• Pumpki­n
    Äldre 10 Jan 18:44
    60349 visningar
    427 svar
    427
    60349

    Fruar - sommarbröllop 2008

    Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT – Nästa anhalt: Tråd nr. 13!

    Nu är vi äntligen gifta allihop och våra stora dagar blev det vi ville att de skulle bli. Men bara för att vi nu äntligen blivit fruar betyder det inte att vi släpper taget om BT och varandra, så här fortsätter vi snacket - om allt vad livet innebär!

    Välkomna {#lang_emotions_kiss}

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3114464.html


  • Svar på tråden Fruar - sommarbröllop 2008
  • Pumpki­n
    Äldre 14 Jan 14:47
    #41

    Englali: Jag är helt övertygad om att ni skulle klara ett barn och medföljande föräldraledighet alldeles utmärkt. Ni lever med bra normalinkomster och har ett (förhållandevis) inte så dyrt hus. Självklart kostar det pengar att renovera dock, men jag lovar - man rättar munnen efter matsäcken ganska snabbt.


    Men, jag är likadan. Ska alltid vara praktisk när det kommer till pengar och oroar mig konstant.


  • Englal­i
    Äldre 14 Jan 14:57
    #42

    Fast här är huset ganska dyrt... över medel iaf och sen har vi två lån sedan innan sedan skolan och det är väl det som svider. Men men, det löser sig... När jag pluggade levde vi ju på i princip ingenting då jag inte fick ngt studielån.

  • Pumpki­n
    Äldre 14 Jan 15:02
    #43

    Det kommer att gå - jag lovar!


  • Englal­i
    Äldre 14 Jan 15:09
    #44

    Jag hoppas det... tack för pepping Anja o Pumpkin!

  • Pumpki­n
    Äldre 14 Jan 15:14
    #45

    You're welcome!

    Går det framåt med renoveringarna då?


  • Englal­i
    Äldre 14 Jan 15:19
    #46

    Ja det tycker jag. Vi har rivit vägg o breddat vissa dörröppningar. Köpt nytt golv till hela huset som börjar läggas nu i helgen, målat alla dörposter och taken i vissa rum. Rivit tapter o bredspacklat alla väggar i några av rummen så mkt skit jobb är gjort. Nu är det tapetserig och golvläggning kvar. Har även börjat skissa på det stora badrummet som förhoppningsvis ska göras under året. Köket får väl bli om ett till två år.

  • Pumpki­n
    Äldre 14 Jan 15:24
    #47

    Gud så roligt att få det nytt och fräscht hemma! Vill också ha hus att pyssla med (fast bara det roliga )!


  • Anja 19 juli 2008
    Äldre 14 Jan 16:28
    #48

    Englali

    Ojojoj ni har verkligen legat i!!! Hur fasen har ni hunnit! Ni kan ju inte ha vilat en sekund när man hör vad ni har fixat redan.

    Nu är det ju på ett sätt bara det "roliga" kvar.

  • Englal­i
    Äldre 14 Jan 16:42
    #49

    Pumpkin: Ja... helst bara det roliga! Men det känns toppen... går o spanar på mina fina vita fräscha dörrposter hela tiden. Haha, vem tusan trodde att jag skulle bry mig så mkt om en dörrpost!?!

    Anja: hur vi har huunnit? Folk här hemma gnäller på att vi är sååå söliga, att vi borde vara klara nu för vi har ju faktiskt bott i huset i fem och en halv månad.... *suck*
    Men jo, vi har faktiskt vilat en del också tycker jag. Hade vi satt lite mer fart hade vi varit lite längre, men det går inte att jobba hela tiden. Man måste unna sig lite ledig tid o njuta ibland.
    Badrummet ser jag dock mkt fram emot att få i ordning!

  • Pumpki­n
    Äldre 14 Jan 16:45
    #50

    Tänkte faktiskt säga nästan samma sak som Englalis bekanta - så fort fram har det ju inte gått MEN, det ser jag inte som något dåligt! Klart man måste ta det lugnt ibland och ni har ju ändå hunnit med mycket.


    Och ja, när man gör sånt där själv lär man sig verkligen att uppskatta de små sakerna - som dörrposter


Svar på tråden Fruar - sommarbröllop 2008