• Pumpki­n
    Äldre 10 Jan 18:44
    61690 visningar
    427 svar
    427
    61690

    Fruar - sommarbröllop 2008

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 13!

    Nu är vi äntligen gifta allihop och våra stora dagar blev det vi ville att de skulle bli. Men bara för att vi nu äntligen blivit fruar betyder det inte att vi släpper taget om BT och varandra, så här fortsätter vi snacket - om allt vad livet innebär!

    Välkomna {#lang_emotions_kiss}

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3114464.html


  • Svar på tråden Fruar - sommarbröllop 2008
  • furill­en
    Äldre 3 Feb 19:41

    englali, ja det var verkligen en lång tid! har det hänt förut? annars får du fortsätta testa tills du plussar!! håller tummarna för er! själv har jag vart helt deppig hela dagen, men snart får det bli nya tag.

  • Äldre 3 Feb 20:31

    Hej!
    det gi8ck bra att hämta mannen... men han blir nog varslad... 23 pers skulle bort nu och han hasr ju bara jobbat där ca 2 år.. hmnn får se hur det går... kunde ju kommit lägligare nu med barn på G och så..

    Englali: jaha.. eah jag plussade innan BM... hade haft en sån rejåäl mensverk i några dagar utan att mensen kommit så jag testade 3 dagar innan jag trodde att den skulle komma och vips så var det ett plus..
    Hur gick det för mannen att komma hem igår?

    Pumpkin: aha.. men det var ju det ni gillade bäst så det var ju tur att det var DET som hade visning...

    kram på er!

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 4 Feb 00:04

    Hej allihop... förlååååt att jag glömt bort att skriva här inne. Var säker på att jag avlagt rapport om radhusköp/försäljning, fniss...

    Vi köpte ju nytt som ni vet och nojjade lite över försäljningen. Men det tog inte ens en vecka (vi sålde utan mäklararvode, så det känns toppen, betalar bara mäklaren för kontraktsskrivning 7.500 kr) . Gjorde inte så stor vinst denna gången (förra gången gjorde vi ju en vinst på 630.000 kr) men nätta 80.000 kr i vinst blev det så det känns bra.

    Köpte detta för ett år sedan för 1.540.000 och sålde nu för 1.625.000 så vi får ju vinst på 77.500 efter att vi betalat mäklaren. Det ska oavkortat gå till renovering av köket, som vi helt ska slå ut och sätta in nytt. Vi har flängt runt de senaste dagarna på olika kök"ställen" och kollat runt. Fått ett pris på en superfin bänkskiva vi vill ha i svart sten. (svindyrt, USCH).

    Nu måste jag fråga en sak här inne. Ni kan ju massor

    Hur är det med nya skattesystemet som trädde i kraft 1 januari 2008. Vi sålde ju i slutet av -07 sist och då fick jag man ju uppskov med reavinstskatt osv. (kan inte alls detta). Hur funkar det nu?

    Kommer vi behöva betala 22% av vår vinst SMACK på ett bräde? Isåfall kan vi vinka bye bye till det kök vi bestämt oss för

    Blääää vill inte ens tänka tanken

  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 4 Feb 00:10

    englali

    håller stenhårda tummar för dig... med Emil testade jag dagen efter BM. Svaaaagt streck men dock ett streck. Med Alice testade jag samma dag som BM och ett lite tydligare streck, med Ivan hade jag noll koll på när jag skulle ha mens, eftersom Alice bara var 3 månader och jag hunnit ha mens två gånger bara, och den var inte helt regelbunden än trodde jag (hade ingen koll) så jag vet inte alls när han blev till coh inte heller vilken dag jag testade, men jag vet att jag testade en gång utan att det blev ett streck (tror jag) och sen en gång till och då med positivt resultat.

    Håller tummarna som sagt... skönt att ni ska kolla upp det! Man vill ju gärna veta. Jag har en väninna med PCO tror jag det heter. Hon hade jättesvårt med första barnet, men andra blev till hur lätt som helst. Hon hade oxå långa och lite oregelbunda menscykler. (vet inte om du brukar ha det? men tycker att du skrivit vid flera tillfällen att mensen är sen osv).

    Är så lätt att skriva att du ska försöka slappna av o tänka på annat, men det GÅR ju bara inte. Jag var ju "hysterisk" när jag ville ha Emil och Alice, tänkte inte på något annat, sov för sjutton knappt i ren "ångest/hopp/frustration" och dom blev till trots detta, så jag tror inte riktigt på att man har svårare att bli gravid för att man tänker på det.

