätt den aldrig gjort förut, fortfarande - trots sömn! Mina händer värker och krampar som bara den. Shit, jag måste verkligen skaffa mig ett till extrajobb...


  • furill­en
    Äldre 13 Feb 18:42

    snitte, nä jobbar som b-foto.

    pumpkin, ojoj väldans jobbigt låter det.

    här blev det en hemmakväll. egentligen skulle ett gäng kompisar kommit över och spelat poker men martin har blivit magsjuk stackaren.

  • Pumpki­n
    Äldre 13 Feb 18:46

    furillen: Det VAR jobbigt! Jag har FORTFARANDE ont i händer och handleder samt känner mig stel i nacke/rygg. Inte roligt alls. Men idag har jag varit på en intervju för ett annat extrajobb, så förhoppningsvis kan jag jobba lite mindre på tryckeriet och lite mer på det nya istället. We'll see. Har ett tredje jobb på G också.


    Här blir det också hemmakväll, vi fira alla hjärtans ikväll istället för imorgon, för då ska vi på födelsedagsfest. Så nu står min älskade make i köket och lagar något som jag absolut inte får veta vad det är, medans jag är beordrad att bara hålla mig borta från köket och ta det lugnt


  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 14 Feb 14:39

    Åh vad nice pumpkin. Tror inte daniel har en aning om att det är alla hjärtans, inte för att det skulle spela någon roll. Han avskyr just den "högtiden" då den är så komersiell. Jag tycker det är mysigt o har inga problem m att det finns en dag då man firar sin kära, men men... Här lär inget skoj hända.

  • Pumpki­n
    Äldre 14 Feb 15:21

    Anja: Ja det var riktigt mysigt Blev texmex till både förrätt och varmrätt, och till efterrätt slängde han fram min favvoglass - Ben & Jerry's Chocolate Fudge Brownie


    Egentligen behövs ju ingen enskild dag, men man kan ju fira ändå även om man är lika mysig resten av året


Svar på tråden Fruar - sommarbröllop 2008