    Visst kan man spänna sig konstant om man lixom får ångest av det o det är såklart inte bra, men klart man nojjar och blir fixerad när man försöker bli gravid! Vore ju konstigt annars

    stor styrkekram

  • Pumpki­n
    Äldre 8 Feb 22:24

    Hallå tjejer!


    Skriver från ett SNÖIGT och KALLT Västerbotten. Det var snöat i princip hela tiden sen vi kom hit, och vi kom hit genom värsta snöstormen. Riktigt läskigt var det. Men hur underbart härligt är det inte med snö och kyla, allvarligt talat? Jag känner verkligen att jag är hemma...


    Igår var det husvisning, och japp, huset var faktiskt helt fantastiskt. Köket var skitläckert, uterummet så mysigt och sovrummet precis så som jag vill ha det. Stallet var finfint det med, men inte varmbonat. Hade jag köpt huset hade jag varmbonat stallet per omgående. Men köpa ska vi ju inte, tyvärr... Lyckades hitta några småfel som fick det att kännas lite lättare i hjärtat, skönt. Annars är det ju perfekt läge också, 5-10 minuter från stan längs E4:an, ungefär 1,5km från motorvägen. Jättevacker utsikt från sovrummet och ja... Nu måste jag nog sluta tänka på det


    Helgen har bestått av en massa mat känns det som, alla vill ju ha en på middag. Trevligt förstås, men man har ju konstant dåligt samvete för att man inte hinner med alla så mycket som man skulle vilja. Och hjärtat fylls med längtan förstås.


    Imorgon åker vi hem


    Hur har er helg varit?


  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 9 Feb 08:52

    Men Pumpkin

    fyyyy... nu blir jag helt ledsen för er skull! Finns det INGEN möjlighet för er att köpa och tex HYRA UT tills ni kan flytta hem??? Låter ju helt för jä..ligt att låta chansen slippa mellan fingrarna! Låter perfekt för er!

  • Pumpki­n
    Äldre 9 Feb 11:16

    Anja: Nej, tyvärr finns inte den möjligheten. I och med att jag går på studiemedel och vi redan har lån på typ 600000kr finns det inte en chans i världen att en bank skulle gå med på att vi ska ta ytterligare ett lån på 1,5 miljoner. Tro mig, tanken har slagit oss

    Men faktiskt, det är ingen panik. Det kommer ut helt underbara hus med jämna mellanrum, så det lär finnas kvar till oss också - om ett och ett halvt år


  • Äldre 9 Feb 15:30

    hej hopp!

    Anja: tyvärr kan jag inte hjälpa dig är också kass på alla sånna där regler... Hoppas inte det blir så att ni måste betala av allt på en gång iallfall.. för att renovera kök är ju superkul!

    Pumpkin: härligt att höra att det var kul på husvisningen och att ni har haft det bra där uppe! Klart det kommer fler hus när ni är i läget att köpa och flytta "hem"

    Här har vi spruingit runt på kalas och vart på teatern en hel del, nytt projekt nu är The rocky horror show superkul! jag gör smink och hårdesign som vanligt

  • furill­en
    Äldre 9 Feb 16:49

    snitte, jaha jobbar du med mask? gör du "bara" teater eller blir det film också? tänkte om man kanske har sprungit på varandra nångång?

    pumpkin, åh vad surt att huset var så fint! men det är sant, ert hus dyker säkert upp när det är dags!

  • Englal­i
    Äldre 10 Feb 21:14

    Hej tjejer!

    Näää det är ingen bebis den här gången heller.
    Men nu har vi bett om hjälp. Ojoj vad snabbt det går när man går via privatläkare, tack o lov för att dom finns!!
    Jag pratade med dom i måndags och fick tid på torsdag (dvs. i övermorgon) Andreas fick en provtagningstid på måndag och så nästa tid i början på April.
    Känns så skönt att vi äntligen tagit tag i det. Vet att vi inte försökt jättelänge men med tanke på alla bekymmer innan så är det inget att gå och vänta på.

    Pumpkin: Åh vad roligt och tråkigt att ni kände så för huset får jag väl säga... missförstå mig rätt nu

    Anja: Tack snälla för ditt peppande inlägg! Tyvärr så kan jag inte hjälpa dig tillbaka, ang. det du frågade om huset och försäljning. Har noll koll där!

Svar på tråden Fruar - sommarbröllop 2008